Cursele de anduranță au demonstrat încă o dată de ce sunt renumite ca fiind foarte dificile: cea de-a 65-a ediţie a cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) a luat o direcţie dezamăgitoare pentru cele cinci echipe BMW Sports Trophy, o cursă în care BMW deține un palmares redutabil. Dintre cele şapte BMW Z4 GT3 prezente la start, niciunul nu a reuşit să ajungă la sosire în clasica de anduranţă din Munţii Ardeni. Piloţii Mercedes Bernd Schneider (Germania), Maximilian Götz (Germania) şi Maximilian Buhk (Germania) au obţinut victoria la finalul celor 564 de tururi.
În prima jumătate a cursei, echipa Marc VDS Racing avea toate motivele să spere la continuarea seriei impresionante de 21 de victorii pe care BMW a reuşit-o până în prezent pe "Circuit de Spa-Francorchamps". Cu toate acestea, pe durata nopţii, atât maşina cu numărul de concurs 3 – pilotată de Maxime Martin (Belgia), Yelmer Buurman (Olanda) şi Bas Leinders (Olanda) – cât şi tripleta Nicky Catsburg (Olanda) – Henri Moser (Elveţia) – Markus Palttala (Finlanda), care a urcat în cockpitul #4, au fost obligate să abandoneze din cauza problemelor tehnice. Anterior, ambele maşini s-au aflat la conducerea cursei. Dirk Müller (Germania), Andrea Piccini (Italia) şi Jens Klingmann (Germania), cei care au format al treilea echipaj Marc VDS Racing, au abandonat sâmbătă seară ca urmare a unei probleme de transmisie.
Celelalte echipe BMW Sports Trophy au avut şi ele parte de o cursă dificilă. Modelul BMW Z4 GT3 cu număr de concurs 188 – înscris de DKR Engineering – s-a retras după numai câteva tururi ca urmare a unei defecţiuni tehnice. Piloţii TDS Racing şi ROAL Motorsport au fost obligaţi să-şi parcheze maşinile BMW Z4 GT3 chiar înainte de miezul nopţii din cauza unui accident, respectiv a unei pene de cauciuc. Frank Kechele (Germania), Greg Franchi (Belgia) şi Stefano Colombo (Italia) – piloţii Vita4One Racing – au rămas singurii reprezentanţi BMW, aflându-se în Top 5 pentru mai multe ore. Cu toate acestea, cu ceva mai mult de o oră până la final, echipa clasată anul trecut pe locul al treilea a fost lovită de ghinion: Colombo a venit la standuri cu maşina #26 şi a trebuit să abandoneze.
În spatele piloţilor BMW a fost o cursă de anduranţă cu multe momente delicate, perioade de neutralizare şi condiţii meteo schimbătoare, cu o căldură sufocantă la start şi averse de ploaie peste noapte. La începutul cursei, modelele BMW Z4 GT3 au fost în plutonul fruntaş şi au oferit numeroase dueluri pasionante cu concurenţa. Cinci maşini BMW au fost constant în Top 10. Pentru a vedea cât de dificilă a fost cursa desfăşurată pe circuitul în lungime de 7,004 kilometri este suficient să amintim că mai puţin de jumătate dintre cele 65 de maşini prezent la start au încheiat întrecerea după 24 de ore.
Şi de această dată, cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps a contat pentru Blancpain Endurance Series. În ciuda abandonurilor, Marc VDS Racing a obţinut 21 de puncte în clasamentul categoriei Pro datorită clasărilor bune la finalul primelor şase, respectiv 12 ore – echipa este lider cu 66 de puncte. Ultima etapă a sezonului are loc la 22 septembrie, la Nürburgring (Germania).
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Pentru noi, aceasta a fost o cursă de 24 de ore extrem de dezamăgitoare – una pentru care planurile noastre prevedeau o cu totul altă desfăşurare. Marc VDS Racing a fost lider al clasamentului în mai multe ocazii de-a lungul primelor 12 ore, în timp ce celelalte echipe BMW Sports Trophy au performat bine. Totuşi, Spa-Francorchamps şi-a arătat latura crudă şi până în zori am pierdut şase din cele şapte maşini cu care am luat startul. Cu puţin înainte de finalul cursei, şi Vita4One Racing a trebuit să se retragă. Pentru a preîntâmpina repetarea unei asemenea situaţii şi în viitor, va trebui să analizăm în detaliu problemele tehnice care, în unele cazuri, au stat la baza abandonurilor. Felicitări echipei Mercedes pentru victoria obţinută într-o cursă foarte dificilă."