marca Bosch vin şi în România
Concernul german Bosch anunţă faptul că intră pe piaţa din Europa de est şi sud-est cu produse din domeniul termotehnicii purtând marca Bosch. Echipamentele de încălzire Bosch vor fi lansate treptat în cursul primului semestru din 2010 în zece ţări din regiune: România, Republica Moldova, Grecia, Ungaria, Bosnia-Herţegovina, Croaţia, Serbia, Bulgaria, Belarus şi Ucraina. Până în prezent, Bosch a comercializat în România echipamente pentru încălzirea locuinţei şi prepararea apei calde menajere sub brandurile Junkers şi Buderus. Prin lansarea mărcii Bosch în domeniul echipamentelor pentru încălzirea locuinţei şi prepararea apei calde pentru consum casnic (centrale termice convenţionale şi cu condensare, încălzitoare instantanee de apă, cazane pe combustibil solid, panouri şi instalaţii solare, pompe de căldură), divizia de termotehnică a Grupului Bosch intenţionează să pună un accent deosebit pe produsele cu o eficienţă energetică ridicată şi pe cele inovative, care utilizează energii regenerabile.
Lansarea echipamentelor termotehnice marca Bosch reflectă angajamentul ferm, luat de divizia de termotehnică a Grupului Bosch, în domeniul energiilor regenerabile. Instalarea sistemelor moderne de încălzire şi preparare a apei calde menajere, precum şi soluţiile oferite în domeniul energiilor regenerabile demonstrează contribuţia Bosch la reducerea emisiilor de CO2 şi la protejarea mediului înconjurător. “Suntem convinşi de potenţialul regional şi local: modernizarea sistemelor de încălzire este un prim-pas în eficientizarea consumului energetic al clădirilor moderne. Tendinţa este spre reducerea ponderii încălzirii pe gaz şi spre implementarea tehnologiilor şi sistemelor eficiente energetic, care înglobează şi componente ce utilizează energii regenerabile. Rolul energiilor regenerabile va deveni tot mai important prin folosirea tot mai mult a energiei soarelui şi a celei geotermale”, spune Adrian Bălşanu, Director regional de vânzări, Divizia de termotehnică, Robert Bosch S.R.L.
’’Chiar dacă, pentru moment, mediul economic este nefavorabil, suntem convinşi că această mişcare strategică va contribui la creşterea vânzărilor companiei pe termen lung şi totodată va duce la dezvoltarea pieţelor regionale şi locale. În următorii 5 ani, Divizia de termotehnică Bosch intenţionează să îşi consolideze cota de piaţă de două cifre. Vom promova şi dezvolta poziţia mărcii Bosch pe piaţă – ca marcă preferată în domeniul termotehnicii. Credem că, în viitor, atenţia va fi îndreptată cu precădere către sisteme solare şi pompe de căldură, iar în următorii ani dorim să ne creştem cota de piaţă şi pe aceste segmente de produse’’ a adăugat Adrian Bălşanu.
Extinderea liniei de produse va crea noi oportunităţi pentru partenerii distribuitori şi instalatori. ‘’Locaţiile centrelor de service şi de distribuţie Bosch ale partenerilor noştri vor rămâne aceleaşi, însă în perioada următoare vom pune un mare accent pe continuarea dezvoltării lor, deoarece, pe lângă produsele Bosch, serviciile adiacente sunt ceea ce ne diferenţiază pe piaţa din România’’ a continuat Adrian Bălşanu. Bosch este singura companie din domeniul echipamentelor de încălzire, care oferă clienţilor un număr de telefon de service naţional unic, prin care aceştia pot solicita intervenţii de service, clienţii fiind apoi sunaţi de operatorii call center-ului Bosch pentru a analiza gradul lor de satisfacţie. Bosch a dezvoltat acest serviciu online unic în Romania, pentru a putea monitoriza zilnic gradul de satisfacţie a clienţilor firmelor de service partenere Bosch, măsurând doi indicatori de calitate: eficienţa şi rapiditatea răspunsului la solicitările clienţilor.
În Europa, Bosch ocupă poziţia de lider în tehnologiile eficiente de încălzire şi de producere a apei calde menajere. Un studiu de piaţă realizat în 2008 în Europa centrală şi de est semnalează că instalatorii şi reprezentanţii de vânzări din acest domeniu au încredere în Bosch ca marcă de termotehnică, chiar dacă încă nu se ofereau produse sub acest brand în ţările respective. Concluzia studiului a fost faptul că marca Bosch este cunoscută şi apreciată pentru forţa de inovaţie, standardul înalt de calitate al produselor şi serviciilor sale. Mai mult, compania ocupă o poziţie de top în domeniile în care activează, precum industria automobilelor sau piaţa sculelor electrice.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}