Echipa Škoda Motorsport s-a prezentat cu două modele Fabia Super 2000 la startul primei etape a campionatului IRC (International Rally Challenge) din acest sezon, reprezentând trecerea la o nouă etapă a proiectului Fabia Super 2000, după aproape doi ani de muncă de proiectare. Pilotate de finlandezii Juho Hänninen şi Mikko Markkula şi, respectiv, de cehii Jan Kopecký şi Petr Starý, cele două modele s-au confruntat cu condiţii de vreme nefavorabilă, demonstrând că Škoda Motorsport a creat un model extrem de competitiv. Rezultatele şi performanţele obţinute de ambii piloţi, în special în primele două zile ale raliului, s-au dovedit a fi foarte bune în evoluţia proiectului Fabia Super 2000.
Finlandezul Juho Hänninen s-a clasat pe cea mai înaltă poziţie după prima zi, în timp ce Jan Kopecký, în ciuda problemelor tehnice din prima etapă de viteză, a recuperat rapid terenul pierdut, reuşind să urce de pe poziţia a 24-a până pe locul zece la finalul rundei.
În cea de-a doua zi, concursul a continuat pe drumurile acoperite de zăpadă din apropiere de Valence, unde ambele modele Škoda au obţinut din nou rezultate bune, ocupând prima poziţie în patru etape de viteză dintre cele şase prevăzute – Juho Hänninen de trei ori şi Kopecký o dată. De asemenea, când Jan s-a clasat pe poziţia secundă după coechipierul său în una dintre etape, fanii au aplaudat echipa pentru “dubla“ reuşită. Cu toate acestea, finlandezul a avut ghinion în ultima etapă de viteză a zilei, ajungând pe locul trei după o pană de cauciuc. Continuând să recupereze avantajul pierdut, Jan Kopecký s-a clasat pe locul al şaptelea.
Ultima parte a raliului a readus echipele la Monte Carlo. Deşi Juho Hänninen a fost nevoit să abandoneze ca urmare a unui accident, a demonstrat că experienţa sa este foarte importantă pentru Škoda Motorsport şi că finlandezul este o alegere foarte bună ca pilot pentru modelul Fabia Super 2000 şi pentru întreaga echipă. Rezultatele sale în cea de-a doua parte, incluzând trei victorii la etapele de viteză, s-au bucurat de o atenţie deosebită atât din partea fanilor, cât şi a mass-media. Jan Kopecký a reuşit din nou performanţe remarcabile şi a ocupat locul patru în clasamentul general.
Comentând performanţele obţinute de echipă la raliul Monte Carlo, directorul echipei Škoda Motorsport, Michal Hrabánek, a declarat: “În primul rând suntem bucuroşi că am reuşit să încheiem cu succes această etapă importantă de dezvoltare a modelului, deschizând drumul către etapa următoare. Proiectul Fabia Super 2000 se derulează pe două planuri complementare – raliuri şi vânzări. Cu siguranţă că am realizat un autoturism competitiv, pregătit să concureze cu modelele de top din clasa din care face parte, şi consider de asemenea că echipa a înregistrat un rezultat pozitiv la ediţia din acest an a Raliului Monte Carlo. Îndrăznesc să afirm că ne-am demonstrat forţa, dar ar mai fi multe de făcut şi trebuie să lucrăm la fel de intens şi de eficient ca până acum şi să ne respectăm permanent concurenţii. Doresc să mulţumesc tuturor membrilor echipei, piloţilor, mecanicilor, inginerilor şi tuturor persoanelor implicate şi cred că premiera de la Monte Carlo îi va motiva pe toţi să continue demersurile pentru obţinerea succesului dorit. Cred de asemenea că am adus o contribuţie importantă în promovarea mărcii Škoda. Participarea la cursele următoare va depinde de analiza detaliată a rezultatelor obţinute la Raliul Monte Carlo, dar planul nostru de a participa la alte cinci etape ale IRC 2009 este în continuare de actualitate.”
Juho Hänninen a declarat în urma competiţiei: “Totul a ieşit exact aşa cum mi-am dorit până vineri dimineaţa. Am fost surprins în mod plăcut de timpii foarte buni pe care i-am obţinut – mecanicii au făcut o treabă excelentă, iar maşina a funcţionat perfect. Am ales de asemenea şi pneurile optime, în principal graţie spionilor mei de la faţa locului”. Cred că pe viitor vom putea obţine rezultate foarte bune cu acest model şi că acest raliu a demonstrat potenţialul deosebit de care dispune maşina. Cu toate acestea mai avem multe de făcut. Îmi pare rău că am depăşit limita de viteză în etapa de viteză de vineri, am forţat prea mult pentru că am vrut să recuperez minutul pierdut. Este păcat, pentru că toată echipa a făcut o treabă minunată.”
Terminând pe locul patru şi cu cinci puncte în clasamentul piloţilor, Jan Kopecký a fost mai mult decât mulţumit: “Fabia Super 2000 a demonstrat că este un model foarte rapid şi se pare că am pornit în direcţia cea bună. Distanţele parcurse la testele de anul trecut reprezintă un factor important pentru acest succes. Doresc să mulţumesc întregii echipe şi companiei Škoda pentru că ne-a ajutat să realizăm acest proiect, dar şi fanilor cehi care ne-au susţinut constant de-a lungul cursei.“
{mosloadposition user10}