Aon România, unul dintre liderii globali ai pieței de asigurări, a organizat evenimentul Bytesize HR Breakfast destinat experților din resurse umane din sectorul IT.
Evenimentul a adus laolaltă speakeri precum Cosmin Dodoc, VP People & Organisation eMAG Group, Andreea Mircea, Compensation & Benefits Partner Playtika, Simona Șerban, People & Organization Director eMAG Tech, Andrei Vasilescu, Chief Operating Officer MReady, care au abordat ultimele noutăți din industrie.
Principalele subiecte au fost tendințele în recrutarea din domeniul tehnologic, importanța beneficiilor și strategiile de retenție în rândul angajaților și wellbeing.
La nivel internațional, piața recrutărilor precum și activitatea specialiștilor în domeniul IT sunt incerte din cauza valurilor de concedieri, însă în România acest segment se menține într-un trend ascendent. În ciuda faptului că România este recunoscută drept un mediu propice pentru outsourcing, la care apelează companiile internaționale, atât angajații, cât și candidații companiilor din domeniul tehnologic au devenit din ce în ce mai interesați de posibilitatea colaborării pe perioade nedeterminate și urmăresc stabilitatea la locul de muncă.
De asemenea, în această industrie se observă un ritm de activitate ciclic, caracterizat prin perioade de intensificare a activității de recrutare în lunile ianuarie-martie și mai-septembrie, urmate de perioade de activitate scăzute.
„În perioadele caracterizate de instabilitate economică la nivel global devine esențial ca companiile să-și consolideze strategiile în vederea rezilienței angajaților. Pentru a aborda cu succes noile provocări, trebuie să acordăm o atenție deosebită dezvoltării de echipe puternice și stabilirii parteneriatelor puternice. La Aon, recunoaștem că resursa umană este una dintre cele mai valoroase componente, alături de cultura organizațională, care reprezintă, în medie, mai mult de jumătate din valoarea de piață a unei companii”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.
În România, discrepanțele între salariile angajaților nu sunt la fel de pronunțate precum în Statele Unite ale Americii sau în țările din vestul Europei. Cu toate acestea, în contextul tendințelor globale și a noilor reglementări legislative, se preconizează o creștere a transparenței salariale și o recompensare a angajaților care nu se va mai baza doar pe criterii de senioritate și poziție ierarhică, ci și pe măsura implicării și a valorii aduse companiei. Aceste schimbări vor influența modul în care angajații își gestionează carierele și preferințele, transformând beneficiile extrasalariale în factori de decizie critici în alegerea unui loc de muncă.
Spre exemplu, cei care beneficiază la locul de muncă de programe de wellbeing au o probabilitate cu până la 70% mai mică să se îndrepte către un alt angajator, conform studiului Global Wellbeing Survey Report pentru anul 2022-2023 realizat de Aon. De asemenea, la nivel global, 83% dintre companiile intervievate au implementat o strategie pentru bunăstarea angajaților, cu 28 de procente mai mult față de anul 2020. Programele companiilor în acest sens pun accentul pe componenta financiară și profesională, în procent de 54%, urmată apoi de cea emoțională (51%), fizică (50%) și socială (47%).
De altfel, conform studiului anual realizat de Aon România, 67% dintre companiile participante au implementat strategii de wellbeing pentru angajați, prioritară fiind crearea unui mediu de muncă sănătos care să le permită angajaților să se bucure de viața personală. Mai mult decât atât, pe lângă programele de dezvoltare personală, angajații doresc să se dezvolte și din punct de vedere profesional, căutând proiecte care să-i ajute să-și îmbogățească cunoștințele și prin care să crească din punctul de vedere al seniorității. În plus, conceptul de work-life balance a devenit o prioritate pentru mulți angajați, iar companiile încearcă să implementeze politici și culturi care să susțină și să promoveze acest echilibru pentru angajați.
„Industria de corporate wellness a evoluat foarte mult în ultimii zece ani, de la inițiative punctuale în trecut, la strategii integrate azi. Nici măcar nu mai vorbim despre echilibru dintre viață personală și cea profesională, pentru că oricum granița dintre cele două e tot mai difuză. În special pentru generațiile tinere, felul în care se simt la muncă și modul în care asta se transpune și în timpul lor liber a devenit prima prioritate.
Dacă vorbim de recrutare, majoritatea companiilor caută acel ‘culture fit’, pentru că abilitățile pot fi dezvoltate. Și asta nu se poate întâmpla cu succes decât în companiile cu o cultură sănătoasă”, subliniază Armina Dobrică, Senior Consultant în domeniul Wellbeing & Culture la Aon România.
Pentru a eficientiza procesul de recrutare, companiile la nivel internațional au început să utilizeze tehnologii specifice care să le permită filtrarea candidaților din faza incipientă. Deși sunt utilizate programe specifice cu rolul de a testa competențele profesionale și tehnice ale candidaților, în România, companiile se bazează pe interacțiunea cu candidații. Participanții evenimentului au afirmat că principalul criteriu pe care îl iau în considerare este integrarea candidatului în cultura organizațională.