12 tineri profesioniști din publicitatea românească fac parte din a treia generație de absolvenți ai programului European Advertising Certificate (EAC), program on-line derulat de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) și promovat la noi în țară de Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR). Examenul a fost susținut pe 10 aprilie, iar rata totală de promovare a fost de 98% dintre participanți, în vreme ce peste 75% dintre aceștia au absolvit cursul cu una dintre distincții (credit sau distinction).
Cei 12 absolvenți români sunt: Ligia-Maria Stan de la Spoon Media, Andreea Oprea, Alma Eva Ghiulea, Mădălina Ivan, Alina Andreea Mirică, Ioana Mucenic, Ciprian Sava și Ruxandra Margoi de la pastel, Oana Mailat, Cătălin Florea și Diana Patriche de la McCann Erickson și Matei Psatta de la Leo Burnett.
European Advertising Certificate reprezintă pentru tinerii nou-veniți în agenții ocazia de a obține o certificare la un nivel de bază disponibilă doar pentru membrii Asociației Europene a Agențiilor de Comunicare. Cursul online cuprinde 6 module. Fiecare modul cuprinde filmulețe, materiale scrise, lecții online, teme, teste și grupuri de discuții menite să mențină interesul studenților pe tot parcursul.
Potrivit lui Dominic Lyle, directorul general EACA, rezultatele examenului din acest an au fost foarte bune. „Anul acesta s-a desfășurat cea de-a treia ediție a European Advertising Certificate și m-am bucurat să văd că noua generație de absolvenți profită la maxim de acest program, Peste 75% dintre participanți au luat examenul cu o distincție (credit sau distinction), ceea ce pentru noi reprezintă un succes important. Sunt încrezător că informațiile acumulate în cadrul programului le vor îmbogăți cariera în publicitate.”
Înscrierile pentru a patra generație de tineri profesioniști absolvenți EAC încep în noiembrie 2014, iar examenul va avea loc în aprilie 2015.