o piata in formare
In perioada 18 Septembrie – 14 Octombrie, Interactive People, companie ce ofera servicii de e-learning, si Public Share, organizator al Targului de Training si Educatie de Afaceri Business-Edu, au realizat primul studiu referitor la interesul, utilizarea si perceptiile mediului de afaceri romanesc fata de utilizarea instruirii prin e-learning.
Rezultatele studiului arata ca e-learningul reprezinta o alternativa noua pentru mediul de afaceri, mediu care doreste sa afle mai multe informatii privind modalitatile de utilizare ale acestuia. Interesul pentru educatie al participantilor este evident, peste 96% dintre respondeti declarand ca exista cel putin o forma de instruire in cadrul companiilor unde lucreaza, aceasta fiind instruire la locul de munca, coaching, training cu consultanti interni sau externi sau e-learning. Cu toate acestea doar 24,39% din respondenti utilizeaza e-learning-ul ca modalitate de instruire la locul de munca.
Mai multe informatii, mai multe oferte
Angajatii companiilor care doresc sa utilizeze e-learningul ca modalitate de instruire in viitorul imediat vizeaza in primul rand cursuri privind dezvoltarea abilitatilor personale (36,59%), pe cand angajatii companiilor care utilizeaza deja e-learningul ca modalitate de instruire doresc dezvoltarea instruirii privind normele specifice domeniului de activitate (70%).
Interesul pentru noi informatii legate de e-learning, atat in viitorul imediat (70,73%), cat si pe termen mediu si lung (19,51%) arata ca aceasta modalitate de instruire se gaseste pe agenda imediata a companiilor romanesti.
Angajatii pot, dar nu vor
Cel mai important beneficiu al e-learningului, asa cum este el perceput de catre participanti, este cresterea volumului de instruire (48,78%), urmat de reducerea costurilor si completarea instruirii traditionale (46,34%).
Principalul factor care influenteaza negativ adoptarea unei solutii e-learning este neincrederea, atat a angajatilor (34,15%), cat si a managerilor (31,71%), dar si lipsa unor oferte atragatoare (29,27%). Factorii care influenteaza pozitiv adoptia e-learning-ului sunt reprezentati de infrastuctura tehnica (65,85%) si nivelul bun al cunostintelor de operare a calculatorului (63,41%).
Structura respondentilor
Respondentii studiului s-au regasit intre participantii la Targul de Training si Educatie de Afaceri Business-Edu, desfasurat la World Trade Plaza in perioada 19-21 Septembrie. Structura respondentilor este :
Companii: Servicii/Consultanta (34%), Media (12%), Productie (20%), Financiar (17%), Distributie (10%), FMCG (5%), Energetic (2%).
Pozitii in companie: Manageri HR (10%), personal HR (46%), pozitii manageriale (15%), alte pozitii (29%).
Dimensiunea companiilor: peste 1000 de angajati (29%), intre 100 si 1000 de angajati (37%), sub 100 de angajati (34%).
Studiul poate fi descarcat de pe site-ul www.business-edu.ro, sectiunea Resurse.
{mosloadposition user10}