Domeniul E-commerce este unul provocator, unde competiția este uneori cu adevărat acerbă, printre mii de site-uri cu produse similare. Pentru a-ți evidenția produsele și serviciile și pentru a ajunge mai repede la utilizatori, astfel încât să îi poți transforma în clienți, ai nevoie de mai mult decât noroc.
Iată câteva idei creative și profitabile care te pot ajuta să creezi un plan bun de marketing care să îți fie de folos în creșterea vizibilității, dar și în sporirea conversiilor pentru produsele pe care le oferi.
sursa foto
1. Optimizează foarte bine site-ul
Optimizarea cântărește foarte mult în e-commerce, iar un pas important pentru o optimizare de succes constă în alegerea corectă a cuvintelor cheie cât mai relevante. Un audit al site-ului te poate ajuta în această privință, așa că ia în calcul toate aspectele care țin de optimizare.
Definește descrieri unice de produse, folosind cuvintele cheie, astfel încât acestea să poată fi bine văzute de către motoarele de căutare, dar și pentru a satisface nevoia de informare a utilizatorului.
2. Folosește-te de social media pentru promovare
Din ce în ce mai mulți utilizatori se documentează despre produse din social media, iar uneori o simplă recomandare de produs pe rețele sociale poate aduce vânzări foarte mari. Folosește așadar acest lucru în avantajul tău și fii prezent pe Instagram și Facebook. Nu pierde din vedere nici promovarea plătită, prin Instagram Ads și Facebook Ads, însă targetează corect utilizatorii și produsele.
3. Pune pe hârtie o strategie pe care să o respecți
În e-commerce lucrurile pot deveni adesea haotice, așa că fără o strategie corectă de marketing nu vei reuși să te menții în valurile tulburi ale comerțului online. Apelează la o agenție de marketing și creează strategia de marketing, incluzând analiza cuvintelor cheie, profilul cumpărătorului, planul editorial pentru content marketing și neapărat analiza rezultatelor.
4. Email marketing
Unul dintre cele mai importante lucruri în e-commerce este să fii aproape de utilizator, să menții o relație cu acesta. Adesea partea de email marketing este uitată, însă ea poate fi exact liantul de care ai nevoie pentru a stabili conexiunea perfectă cu utilizatorul.
Newsletterele sunt unele dintre cele mai eficiente modalități de a le prezenta clienților sugestii de produse, iar în acest caz un rol foarte important îl joacă aptitudinile de copywriting, îmbinate cu strategiile de vânzări. Prezintă-ți produsele integrându-le în recomandări vizuale, în povești informative și nu uita să anunți de fiecare dată atunci lansezi un produs sau un serviciu.
5. Redu rata coșurilor abandonate din magazinul tău
Dacă observi că magazinul tău online înregistrează utilizatori și trafic, însă procesul de achiziție se finalizează cu abandonarea coșului de cumpărături, acest lucru poate avea mai multe explicații.
Cel mai adesea utilizatorii abandonează coșul atunci când nu mai au disponibilitate de timp, atunci când vor să facă o analiză comparativă a prețurilor sau atunci când pur și simplu uită să comande. Pentru a reduce numărul de coșuri abandonate poți crea e-mailuri de tip reminder sau poți apela la Facebook Pixel pentru retargetare.
6. Îmbunătățește aspectul magazinului tău online
Prima impresie contează, iar în e-commerce vizualul dă de fapt tonul cumpărăturilor. Pentru a câștiga încrederea utilizatorilor și pentru a te prezenta cât mai frumos în fața acestora, este necesar să îmbunătățești site-ul din punct de vedere vizual și tehnic.
Vizual, este nevoie să te ocupi de dimensiunea fontului (pentru ca textele să fie ușoare de citit și scanat). Să ai imagini optimizate și pentru varianta de mobil, să ai imagini profesionale, calitative, pentru produsele oferite și mai ales să prezinți o panoplie de produse utilizatorilor tăi, astfel încât aceștia să aibă de unde alege.
Tehnic vorbind, este nevoie de un certificat SSL, de implementarea facilă a plății cu cardul și a tuturor funcționalităților care țin de procesul de selecție, adăugare în coș, cumpărare și tranzacționare.
7. Concentrează-te pe experiența utilizatorului
Indiferent de canalul pe care comunici cu clientul, este important să îi oferi acestuia o adevărată experiență, deoarece la baza conversiilor stau elemente senzoriale, de cele mai multe ori. Pe scurt, felul în care îl faci pe client să se simtă influențează comportamentul de cumpărare.
De aceea este recomandat să iei în calcul folosirea tuturor elementelor care pot asigura o experiență plăcută pe site-ul tău, pentru a-ți surprinde și cuceri publicul țintă.
8. Apelează la influenceri pentru promovarea afacerii
În funcție de produsele pe care le vinzi poți apela la influenceri care să îți promoveze produsele, însă va trebui să fii atent la nișă și la metricii fiecărui influencer pentru a te asigura că ceea ce vinzi tu se adresează direct comunității lor. În caz contrar, investiția s-ar putea dovedi ineficientă, așadar o investiție deficitară.
9. Creează conținut pentru blog
Blogul este cea mai simplă metodă de promovare, deoarece în articolele de blog poți dezvolta teme adiacente produselor tale, în vreme ce în perfectă concordanță cu normele motoarelor de căutare poți integra și link-uri pe ancorele produselor din magazinul tău. Poți crea conținutul în regie proprie sau poți apela la o agenție de content marketing care să îți ofere conținutul gata optimizat, pregătit pentru a fi postat.
10. Integrează posibilitatea de review pe site
90% dintre cumpărători se bazează majoritar pe valoarea review-urilor lăsate de utilizatori pe site-uri, iar implementarea acestor module conferă un grad înalt de încredere site-urilor. Este important să lași clienții să își spună părerea și să ofere feedback real, pentru că în definitiv din feedback-ul primim adesea cele mai importante soluții la anumite cerințe.
11. Apelează la Google Ads
Pentru a crește performanțele site-ului tău poți apela în paralel atât la strategii de creștere organică, cât și la campanii de promovare plătită. Google Ads este una dintre soluțiile eficiente de promovare, așa că poți încerca să creezi campanii de promovare și în acest fel, folosindu-te de experiența proprie sau de ajutorul unei agenții specializate de marketing.
În e-commerce uneori totul poate părea o loterie, însă cu strategia adecvată și cu ideile potrivite de marketing chiar poți atinge performanțele dorite. Documentează- te, observă și analizează, iar mai apoi poți implementa aceste idei descrise anterior, pentru a-ți crește vânzările și pentru a crește notorietatea brandului.