· Produsele High Definition sunt în acest moment o nişă de piaţă în creştere exponenţială, fiind mult mai puţin expuse la efectele crizei decât categoriile tradiţionale de produse electronice. De aceea pentru 2009, E-Boda mizează pe o creştere de 200% a pieţei. E-Boda îşi propune să repete succesul DVD playerelor cu produsele din generaţia HD, adaptate consumatorului român.
E-Boda, una dintre cele mai cunoscute mărci de electronice din România, estimează în 2009 o creştere a cifrei de afaceri cu minim 30%, bazată în cea mai mare parte pe produse High Definition (HD).
Primul în seria HD, playerul TViX se bucură de un debut promiţător şi în România, vânzările din primele două luni depăşind 500 unităţi. În luna decembrie compania va lansa şi receptorul terestru DVB-T HD, România fiind una dintre puţinele ţări europene unde există deja transmisii terestre DVB-T HD prin cele două canale TVR HD şi Pro TV HD.
E-Boda îşi propune să repete succesul înregistrat pe piaţă de DVD playerele sale, lansând în prima jumătate a lui 2009 Blu-Ray playere de generaţia a II-a, cu softuri special create pentru consumatorul român.
Reprezentanţii companiei apreciază că în acest an cererea de produse HD va fi de circa 2.500 – 3.000 de unităţi. Preţul pentru playerele TViX pleacă de la circa 400 de euro.
„De la lansarea lor pe piaţa românească şi până la sfârşitul anului 2008, totalul vânzărilor de televizoare LCD şi Plasmă HD va fi de circa 800.000 unităţi, ceea ce inseamnă un potenţial imens de creştere pentru produsele HD. Practic, toate aceste televizoare nu sunt folosite la adevăratul lor potenţial. 2008 – 2012 înseamnă o perioadă de tranziţie pentru produsele HD, dar la sfârşitul ei produsele SD (Standard Definition) şi implicit DVD playerele vor fi istorie. În acest moment produsele HD reprezintă un segment cu o dinamică foarte importantă comparativ cu produsele electronice de larg consum, de aceea pentru 2009 apreciez o creştere a vânzărilor pentru HD cu aproximativ 200%. Acestea vor contribui cu peste 30% la realizarea cifrei noastre de afaceri”, spune Alexandru Drăgoiu, Director General şi Fondator E-Boda.
Pentru anul în curs, E-Boda estimează o cifră de afaceri de 3,5 milioane euro, în creştere cu 10% faţă de 2007, o parte importantă a vânzărilor fiind realizată în trimestrul 4. Vânzările de DVD playere deţin încă un procent important, peste 40%, la realizarea cifrei de afaceri. Piaţa de DVD playere este în scădere în 2008 cu un procent de aproximativ 15 – 20% faţă de 2007, când s-au vândut peste 400.000 de unităţi.
Printre produsele din portofoliul E-Boda se numără şi MP3 şi MP4 playere, dar şi televizoare Ultra Slim. Playerele multimedia portabile contribuie cu peste 10% la realizarea cifrei de afaceri din acest an. În această lună, E-Boda lansează modelul Diamond, cel mai mic şi mai uşor MP3 player din lume.
Principalii distribuitori ai produselor E-Boda sunt reţelele specializate Altex, Media Galaxy, Domo şi Flanco, hypermarketurile Carrefour, Cora şi Pic, dar şi distribuitorii online (eMAG).
E-Boda este cel mai cunoscut nume românesc de DVD playere, cu peste 150.000 de aparate vândute de la introducerea produselor până în prezent. E-Boda a reuşit să se menţină în top încă din 2001. Aparatele E-Boda se caracterizează prin fiabilitate şi versatilitate, caracteristici ce au generat binecunoscuta apreciere ’E-Boda citeşte tot’.
{mosloadposition user10}