Producătorul de materiale de construcţii Duraziv a vândut anul acesta într-o proporţie covârşitoare produse de finisaj către proiecte de renovare. Ponderea mare a acestor lucrări în piaţa de construcţii se va menţine şi anul viitor, în absenţa unor proiecte rezidenţiale de mari dimensiuni.
Categoriile de produse Duraziv cel mai bine vândute către proiectele de renovare în 2012 au rămas adezivii pentru polistiren, tencuielile decorative, gleturile, adezivii pentru placări şi vopselele lavabile. Produsul cel mai solicitat până acum din portofoliul companiei Duraziv a fost adezivul pentru polistiren expandat DURAZIV AT 31.
În ceea ce priveşte vânzările către proiecte noi, cea mai mare pondere a acestora e reprezentată de sisteme complete de termo şi hidroizolaţii.
„Renovările sunt lucrările care au susţinut constant piaţa în ultimii ani. Proiectele noi au fost rare şi de dimensiuni reduse. Comenzile din această direcţie au presupus construcţia unor locuinţe individuale, piscine sau mici blocuri de locuinţe, dar acestea nu au avut un volum considerabil care să influenţeze mult evoluţia pieţei pe care activăm”, declară Daniel Guzu, proprietar şi manager Duraziv. „Cele mai multe dintre livrările Duraziv către proiecte noi au vizat Bucureştiul şi zonele limitrofe”, a adăugat managerul Duraziv.
În ceea ce priveşte cererea din piaţă, aceasta a suferit schimbări în special în ultimii doi ani. „Am remarcat un număr mare de solicitări, în special din partea firmelor de construcţii, pentru achiziţia de sisteme complete, fie că este vorba de lucrări de termoizolaţii, hidroizolaţii sau placări”, precizează Daniel Guzu.
„Comezile către proiecte noi au avut mai multe particularităţi. În primul rând, în această direcţie a crescut interesul pentru produsele speciale. Sunt solicitaţi adezivii de clasă superioară şi cu performanţe ridicate, precum şi produsele dedicate sistemelor de hidroizolaţie. Acestea din urmă sunt foarte cerute datorită faptului că sunt mortare uşor de aplicat şi au performanţe superioare altor produse din această categorie”, explică proprietarul Duraziv.
Daniel Guzu estimează că proiectele noi ar putea avea o influenţă considerabilă în piaţa materialelor de finisaj abia din a doua parte a anului viitor.
„Comenzile pentru lucrări de renovare se împart în două mari categorii distincte. În primul rând a existat o cerere foarte mare pentru produse foarte ieftine, factorul calitate fiind de multe ori omis. De asemenea, însă, a existat şi o categorie de clienţi foarte atenţi la calităţile şi caracteristicile produselor achiziţionate”, explică Daniel Guzu. „Duraziv a reuşit să crească vizând tocmai aceşti clienţi care gândesc investiţiile pe termen lung. În mixul de vânzări al companiei a crescut ponderea produselor de brand, investiţiile în cercetare şi marketing din această perioadă dovedindu-se inspirate”, adaugă proprietarul Duraziv.