Producătorul de materiale de construcții Duraziv, deținut de antreprenorul Daniel Guzu, mizează în 2014 pe o accentuare a importanței acordată de români culorii în proiectele de amenajare și renovare. Ponderea lucrărilor de renovare în piața de construcții a crescut constant în ultimii 5 ani. Sub sloganul „Pereţii iubesc culoarea!”, Duraziv va pune accentul în acest an pe promovarea culorii în proiectele de amenajare interioară, după ce anterior a devenit lider în distribuția de tencuieli decorative colorate în Capitală.
O primă investiție a companiei vizează gama de pigmenți solizi instanți cu 14 amestecuri de pulbere pentru interior și exterior. Gama Duraziv Essenza cuprinde amestecuri de pulbere de 6g şi 36g, destinate nuanţării produselor Duraziv din gama Standard – vopsea lavabilă şi respectiv tencuială decorativă, având o serie de beneficii importante. Pigmenții se dizolvă instant și au o putere de colorare mare, precum și o rezistenţă excelentă la lumină, la radiaţii UV şi la intemperii. În acest an compania a rebranduit gama de pigmenți solizi modificând atât numele, cât și ambalajele.
Compania lansează și sistemul de colorare profesional Duraziv Color Pro, pentru bazele de nuanţare cu Kauciuc. Cu această ocazie, este lansată şi noua cartelă de culori, ce cuprinde o selecţie de peste 500 de tonuri grupate pe game de culori, de la pastel la accent, plus o secţiune specială – Selecta – ce propune combinaţii armonioase de câte 4 culori.
“Lucrările de renovare și cele de personalizare ale spațiilor de locuit vor impulsiona în scurt timp consumul de vopsele colorate diminuând considerabil ponderea deținută de vopseaua albă în piață”, explică Marga Carp, director de marketing Duraziv. “Românii iubesc culoarea, aspect care va deveni foarte vizibil în momentul în care vor crește sumele investite în amenajarea imobilelor personale”, adaugă Marga Carp.
Volumul tranzacțiilor imobiliare a înregistrat un avans considerabil în 2013. Specialiștii Duraziv estimează că fiecare tranzacție imobiliară este urmată în scurt timp de o investiție în materiale de finisaj realizată cu scopul de a personaliza spațiul achiziționat. “Locuințele noi sunt vândute cu pereții vopsiți în alb. Cei care achiziționează aceste imobile vor dori să-și pună amprenta asupra lor. Culoarea este unul din modurile prin care noii proprietari își exprimă propria personalitate”, explică Marga Carp. Achizițiile de imobile vechi sunt urmate de asemenea de aplicarea unui strat nou de vopsea.
Colorarea pereților poate schimba substanțial aspectul unei locuințe, fiind una dintre activităţile cele mai accesibile atât din punct de vedere financiar, cât şi ca nivel de dificultate, tot mai mulţi români preferând să dea singuri cu trafaletul. Conform studiilor interne ale companiei, culoarea este preferată, în special, în amenajarea camerelor pentru copii şi, surprinzător, în dormitor, un spaţiu intim unde proprietarii pot alege fără teama că vor fi judecaţi de toţi cei care le calcă pragul casei. Pentru restul camerelor, se preferă nuanţele pastel, tocmai de aceea noua cartelă Duraziv cuprinde o selecţie extinsă de pasteluri şi chiar de tonuri de alb cu diferite tente de culoare.
În 2013 Duraziv a realizat investiții totale de peste 500.000 euro care au vizat achiziționarea de mașini de colorat, prezentări de produse și decorarea showroom-urilor partenerilor, urmînd ca în 2014 numărul acestora să ajungă la peste 100 de locaţii la nivel naţional. Investițiile realizate au contribuit la asigurarea unei stabilități a business-ului care s-a situat la un nivel similar celui din anul precedent.