incepand cu Q3
Planul de restructurare a Flamingo International pregătește compania pentru primele rezultate pozitive, estimate pentru 2010, deși piața electro-IT locală este la momentul actual a doua cea mai afectată de criză din Europa
Compania Flamingo International, unul dintre liderii pieţei locale de electronice, electrocasnice şi IT&C, are în acest moment toate instrumentele necesare redresării companiei și revitalizării vânzărilor, începând cu ultimul trimestru al anului 2009, în pofida faptului că piața românească de profil a înregistrat cel mai mare declin din Europa – 45%, după Ucraina.
Rezultatele financiare raportate de companie pentru primul semestru al acestui an se situează la nivelul de 187 milioane RON, această evoluție fiind determinată de scăderea de 45% înregistrată de piața de profil din România, precum și de declinul cheltuielilor pe cap de locuitor. Conform oficialilor companiei, scăderea pieței locale electroIT s-a situat peste media celorlalte piețe europene, acest fapt reflectându-se și în nivelul vânzărilor.
”Indicatorii financiari reflectă situația din piață, atât la nivel local cât și european. Piața de profil a scăzut cu 45% în România, acest declin fiind depășit doar de piața din Ucraina. Alte piețe din Europa, precum Grecia, Polonia, Italia sau Cehia au avut scăderi de maxim 7%. Prima parte a anului a fost marcată de scăderi majore, însă suntem încrezători că semestrul al doilea va aduce rezultate mai bune; am observat deja o revenire importantă a vânzărilor începând cu luna iulie, când am înregistrat o creștere de 30% comparativ cu luna precedentă – de două ori mai mare decât creșterea pieței”, a declarat Stefan Treiber, CEO Flamingo International.
Oficialii Flamingo International estimează că grupul nu va înregistra pierderi financiare în a doua jumătate a anului, după ce structura de costuri a companiei a fost optimizată, fiind redusă cu 30% în iunie 2009, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Totodată, Flamingo a atins nivelul optim al suprafeței nete de vânzare per magazin, prin ajustarea dimensiunilor magazinelor în funcție de noile condiții din piață. Astfel, compania operează în prezent 85 de unități și o suprafață totală netă de vânzare de 46,200 m². În acest moment, suprafața magazinelor variază între 600 – 1,200 m², Flamingo International finalizând procesul de mutare a retailului dinspre magazinele de proximitate către cele de tip destinaţie.
”Compania nu va mai înregistra pierderi. O dată cu restructurarea și cu aprobarea planului de capitalizare suplimentară, Flamingo International va începe să înregistreze o evoluție din ce în ce mai bună și datorită sprijinului acordat de acționari, bănci și furnizori. Din fericire, întreaga piață va cunoaște un reviriment în ultima parte a lui 2009 – începutul lui 2010, pentru ca, în decurs de 1-2 ani, aceasta să revină pe un trend pozitiv și chiar să crească cu 10%”, a adăugat Stefan Treiber.
Compania va utiliza capitalul suplimentar oferit de către acţionari şi liniile de credit suplimentare aflate în discuţie cu băncile nu doar pentru a face faţă efectelor scăderii masive a pieţei de profil, ci şi pentru a susține creșterea vânzărilor în a doua jumătate a anului. Printre măsurile menite a revitaliza vânzările Flamingo International, reprezentanţii companiei includ schimbarea abordării strategiei de marketing, rearanjarea magazinelor pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare a clienţilor, şi o serie de promoţii care să anihileze posibila creştere a preţurilor la anumite tipuri de electronice, electrocasnice şi produse IT.
{mosloadposition user10}