A fost un sezonul palpitant până la ultimul tur al celei de-a 18-a etape din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), dar BMW a reuşit să-şi apere avansul în clasamentul constructorilor şi să câştige competiţia mărcilor pentru a treia oară în patru ani. Acesta a fost al şaptelea titlu pentru BMW dintr-un total de 12 trofee posibile de la revenirea n DTM în 2012.
Prima cursă: Maxime Martin (Belgia) a reuşit, în penultima cursă a anului – desfăşurată sâmbătă pe Hockenheimring (Germania) -, cel de-al treilea podium personal din acest sezon. Pilotul BMW Team RMG a ocupat locul al treilea la comenzile modelului Samsung BMW M4 DTM şi a marcat puncte importante pentru BMW în clasamentul constructorilor. Victoria i-a revenit pilotului Audi Timo Scheider (Germania).
Coechipierul lui Martin, Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M4 DTM), a fost al doilea cel mai bine clasat pilot BMW – pe locul al şaselea -, acesta fiind urmat pe locul al şaptelea de Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW M4 DTM) – aceste puncte preţioase au permis ca BMW să-şi mărească avansul în clasament. Cu o cursă înainte de finalul stagiunii, BMW avea un avantaj de 56 de puncte faţă de locul al doilea, ocupat de Audi.
António Félix da Costa (Portugalia, Red Bull BMW M4 DTM) şi Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) au încheiat cursa pe poziţiile a 11-a, respectiv a 16-a, în timp ce Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM), Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) nu au încheiat cursa.
Locul al optulea a fost suficient pentru ca Pascal Wehrlein (Germania, Mercedes) să-şi asigure titlul piloţilor, astfel că este succesorul campionului de anul trecut, Marco Wittmann.
A doua cursă: Punctele asigurate de Maxime Martin (locul al şaselea), António Félix da Costa (locul al şaptelea), Bruno Spengler (locul al optulea) şi Martin Tomczyk (locul al zecelea) s-au dovedit suficiente pentru confirmarea BMW ca ocupant al primului loc în clasamentul constructorilor, cu 602 puncte. Audi a încheiat sezonul pe poziţia a doua, cu 595 de puncte, după o triplă reuşită în ultima etapă a stagiunii.
Acesta a fost primul titlu la constructori pe car îl obţine BMW M4 DTM, după succesele reuşite de BMW M3 DTM în 2012 şi 2013. BMW Team RMG a ratat de puţin apărarea titlului său în competiţia echipelor. Echipa condusă de Stefan Reinhold (Germania) a încheiat pe locul al doilea, cu 206 puncte, în urma echipei gooix/Original-Teile Mercedes-AMG (225 de puncte). Anterior, la finalul cursei de sâmbătă, Pascal Wehrlein îşi asigurare titlul piloţilor.
Augusto Farfus a încheiat a 18-a cursă a anului pe locul al 14-lea. Tom Blomqvist s-a clasat al 17-lea după ce a fost penalizat cu "drive-through", dar a obţinut titlul neoficial de "Rookie of the Year", cel mai bine clasat debutant. Timo Glock a fost al 21-lea cu modelul Deutsche Post BMW M4 DTM, în timp ce Marco Wittmann nu a încheiat ultima sa cursă, pentru moment, cu numărul 1 pe Ice-Watch BMW M4 DTM.
Declaraţii după etapa a noua a sezonului DTM 2015
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Prima cursă a fost una plină de evenimente, cu numeroase incidente. Sunt sigur că a fost pe placul spectatorilor. La standul de comandă îţi doreşti o cursă mai liniştită. Maxime Martin a avut un start superb, dar nu a putut menţine ritmul cu cel al liderilor. În ciuda acestui fapt, a încheiat pe locul al treilea. Marco Wittmann a avut o cursă foarte bună şi a putut urca de pe locul al 16-lea pe al şaselea. Tom Blomqvist a marcat şi el puncte importante, în timp ce spliterul frontal afectat a cauzat retrogradarea lui António Félix da Costa în clasament spre finalul cursei. Felicitări lui Pascal Wehrlein pentru câştigarea titlului piloţilor.
Este fantastic să încheiem sezonul DTM 2015 în calitate de campioni ai constructorilor. Întotdeauna, acest titlu este o dovadă a efortului de echipă remarcabil de-a lungul sezonului. Aparţine fiecărui membru al echipei – indiferent că vorbim de piloţi, ingineri sau mecanici – şi a fost posibil datorită spiritului de luptă dovedit de fiecare dintre noi. După un început dificil, am îmbunătăţit de-a lungul anului. Când am avut ocazia de a obţine rezultate bune, am profitat la maximum – aşa cum a fost ocuparea primelor şapte locuri la Zandvoort. Cinci câştigători de cursă diferiţi cu BMW M4 DTM demonstrează că ne-am atins obiectivul pentru 2015, care a fost acela de a fi mai competitivi cu toţi piloţii. Sunt foarte mândru de acest lucru. Ca şi sâmbătă, cursa nu a fost una pentru persoanele cu nervii slabi. Maxime Martin a reuşit un start bun, după care a retrogradat în pluton. Cu toate acestea, el a reuşit să revină datorită unui pit stop excelent şi unor dueluri fantastice. António Félix da Costa, Bruno Spengler şi Martin Tomczyk au urcat şi ei în puncte, iar prin aceasta au adus punctele necesare câştigării titlului constructorilor.
Maxime Martin (BMW Team RMG, locul al treilea / locul al şaselea): Sunt foarte mulţumit că am urcat pe podium şi aici, la finala sezonului. Evident, când pleci din pole position, îţi doreşti să câştigi. Totuşi, modelele Audi au fost un pic prea rapide pentru mine. Duminică. Eram decişi să câştigăm titlul constructorilor şi am reuşit. Fantastic. Am reuşit un start foarte bun şi am ajuns până pe locul al treilea. Din păcate, nu am putut menţine ritmul cu adversarii de la Audi, dar acest lucru este irelevant după rezultatul echipei BMW.
Clasamente DTM
Piloţi: 1. Pascal Wehrlein 169p; 2. Jamie Green 150p; 3. Mattias Ekström 147p; 4. Edoardo Mortara 143p; 5. Bruno Spengler 123p; 6. Marco Wittmann 112p; 7. Maxime Martin 94p; 8. Paul di Resta 90p; 9. Gary Paffett 89p; 10. Mike Rockenfeller 83p; 11. António Félix da Costa 79p; 12. Augusto Farfus 77p; 13. Robert Wickens 61p; 14. Tom Blomqvist 59p; 15. Timo Glock 56p; 16. Christian Vietoris 56p; 17. Miguel Molina 54p; 18. Timo Scheider 51p; 19. Martin Tomczyk 27p; 20. Daniel Juncadella 26p; 21. Nico Müller 26p; 22. Maximilian Götz 25p; 23. Lucas Auer 18p; 24. Adrien Tambay 3p.
Echipe: 1. gooix/Original-Teile Mercedes-AMG 225p; 2. BMW Team RMG 206p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 201p; 4. BMW Team MTEK 179p; 5. Audi Sport Team Rosberg 176p; 6. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG 151p; 7. Audi Sport Team Abt 146p; 8. BMW Team RBM 136p; 9. Audi Sport Team Phoenix 134p; 10. EURONICS/BWT Mercedes-AMG 107p; 11. BMW Team Schnitzer 106p; 12. PETRONAS Mercedes-AMG 51p.
Constructori: 1. BMW 602p; 2. Audi 595p; 3. Mercedes-Benz 534p.