BMW Motorsport a avut un week-end de cursă foarte bun la Nürburgring (Germania), în cea de-a şaptea etapă dublă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Cu o victorie în prima cursă şi o clasare pe locul al treilea în manşa de duminică, Marco Wittmann se menţine lider în clasamentul piloţilor când mai sunt doar patru curse de disputat din sezonul 2016.
Prima cursă. Deţinător al pole position, Marco Wittmann (Germania) a câştigat cursa de sâmbătă, cu o durată de 40 de minute, la comenzile Red Bull BMW M4 DTM. Prin aceasta, el a oferit echipei sale, BMW Team RMG, care are sediul în apropiere, la Andernach (Germania), victoria în cursa considerată a fi de casă. Cea de-a treia victorie a lui Wittmann în acest sezon i-a permis să se distanţeze în clasamentul piloţilor din DTM. După manşa de sâmbătă, el avea un total de 155 de puncte, ceea ce făcea ca avansul faţă de ocupantul locului secund, Robert Wickens (Canada, Mercedes), să fie de 35 de puncte. Tom Blomqvist (Marea Britanie) a reuşit şi el o evoluţie impresionantă la volanul Ice-Watch BMW M4 DTM şi a încheiat pe locul al doilea, în urma lui Wittmann, astfel că a completat a 19-a dublă pentru BMW în DTM. Victoria în ceea ce a reprezentat a 50-a apariţie a Deutsche Tourenwagen Masters la Nürburgring înseamnă că BMW a acumulat 73 de succese în acest campionat.
Asemenea lui Wittmann şi Blomqvist, Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM) şi Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) au reuşit să acumuleze puncte importante, încheind pe locurile al cincilea, respectiv al optulea. Acest rezultat general bun a permis ca BMW să se menţină lider în clasamentul constructorilor. În competiţia echipelor, BMW Team RMG continua să fie pe primul loc, graţie victoriei lui Wittmann.
Bruno Spengler (Canada) a făcut o cursă excelentă în BMW Bank M4 DTM, dar a fost obligat să efectueze o penalizare “drive-through” ca urmare a unei coliziuni cu Daniel Juncadella (Spania, Mercedes). Ca urmare, el a ieşit din zona punctelor şi în final a încheiat pe locul al 18-lea. Martin Tomczyk (Germania), aflat la volanul BMW M Performance Parts BMW M4 DTM care a avut un design aniversa pentru a marca centenarul BMW Group, s-a clasat pe poziţia a 16-a. António Félix da Costa (Portugalia, BMW M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) au încheiat cursa pe locurile al 20-lea şi al 22-lea.
Cursa a doua. BMW a atins un nou reper în cea de-a 14-a manşă a sezonului DTM 2016: Marco Wittmann a încheiat pe locul al treilea cu Red Bull BMW M4 DTM şi a obţinut a 250-a clasare pe podium pentru BMW în istoria participărilor în DTM. Cele 15 puncte acumulate pentru acest rezultat i-au fost suficiente lui Wittmann pentru a se menţine lider în clasamentul piloţilor. Cu patru curse rămase în program, el are acum un total de 170 de puncte, cu un avans de 33 de puncte faţă de Edoardo Mortara (Italia, Audi), cel care a câştigat cursa de duminică.
Bruno Spengler a pornit de pe locul al treilea al grilei de start, cel mai bun rezultat al său în calificările din acest an, şi a încheiat pe poziţia a şasea cu BMW Bank M4 DTM după o serie de dueluri aprige. Tom Blomqvist s-a clasat şi el în puncte, plasându-şi modelul Ice-Watch BMW M4 DTM pe locul al optulea. Datorită acestor rezultate, BMW rămâne pe prima poziţie în clasamentul constructorilor, cu un total de 520 de puncte. BMW Team RMG continuă să fie lider în competiţia echipelor, acum cum 228 de puncte.
Pilotul Samsung BMW M4 DTM, Maxime Martin, a ratat de puţin o clasare în puncte, încheind al 11-lea. După ce a plecat pe poziţia a 19-a ca urmare a unei probleme tehnice în calificări, el a reuşit o recuperare spectaculoasă în cursă – la fel cum a făcut şi Martin Tomczyk, care a fost al 13-lea la final cu BMW M Performance Parts M4 DTM. Timo Glock s-a răsucit în primul viraj după o coliziune pentru care nu a avut nici o vină. El a retrogradat la coada plutonului, dar a reuşit să revină până pe poziţia a 15-a.
După o performanţă excelentă în calificări, Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) era într-o poziţie care îi permitea să acumuleze puncte importante, dar a primit o penalizare “stop-and-go” de 10 secunde pentru “unsafe release” la plecarea de la pit stop. Ulterior, el a încheiat al 21-lea. António Félix da Costa (BMW M4 DTM) a trecut linia de sosire chiar înaintea lui, pe locul al 20-lea.
Clasamente DTM Piloţi: 1. Marco Wittmann 170p; 2. Edoardo Mortara 137p; 3. Robert Wickens 120p; 4. Jamie Green 119p; 5. Paul di Resta 100p; 6. Tom Blomqvist 93p; 7. Mattias Ekström 82p; 8. Nico Müller 78p; 9. Maxime Martin 76p; 10. Gary Paffett 73p; 12. Lucas Auer 68p; 12. Timo Glock 58p; 13. Bruno Spengler 51p; 14. Augusto Farfus 44p; 15. Christian Vietoris 42p; 16. Miguel Molina 26p; 17. Maximilian Götz 17p; 18. António Félix da Costa 16p; 19. Adrien Tambay 14p; 20. Martin Tomczyk 13p; 21. Daniel Juncadella 6p; 22. Mike Rockenfeller 5p; 23. Timo Scheider 3p; 24. Esteban Ocon 2p; 25. Felix Rosenqvist 1p.
Echipe: 1. BMW Team RMG 228p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 219p; 3. BMW Team RBM 169p; 4. Audi Sport Team Rosberg 133p; 5. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG 126p; 6. Mercedes-AMG 117p; 7. BWT Mercedes-AMG 110p; 8. Audi Sport Team Abt 104p; 9. BMW Team MTEK 95p; 10. EURONICS/FREEMEN’S WORLDMercedes-AMG 76p; 11. BMW Team Schnitzer 29p; 12. Audi Sport Team Phoenix 8p.
Constructori: 1. BMW 521p; 2. Audi 464p; 3. Mercedes-Benz 429p.
Calendar 2016 6-8 mai – Hockenheim (Germania); 20-22 mai – Spielberg (Austria); 3-5 iunie – Lausitzring (Germania); 24-26 iunie – Norisring (Germania); 15-17 iulie – Zandvoort (Olanda); 19-21 august – Moscova (Rusia); 9-11 septembrie – Nürburgring (Germania); 23-25 septembrie – Budapest (Ungaria); 14-16 octombrie – Hockenheim (Germania).