Grupul City Grill, cel mai important grup românesc de restaurante din piața locală, împlinește 15 ani de activitate în domeniul hospitalității în România. Pentru acest an, grupul estimează afaceri de 42 milioane euro și 5 milioane de clienți.
Grupul City Grill a pornit în 2004, cu deschiderea restaurantului City Grill din Primăverii și 50 angajați. În prezent, Grupul City Grill cuprinde 9 branduri, 18 restaurante și cafenele și o echipa de 1350 persoane, fiind cel mai mare angajator român din industria hospitalității.
Cu fiecare brand introdus în portofoliu, cu fiecare restaurant deschis, cu fiecare client servit, am învățat ceva în plus despre publicul bucureștean, despre așteptările și preferințele sale gastronomice. Domeniile pe care noi am ales să ne dezvoltăm – bucătăria tradițională și cea mediteraneeană –rămân cele mai populare în rândul clienților, chiar dacă, față de acum 15 ani, gusturile se diversifică și crește interesul pentru a experimenta alte bucătării internaționale – declară Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.
În 2012, Grupul City Grill a lansat programul de fidelitate Out4Food, care are în prezent aproape 115.000 membri. Prin intermediul programului, clienții pot economisi 10% din valoarea notei de plată. În 2018, clienții Out4Food au generat 40% din cifra de afaceri a Grupului și au vizitat restaurantele grupului în medie de 7.6 ori.
Cifra de afaceri a Grupului City Grill a crescut constant de-a lungul celor 15 ani de la înființare, mai puțin în anul 2009, când întreaga piață a fost afectată de recesiune. Astfel, în 2019, Grupul City Grill va înregistra o cifră de afaceri de peste 25 ori mai mare față de cea înregistrată în 2004, respectiv 42 milioane euro, față de 1.6 milioane.
Piața: creștere cu doi digiți în 2019
Față de acum 15 ani, piața restaurantelor s-a dezvoltat puternic, urmând să ajungă anul acesta la o valoare de cca. 3 miliarde de euro, cu estimări de creștere de 12-15% față de anul precedent.
Principalele evenimente care au marcat dinamica pieței restaurantelor –fiscalizarea, interzicerea fumatului și intrarea în Uniunea Europeană – au avut un impact pozitiv asupra dezvoltării industriei, prin diversificarea și creșterea numărului de restaurante. De asemenea, datorită turismului, clienții au început să aprecieze mai mult calitatea serviciilor, atmosfera și designul restaurantelor în care ies” – adaugă Daniel Mischie.
Tendințele actuale arată dominația restaurantelor pentru prânz (convenience) și a restaurantelor eveniment (dinner), precum și a livrărilor. De asemenea, accentul s-a mutat de pe cantitate către calitate, iar preparatele cu ingrediente locale și proaspete sunt tot mai populare.
De altfel, studiul calitativ Quantix demarat de Grupul City Grill anul trecut în București arată că respondenții apreciază în egală măsură calitatea serviciilor (viteză, amabilitate), curățenia și atmosfera din restaurant și respectiv calitatea preparatelor (gustul, prospețimea și diversitatea meniului). Potrivit aceluiași studiu, preparatele tradiționale românești se mențin în atenția publicului, bucătăria românească fiind preferată de 66% dintre respondenți, în timp ce fripturile sunt preparatele consumate în oraș cel mai des de 65% dintre aceștia, urmate de mâncarea gătită, consumată de 59%.
Peste 15 ani
Digitalizarea, preferința pentru preparate locale și proaspete și expansiunea serviciilor de livrare vor influența semnificativ industria restaurantelor în următorii 15 ani.
Masa de prânz este tot mai des servită la birou sau acasă, chiar dacă mâncarea este comandată de la restaurantele apreciate. Este un fenomen care va rămâne activ și care, din cauza traficului și provocării de a găsi loc de parcare, cumulate cu confortul de a mânca acasă sau în locurile special amenajate de la locul de muncă, va înlocui pe termen lung prânzul în oraș -adaugă Daniel Mischie.