Dunlop Motorsport a anunţat că va dezvolta anvelope pentru noua şi revoluţionara maşină GreenGT H2, care permite să dea o nouă formă viitoarei puteri în motorsport. Performantul producător de anvelope va lucra îndeaproape cu echipa care va conduce anvelopele cu tehnologia ce le va conferi aderenţa ce va maximiza ‘viitoarea putere’ a motorsportului.
Lansarea noului GreenGT H2, care va concura în 2013 la cursa de 24 de ore de la Le Mans, este prima maşină de curse din lume propulsată cu celule hidrogen combustibil, prezentând tehnologia de propulsie electrică.
Celula cu hidrogen combustibil are potenţialul de a creşte puterea în viitor în motorsport, iar pentru a maximiza aderenţa şi pentru a creşte eficienţa consumului de energie al maşinii, anvelopele trebuie să fie special proiectate după reglajele maşinii, după cum Jean-Felix Bazelin, General Manager al Dunlop Motorsport a explicat:
“Maşinile electrice prezintă în momentul de faţă câteva provocări designului de anvelope – pentru a face faţă surplusului de greutate al maşinii, capacitatea de încărcare a anvelopei trebuie să crească, iar creşterea eficienţei consumului de energie înseamnă că profilul anvelopei va necesita o rezistenţă la rulare mai scăzută.
“Caracteristicile unui cuplu motor mare vor avea nevoie de o nouă construcţie care să le furnizeze o rigiditate laterală crescută. Alte provocări pentru Dunlop sunt designul anvelopei care să optimizeze avantajele unei tehnologii de vectorizare a cuplului, cu diferenţial activ cu abilitatea de a varia cantitatea de putere trimisă către roţi. În timp ce suspensia poate fi folosită pentru a controla răspunsul maşinii, vectorizarea cuplului se concentrează pe stabilitatea maşinii.
“Aceasta înseamnă că echilibrul mașinii poate fi controlat pe diferite piste, suprafeţe şi tipuri de viraj. De aceea compusul anvelopei va fi preparat pentru a se potrivi unei maşini individuale. Pentru a controla temperatura anvelopei şi gradul de uzură, va exista posibilitatea de a folosi un compus mai moale decât cel pentru o maşină convenţională. De asemenea, după cum Dunlop a reuşit deja în cazul celor mai recente anvelope de stradă ale sale, anvelopa concept BluResponse AA, o reducere a rezistenţei la rulare va maximiza eficienţa maşinii.”
Implicarea Dunlop alături de constructorii GreenGT H2 semnalează startul unui program de design specific anvelopelor pentru a spori performanţa şi manevrabilitatea maşinilor electrice, dându-le posibilitatea de a rula mai mult cu mai puţină energie consumată în timp ce aderenţa şi performanţa sunt maximizate.
“Suntem încântaţi să fim implicaţi în dezvoltarea unei anvelope pentru prima maşină pe bază de celule de hidrogen combustibil care va lua startul la Le Mans. Expertiza tehnică bogată a Dunlop şi succesele sale din motorsport pe care le înregistrează de mai bine de 125 de ani înseamnă că ştiinţa şi cunoaşterea noastră se vor dovedi inestimabile în provocarea de a produce designul anvelopei viitorului. Obiectivul este similar cu cel obţinut deja în cazul anvelopei noastre de stradă Dunlop BluResponse AA, care are Gradul A la aderenţă şi Gradul A la eficiența energetică.”