John Edwards (SUA) şi Lucas Luhr (Germania) au dus spre victorie #24 BMW Z4 GTLM în cursa ce a avut loc duminică în United SportsCar Championship (USCC), la Laguna Seca (SUA). Cei doi au parcurs 108 tururi pe circuitul cu o lungime de 2,238 mile (3,6 km), încheind cu un avans de 20,4 secunde faţă de coechipierii Bill Auberlen (SUA) şi Dirk Werner (Germania), aflaţi în maşina #25. Aceasta este prima victorie reuşită de BMW Team RLL la Laguna Seca, prima pentru echipajul format din Edwards şi Luhr, precum şi primul succes pentru Luhr ca pilot BMW.
Acest succes – al doilea pentru echipă în acest sezon după reuşit din urmă cu două săptămâni, la Long Beach (SUA) – vine la aproape 40 de ani de momentul când Hans-Joachim Stuck (Germania) a pilotat BMW 3.0 CSL spre victorie la Laguna Seca, ceea ce a reprezentat al doilea succes al acelui sezon pentru Stuck şi BMW Motorsport. În acest an, modelele BMW Z4 GTLM utilizează un design coloristic asemănător cu cel folosit de BMW 3.0 CSL pentru a aniversa primul sezon de competiţii pentru BMW Motorsport în America de Nord.
Ca urmare a acestei victorii, BMW urcă pe primul loc în clasamentul constructorilor la categoria GTLM. Auberlen şi Werner se menţin pe locul al doilea în ierarhia piloţilor, acolo unde Edwards şi Luhr urcă o poziţie, de pe a patra pe a treia.
Werner şi Luhr au început cursa de pe primele două locuri ale grilei de start GTLM. Luhr a reuşit să treacă de Werner în primele tururi, iar cei doi au ocupat primul şi al doilea loc de-a lungul primelor 40 de minute ale cursei. La primul pit stop, linia aglomerată a boxelor a făcut ca ambele BMW să fie întârziate, iar Edwards, care preluase cockpitul maşinii #24, a coborât pe locul al doilea, iar Werner pe al treilea. La încheierea primei ore, Edwards a redevenit lider, dar Werner se afla doar pe locul al patrulea. În timp ce Edwards a rămas în cockpit până la finalul cursei, Auberlen a urcat la volanul maşinii #25, care la acel moment revenise pe poziţia a doua, la ultimul pit stop din turul 64.
Bobby Rahal (Team Principal, BMW Team RLL): A fost o zi bună. Cred că ceea ce a creat o mare diferenţă a fost restartul bun al lui John, care a reuşit să se distanţeze. A reuşit să utilizeze traficul în favoarea lui şi astfel a realizat un avans între el şi restul plutonului. După care şi-a menţinut avantajul. Bill şi Dirk au făcut o treabă bună prin modul în care au revenit. Pit stopuri bune – şi cred că, astăzi, opririle noastre au fost mai bune decât ale oricui altcuiva -, care ne-au oferit posibilitatea să evoluăm în linişte. Maşinile au fost foarte fiabile, ca întotdeauna.
Clasamente după etapa 4/10
Piloţi: 1. Antonio Garcia, Jan Magnussen 128p; 2. Bill Auberlen, Dirk Werner 126p; 3. John Edwards, Lucas Luhr 121p; 4. Pierre Kaffer, Giancarlo Fisichella 118p; 5. Patrick Pilet 112p; 6. Wolf Henzler, Bryan Seller 105p; 7. Oliver Gavin, Tommy Milner 105p; 8. Jörg Bergmeister 101p; 9. Frédéric Makowiecki 79p; 10. Ryan Briscoe 72p.
Echipe: 1. #3 Corvette Racing 128p; 2. #25 BMW Team RLL 126p; 3. #24 BMW Team RLL 121p; 4. #62 Risi Competizione 118p; 5. #911 Porsche North America 114p; 6. #17 Team Falken Tire 105p; 7. #4 Corvette Racing 105p; 8. #912 Porsche North America 101p; 9. #98 Aston Martin Racing 52p; 10. #51 AF Corse 22p.
Constructori: 1. BMW 130p; 2. Chevrolet 128p; 3. Ferrari 122p; 4. Porsche 120p.