- Inspirat de conceptul DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 este noua navă amiral DS Automobiles. Calitatea impecabilă, autonomia extinsă și confortul absolut îl transformă în una dintre cele mai confortabile mașini electrice.
- Având un design carismatic, suplu și elegant, DS N°8 reprezintă o nouă formă de SUV Coupé electric, care se laudă cu o autonomie combinată de 750 km (ciclu WLTP) și mai mult de 500 km pe autostradă, cifre uimitoare pentru clasa sa datorită unui Cx remarcabil de 0,24.
- Cockpit-ul lui DS N°8 redefinește standardele de confort și întruchipează o nouă artă franceză de a călători. Conectivitatea sa avansată se bazează pe inteligența artificială pentru a face experiența în mașină mai fluidă și mai captivantă.
- Cu până la 350 CP si disponibil cu tracțiune pe 2 sau 4 roți, DS N°8 va fi lansat în Europa începând cu mijlocul anului 2025.
DS N°8: NOUA NAVĂ AMIRAL A MĂRCII
Cea mai confortabilă mașină electrică este o creație DS Automobiles. După DS 3, DS 4, DS 7 și DS 9, DS N°8 marchează începutul unei noi ere.
DS N°8 este primul model al mărcii care este exclusiv 100% electric.
„Într-un moment în care industria noastră trece printr-o revoluție, DS Automobiles este în frunte prin accelerarea strategiei sale de electrificare. Cu DS N°8, Marca face parte din tranziția energetică, oferind mobilitate durabilă și fără compromisuri într-un cadru inspirat de arta franceză de a călători. Oamenii de la DS Automobiles au ales materiale și tehnologii care poziționează DS N°8 în această dimensiune.“ Olivier François, CEO DS Automobiles
Prin această lansare, DS Automobiles dezvăluie o nouă filozofie a denumirii. „N°” deoarece reprezintă modul standard de a scrie «număr» în franceză, întruchipând eleganța și atemporalitatea. În plus, „°” de pe partea din spate a mașinii este desenat ca vârful unui diamant, făcând referire la ADN-ul DS Automobiles. Această abordare leagă denumirile gamei existente de modelele viitoare prin păstrarea numerelor, dar introducerea unui raționament mai îndrăzneț cu „N°”(număr). Viitoarea gamă DS Automobiles va urma această nouă convenție de denumire. Pentru DS N°8, numărul 8 este fără precedent pentru DS Automobiles. Forma sa, apropiată de semnul infinitului, este asociată cu echilibrul și relaxarea. Pentru a consolida identitatea mărcii, spatele automobilului va purta inscripția „DS AUTOMOBILES” completată de „N°8”.
DS N°8: UN MODEL „AERO-EFICIENT“
Inspirat de conceptul DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 demonstrează o abordare progresivă a construcției grandioase de caroserii franceze. DS N°8 este un model axat pe căutarea eficienței aerodinamice. Această căutare a eficienței a inspirat în mod clar designul său cu linii tensionate și ascuțite. DS N°8 este în deplină concordanță cu spiritul avangardist al originalului DS introdus în 1955, cu SM-ul lansat în 1970 și cu spiritul de pionierat care a animat Marca de la crearea sa, în 2014.
Plin de rafinament și tehnologie, designul lui DS N°8 este o proiecție în viitor și un manifest pentru arta franceză de a călători. Forma lui DS N°8 este o invitație la parcurgerea distanțelor lungi prin aerodinamica sa record. Cx-ul său de numai 0,24 și SCx- ul de 0,64, sunt printre cele mai bune din clasa sa. DS N°8 prezintă perfect aceste caracteristici aerodinamice prin finețea liniilor care evidențiază fluxul de aer din jurul caroseriei. Fiecare parte a caroseriei a fost analizată în tunelul aerodinamic. Toate îmbunătățirile la aerodinamică reprezintă o economie de 15 dm² în SCx, adică o creștere a autonomiei de 60 km WLTP și 75 km pe autostradă. Această performanță tehnică a fost realizată fără să compromită atractivitatea designului exterior.
„DS N°8 combină ce este mai bun din ambele lumi: carismă cu o identitate puternică în față și în spate și eleganță evidentă în puritatea profilului de fastback, subliniată de o linie a plafonului fluidă și continuă până la hayon. Cu DS N°8, designerii au avut în vedere evoluția SUV-urilor coupé, ilustrată de o formă eficientă, elegantă, cu o semnătură luminoasă spectaculoasă și de înaltă tehnologie.“ Thierry Metroz, Director de design DS Automobiles
Dimensiunile exterioare conferă DS N°8 prestanță și echilibru perfect: 4,82 m lungime cu o lățime de 1,90 m și o înălțime limitată la 1,58 m.
DS N°8 prezintă o semnătură luminoasă spectaculoasă
În partea frontală, DS N°8 îmbrățișează o semnătură luminoasă avansată și atrăgătoare.
Grila iluminată DS LUMINASCREEN, o inovație în lumea auto, este animată de linii verticale și sigla DS luminoasă pentru prima dată pe un model de serie.
Farurile, compuse din trei module, sunt conturate de 8 LED-uri care preiau modelul Clous de Paris, reluând finisajul în relief al ornamentelor interioare.
DS LIGHTBLADE completează această semnătură. Dispunerea în formă de V, care a apărut pentru prima dată pe prototipul tehnologic DS E-TENSE PERFORMANCE, plasează vizual mașina pe șosea, subliniind în același timp lățimea și impunând statutul său. Subțire și alungit, DS
LIGHTBLADE este vertical, în linie cu toate modelele din gama DS Automobiles. Integrat în curburile laterale ale barei de protecție, acesta contribuie, de asemenea, la eficiența aerodinamică a modelului DS N°8 prin minimizarea detașării fluxului de aer până la roțile din față.
DS N°8 este primul model din gama DS care adoptă semnătura luminoasă verticală în spate. Inspirată direct de DS AERO SPORT LOUNGE, aceasta reia semnătura verticală iconică din față pentru a conferi lui DS N°8 o recunoaștere instantanee pe timp de noapte, la mai mult de 100 de metri distanță. Forma de triedru a luminilor verticale LIGHT BLADE îmbunătățește degajarea fluxului de aer în spate. În cele din urmă, modelele scalate finisează interiorul luminilor spate orizontale ascuțite. Acestea sunt acum tridimensionale pentru a fi și mai impresionante.
DS N°8 dispune de o vopsea cu două tonuri extinse
DS N°8 a fost proiectat în jurul unui echilibru subtil între suprafețele netede și senzuale de-a lungul părților laterale, contrastând cu liniile cizelate și ascuțite din față și din spate. La fel ca pe DS AERO SPORT LOUNGE, vopseaua extinsă în două tonuri utilizează un negru intens. Această culoare este prezentă pe plafon, continuă pe capotă și se extinde până la grilă. Acest ton dublu extins accentuează caracterul și eleganța formei și reprezintă o referire la perioada de glorie a caroseriei franceze. Tehnologia „Paintjet” utilizată pentru a crea suprafața neagră a capotei în două tonuri este o premieră mondială în producția de serie. Procesul său de aplicare, care nu necesită o fază de coacere, reduce, de asemenea, emisiile de gaze cu efect de seră.
Sunt oferite cinci culori, dintre care trei noi: TOPAZ BLUE, PALLADIUM GREY și ALABASTER WHITE, care se adaugă celorlalte culori: CRYSTAL PEARL și PERLA NERA BLACK.
DS N°8 are o formă concepută pentru eficiență aerodinamică
Forma lui DS N°8 presupune un profil întins, alungit și ascuțit care este ilustrat de un plafon care se întinde până la spoilerul
hayonului. Acesta din urmă optimizează siajul cu o economie rezultată de 3 dm² SCx, adică 12 km WLTP sau 15 km pe autostradă.
Forma elaborată a caroseriei lui DS N°8 favorizează fluxul de aer. Bazat pe un ampatament generos de 2,90 m și o gardă la sol redusă la 15,5 cm, DS N°8 optimizează aerodinamica și oferă o autonomie uimitoare de până la 750 km WLTP. Mânerele electrice încastrate ale portierelor din față sunt vopsite în culoarea caroseriei, în timp ce mânerele portierelor din spate sunt integrate în montanții portierelor.
Această „aero-eficiență“ este completată de piese de înaltă tehnologie, cum ar fi ADMISIILE DE AER CONTROLATE, care sunt prize de aer cu clapete mobile integrate în bara de protecție față. Prin închidere, acestea reprezintă un câștig aerodinamic de 95% față de o priză de aer tradițională și de 40% față de dispozitivele concurente, pentru o economie de 4,5 dm² SCx, echivalentă cu 18 km WLTP sau 22,5 km pe autostradă. Această performanță se datorează în principal poziției lor frontale în bara de protecție, evitând astfel orice flux de aer sub capotă. Trebuie remarcat faptul că nivelul capotei este coborât în mod deosebit, tot cu scopul optimizării consumului de energie.
Performanțele aerodinamice sunt îmbunătățite de prezența DS LIGHTBLADE în față, care taie aerul precum prova unei bărci pentru o economie de 2 dm², adică + 8 km WLTP / + 10 km pe autostradă. DS LIGHTBLADE spate optimizează detașarea fluxului de aer ca o aripă de avion pentru o economie de 1 dm², adică + 4 km WLTP / +5 km pe autostradă.
Jantele mari (740 mm în diametru) conferă mașinii o poziție unică. Jantele forjate de 21″ au fost proiectate pentru a îmbina ușurința și rezistența. Acestea cântăresc cu 6 kg mai puțin decât cele de 20″, o economie semnificativă de masă nesuspendată în beneficiul confortului. Jantele de 19″ sunt deosebit de eficiente cu inserții aerodinamice pentru un câștig de 1 dm² sau 4 km WLTP și 5 km pe autostradă.
Partea inferioară a DS N°8, complet carenată, ajută la optimizarea SCx cu 3,5 dm² sau + 14 km WLTP sau + 18 km pe autostradă.
ARTA DE A CĂLĂTORI ARE O NOUĂ ABORDARE
DS N°8 oferă o experiență unică de întâmpinare care începe chiar înainte să te urci în mașină. Funcția de intrare și pornire fără cheie de proximitate acționează mânerele portierelor electrice încastrate în timp ce te apropii de mașină. DS N°8 dezvăluie apoi un interior rafinat care radiază confort și relaxare. Toate interioarele lui DS N°8 dispun de materiale de înaltă calitate, inclusiv aluminiu mat cu grosime și finisare uimitoare pe suprafețe mai mari.
Planșă de bord care combină expertiza și tehnologia
DS N°8 are un cockpit care întruchipează confortul, relaxarea și luxul franțuzesc. Planșa de bord amplă învăluie pasagerii și exemplifică principiul liniilor continue („Seamless Design”). Acesta este atât decorativ, ca o piesă de artizanat, cât și tehnic prin integrarea sistemului audio, a orificiilor de ventilație și a semnăturilor luminoase. Puritatea designului său combină perfect un nivel ridicat de expertiză („High Craft”) și o tehnologie avansată („High-Tech”), care stă mărturie pentru îmbinarea perfectă între rafinamentul tehnic și abilitatea DS Automobiles în aplicarea materialelor.
Inserțiile în relief Clous de Paris de pe volan și orificiile de aerisire, precum și cusăturile perlate de pe planșa de bord și cotiere, esențiale pentru DS Automobiles, sunt încă prezente. Împreună cu tapițeria curea de ceas din piele Nappa, aceste elemente esențiale contribuie la Arta de a călători pe care o oferă Marca.
Călătorie lumioasă
Iluminatul este o caracteristică esențială a noii generații de interioarele DS. Concepută pentru a modela structura pieselor în timp ce le face să plutească, aceasta transmite o atmosferă de puritate și calm. Semnăturile luminoase verticale Inner LIGHTBLADE, care reiau luminile de zi exterioare, dau viață extremităților planșei de bord și marchează poziția mânerelor portierelor. Acestea se aprind la deschiderea portiereleor pentru a întâmpina pasagerii. Grafica retroiluminată a consolei este inspirată de cerul înstelat.
Un cockpit în care liniștea este supremă
Inspirate de conceptul DS AERO SPORT LOUNGE, scaunele cu structura lor „învăluitoare” au o formă subțire cu tetiere complet integrate. Utilizarea spumelor de înaltă densitate și apariția unor suporturi laterale reglabile pe spătare completează confortul. Scaunele din față dispun de masaj, ventilație și încălzire.
Confortul termic din apropiaere este sporit de DS NECK WARMER, un dispozitiv care favorizează încălzirea cât mai aproape de corp pentru optimizarea consumului de energie. Aceste încălzitoare pentru gât montate în spătarele scaunelor din față sunt iluminate de un logo DS retroiluminat cu aspect de cristal.
În spate, pasagerii beneficiază de un confort postural studiat cu atenție, cu spațiu amplu pentru genunchi, 84 cm la nivelul capului și spătare înclinate la 30°, fără să compromită modularitatea lor 40/20/40. Bazele și spătarele scaunelor ventilate și încălzite completează confortul.
DS N°8 se bucură, de asemenea, de o izolare fonică remarcabilă, asistată de o aerodinamică elaborată cu atenție, un tratament acustic complet și sticlă laminată, care completează promisiunea unei călătorii de înaltă clasă.
Ecran animat pentru panoul de instrumente
Când portierele sunt deschise, sigla DS apare în mijlocul ecranului panoului de instrumente de 10,25”. Acesta prinde viață și întâmpină șoferul cu reflexii aurii care strălucesc subtil. În timpul rulării, conținutul dinamic „Digital ART” animă fundalul afișajului instrumentarului de bord. Această animație contribuie la relaxare în timpul călătoriilor. Viteza acestei animații este temperată, în timp ce contururile modelelor se integrează într-un fundal mai întunecat, astfel încât șoferul să rămână concentrat pe informațiile esențiale. În mijloc, designul contorului de parcurs este inspirat din lumea orologeriei. Lizibilitatea indicatorului de încărcare a bateriei și a „indicatorului energetic” au prioritate.
Volan în formă de X
Noul volan în formă de X, inspirat de ultimele noastre concepte, ajunge acum pe DS N°8. Designul său revoluționează regulile stabilite, în timp ce arhitectura și ergonomia îmbunătățită oferă șoferului noi zone de aderență care contribuie la plăcerea de a conduce. Rama este îmbrăcată în diferite materiale, în funcție de nivelul de echipare. Complet tapițat, noul volan contribuie, de asemenea, la ideea de confort termic apropiat prin funcția sa de încălzire.
Consolă centrală personalizată
Cu DS N°8, arta franceză de a călători capătă o nouă dimensiune. Interiorul prezintă o consolă centrală plutitoare cu două niveluri. Partea superioară este dedicată principalelor funcții interactive. Selectorul de transmisie „PRND”, selectorul de setare „Drive Mode”, precum și controlul volumului cu acces instantaneu la sistemul audio sunt disponibile imediat. Aceste funcții au fost proiectate ca niște cristale, în spiritul bijuteriilor, în timp ce o animație luminoasă subtilă face aluzie la forma unei galaxii. Zona de depozitare a telefonului, împodobită în Alcantara®, este ca un cufăr prețios.
Suportul pentru relaxare conține un spațiu de depozitare suplimentar ascuns, în timp ce cotiera găzduiește o zonă adițională mare. În partea inferioară, un spațiu mare de depozitare care poate fi ascuns de un capac glisant găzduiește două suporturi detașabile pentru pahare și două mufe USB-C. Părțile laterale ale consolei sunt acoperite și căptușite pentru a fi plăcute la atingere și în contact cu piciorul.
Ecran central mare, bine integrat
Având dimensiuni generoase de 16” și putând fi personalizat, acesta oferă acces la funcțiile sistemului DS IRIS 2.0 controlabile prin recunoaștere vocală. Acesta este integrat în planșa de bord, funcționează perfect și reacționează ca un smartphone. Foarte subțire, se integrează excelent în suprafața planșei de bord, fără să afecteze ornamentele. Utilizatorii vor aprecia atât performanțele îmbunătățite ale dispozitivului de înaltă tehnologie, cât și designul său elegant. Conturul cromat aduce o notă de rafinament care nu a mai fost aplicată până acum pe o mașină de serie.
Încă un pas spre protecția mediului
DS Automobiles a dorit să meargă mai departe în ceea ce privește respectarea mediului înconjurător în proiectarea habitaclurilor sale. Interiorul ETOILE prezintă un Alcantara® exclusiv, fabricat din 68% materiale reciclate. Pielea Nappa integrală, care îmbracă scaunele revizuite în curele de ceas, este acum tăbăcită cu frunze de măslin, folosind o metodă tradițională non-toxică și complet biodegradabilă. Materialele recuperate la sfârșitul ciclului lor de viață sunt prezente și în textile (60%), mochetă (75%) și covorașe (96%). Eliminarea cromului în favoarea vopselei, a aluminiului mat și a oțelului inoxidabil face, de asemenea, parte din această abordare.
Plafon panoramic din sticlă cu performanțe termice superioaree
DS N°8 poate fi echipat cu un plafon panoramic mare din sticlă serigrafiată care maximizează înălțimea pentru cap și menține eficiența aerodinamică, oferind în același timp o atmosferă luminoasă în interior. Sticla laminată este compusă din mai multe straturi, inclusiv un tratament infraroșu și un strat „Low E” dedicat performanței termice (vara și iarna). De asemenea, a fost dezvoltat un strat special destinat protejării de lumină și limitării reflexiei, fără impact asupra transparenței. DS N°8 renunță astfel la funcția de întunecare a plafonului din sticlă, cu un impact foarte redus asupra performanțelor (diferențe de 1% în transmiterea solară totală și de 2% în transmiterea luminii).
Un portbagaj mare și funcțional
DS N°8 are un portbagaj dreptunghiular de dimensiuni considerabile – până la 620 de litri sub poliță, ceea ce îl face ușor de utilizat. Hayonul, a cărui deschidere electrică poate fi reglată pe o plajă largă (185 cm sub hayon), permite utilizatorilor să acceseze portbagajul fără să se aplece, menținând în același timp versatilitatea. Adâncimea spațiului – 1,16 m – face posibilă transportarea obiectelor lungi fără a fi necesară rabatarea spătarelor scaunelor din spate.
Sistem FOCAL Electra® 3D Hi-fi integrat
DS Automobiles și FOCAL, specialist francez în sisteme audio premium, și-au unit forțele pentru dezvoltarea unui sistem care oferă o concepție nouă prin integrarea a 14 difuzoare în habitaclu, pentru o putere de 690 W și o experiență imersivă, asigurată de o coloană sonoră reglabilă pe înălțime.
În interiorul DS N°8, grilele difuzoarelor au fuzionat cu ornamentele din aluminiu ale portierelor. Pentru a obține precizia grafică necesară pe aluminiu, DS Automobiles a utilizat o tehnologie laser fără precedent în lumea auto. Sistemul este completat de două difuzoare la nivelul plafonului care contribuie la claritatea, imersivitatea și caracterul tridimensional al sunetului sistemului audio disponibil în DS N°8.
Ambianțe interioare
DS N°8 oferă o gamă remarcabilă de armonii interioare care însoțesc versiunile PALLAS și ETOILE. Noua culoare armonioasă Eternal Blue este semnătura de culoare a interiorului DS N°8.
3 variante „fără piele naturală“:
Tapițerie DS Pearl Grey și Eternal Blue
Armonia unică dintre albastrul etern care contrastează cu elegantul gri deschis, cunoscut sub numele de Pearl, contribuie la crearea unei atmosfere plăcute și luminoase în interiorul DS N°8. Stofa DS este realizată ca un material irizat care îi conferă un efect perlat elegant și rafinat. În habitaclu, această culoare deschisă contrastează armonios cu albastru Eternal Blue enigmatic și profund, conceput special pentru DS N°8.
Tapițerie DS Basalt Black
Cu fundalul Basalt Black, schimbările dintre negrul lucios și cel mat sporesc aspectul unui negru profund, prezent pe suprafețele consacrate „Graphik Black“. Ornamentele portierelor și ale planșei de bord sunt inspirate din împletiturile de paie, ca în cazul conceptului DS AERO SPORT LOUNGE. În cele din urmă, jocurile de lumină apar în ornamentele de un negru intens, puse în valoare de liniile de culoare Light Gold.
Varianta Eternal Blue Alcantara®
Culoarea Eternal Blue a fost special dezvoltată pentru DS N°8 în scopul de a pune în valoare Alcantara®, care de obicei este neagră. Acest albastru intens conferă materialului un aspect și un rafinament unic. Modelul cusăturilor de pe scaune și panourile portierelor este inspirat de forma X distinctă a volanului.
2 variante cu piele Nappa:
Tapițerie din piele Alezan Nappa Brown sau Basalt Black
Interiorul premium și elegant al modelului DS N°8 este pus în valoare de tapițeria din piele Nappa Watchstrap a scaunelor sale, una dintre caracteristicile de bază ale DS Automobiles. Această piele se regăsește și pe ornamentele în relief ale portierelor. Alezan Brown aduce căldură și claritate. Negrul, culoarea vitală pentru interioarele automobilelor premium, este oferit aici într-o variantă foarte elegantă numită Basalt.
Finisare Light Gold
Inspirația pentru această culoare satinată numită „Light Gold” provine din nuanțele prezente pe grilele vehiculelor de lux din anii 1930. Această culoare subtilă și elegantă este utilizată în mai multe părți ale habitaclului, aducând căldură și rafinament peste tot. Planșa de bord și ornamentele portierelor, din aluminiu periat unidirecțional, preiau această culoare caldă și rafinată. Light Gold se regăsește și pe ornamentele orificiilor de ventilație centrale și laterale, precum și pe DS NECK WARMER de pe spătarele scaunelor. Vopseaua Light Gold este preferată cromului satinat, în concordanță cu spiritul„chrome detox”.
DS N°8: CONFORT DINAMIC DE LA DS AUTOMOBILES
DS N°8 este absolut sinonim cu dinamica relaxantă prin implementarea tehnologiilor de ultimă oră menite să îmbunătățească experiența de condus. Arta călătoriei a fost concepută prin intermediul unor caracteristici gândite și dezvoltate de DS Automobiles.
„DS N°8, noua navă amiral 100% electrică a Mărcii noastre, oferă confort absolut fără să compromită manevrabilitatea dinamică, cu o eficiență electrică de neegalat în clasă și siguranță la cel mai înalt nivel.”
Agnès Tesson-Faget, Director de produs DS Automobiles
DS N°8 utilizează platforma STLA Medium a grupului Stellantis. Aceasta a fost optimizată pe lungime și lățime pentru a găzdui baterii cu o capacitate de până la 97,2 kWh. De asemenea, aceasta se potrivește roților cu diametrul mare de 740 mm ale noii nave amiral DS Automobiles. Această combinație de capacitate a bateriei, ampatament limitat și roți mari este unică pe piață.
DS N°8 beneficiază de punți față și spate noi, de un sistem de frânare adaptat tehnologiei sale electrice și de setări ale șasiului care sunt perfect în linie cu ADN-ul Mărcii. Mai mult ca niciodată, DS N°8 întruchipează dinamica relaxantă.
Baterii fabricate în Franța
Strategia grupului Stellantis este să proiecteze și să producă principalele sale tehnologii de electrificare la nivel intern, dar și în Franța. De exemplu, celulele bateriei NMC (nichel-mangan-cobalt) a DS N°8 sunt proiectate și produse la Billy-Berclau Douvrin (62, Franța) de ACC, o întreprindere mixtă în care Stellantis este unul dintre fondatori și cel mai mare acționar.
Motorul electric al DS N°8 a fost proiectat și produs la Trémery (Franța) de NPE, o altă întreprindere mixtă la care participă
grupul.
Până la 350 CP și autonomie de 750 km
DS N°8 va fi disponibil cu o gamă de trei propulsoare 100% electrice care dezvoltă 230 CP, 245 CP și 350 CP, acesta din urmă fiind echipat cu două motoare electrice pentru tracțiune integrală. Toate motoarele beneficiază de un exces de putere care oferă periodic un plus de 30 CP versiunii FWD – deci 260 CP, 35 CP versiunii FWD LONG RANGE, deci 280 CP și 25 CP modelului AWD LONG RANGE, deci 375 CP.
Eforturile depuse în ceea ce privește aerodinamica mașinii fac posibilă îmbunătățirea semnificativă a autonomiei, rămânând în același timp fidel designului și ADN-ului tehnic al Mărcii. DS N°8 este disponibil cu o gamă de două baterii. Prima oferă o
capacitate utilă de 74 kWh pentru DS N°8 FWD (230 CP). A doua, cu o capacitate netă de 97,2 kWh, echipează versiunile FWD LONG RANGE (245 CP) și AWD LONG RANGE (350 CP). DS N°8 FWD LONG RANGE are o autonomie de 750 km pentru un consum de 12,9 kWh/100 km (ciclu standard WLTP). De asemenea, anunță o autonomie impresionantă de peste 500 km pe autostradă (la o viteză constantă de 120 km/h).
DS N°8 oferă performanțe de top, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h de 5,4 secunde pentru versiunea AWD LONG RANGE, și de 7,7 / 7,8 secunde pentru versiunile FWD. Fiecare DS N°8 are viteza maximă limitată la 190 km/h.
Management inteligent al tracțiunii integrale
Pe DS N°8 AWD LONG RANGE, managementul unității de propulsie electrică spate a fost conceput astfel încât să ofere cea mai bună experiență în funcție de modul și condițiile de rulare. În modul ECO, DS N°8 utilizează doar tracțiunea față, cu
excepția kick-down, care eliberează instantaneu toată puterea disponibilă pentru toate cele patru roți.
În modul Normal, DS N°8 AWD LONG RANGE utilizează cele două motoare pentru maximizarea tracțiunii la pornire, apoi puntea spate se deconectează între 15 și 140 km/h în cazul în care condițiile de aderență permit acest lucru. Dacă este necesar, motorul spate se reconectează imediat. Această dezactivare intermitentă optimizează eficiența energetică și, prin urmare, autonomia. În modurile Sport și
AWD, șoferul beneficiază de tracțiune integrală permanentă cu gestionarea cuplului specifică fiecărui program. În modul Sport, se acordă prioritate puterii, în timp ce modul AWD maximizează tracțiunea. Șoferul poate monitoriza toate informațiile legate de condus pe ecranul digital al anoului de instrumente.
Încărcare mai ușoară și opriri mai scurte cu DS N°8
DS N°8 permite limitarea numărului și a duratei opririlor în timpul călătoriilor lungi. Este singurul vehicul din clasa sa capabil să parcurgă cei 450 km de la Paris la Lyon pe autostradă fără să necesite încărcare.
Cu o putere maximă de încărcare de 160 kW constantă între 20% și 55% din nivelul de încărcare și prezența unui dispozitiv de precondiționare a bateriei, este posibilă o reîncărcare de la 20% la 80% în 27 de minute la un terminal rapid. Aceasta reprezintă 200 km de autonomie recuperată în doar 10 minute.
Pentru călătoriile zilnice care necesită o autonomie mai mică, DS N°8 are la bord un încărcător de curent alternativ de 11 kW (opțional 22 kW la o dată ulterioară) și oferă o gestionare inteligentă a bateriei. Activat de pe ecranul central al mașinii sau prin intermediul aplicației MyDS, SBM (Management inteligent baterie) limitează încărcarea la 80%, valoare recomandată pentru menținerea performanței și longevității celulelor.
Încărcătoarele de bord de 11 kW și 22 kW vor oferi funcționalitatea V2L (Vehicle to Load), pentru încărcarea unui dispozitiv
electric extern.
DS N°8 întruchipează relaxarea energetică. Se bucură de caracteristici care sporesc autonomia și ușurința în utilizare:
Pompă de căldură standard
Acestea alcătuiesc un sistem de aer condiționat cu consum redus de energie în care agentul de răcire este comprimat, lichefiat și evaporat în mod repetat, pentru a face schimb de căldură cu aerul exterior. Datorită unei pompe de căldură eficiente din punct de vedere energetic, energia necesară pentru încălzirea habitaclului este cu până la 40% mai mică decât cea necesară unui vehicul fără pompă de căldură. DS N°8 oferă astfel un nivel mai ridicat de confort, conservând în același timp energia bateriilor sale.
Frânare regenerativă și mod One-Pedal
DS N°8 este eficient în ceea ce privește aerodinamica și soluțiile tehnice dezvoltate în jurul motoarelor și bateriilor sale. În plus față de frânarea tradițională cu ajutorul pedalei, DS N°8 oferă trei moduri diferite de frânare regenerativă, cu trei puteri de decelerare diferite (regenerare redusă de -0,6m/s², regenerare moderată de -1,2 m/s² și regenerare puternică de -1,8 m/s².
Frânarea regenerativă începe imediat ce șoferul eliberează pedala de accelerație, iar puterea acesteia poate fi reglată cu ajutorul padelelor de pe volan (stânga pentru mărirea regenerării și a forței de frânare, dreapta pentru diminuarea acesteia). DS N°8 păstrează în memorie ultimul mod utilizat.
În plus față de aceste niveluri diferite de regenerare, DS N°8 dispune de funcția One-Pedal. Activată prin intermediul unui buton de pe consola centrală, îți permite să conduci fără să atingi pedala de frână. Șoferul se poate bucura apoi de frânarea regenerativă care se accentuează până la -2,5 m/s² până la oprirea completă.
CONFORT ȘI RELAXARE DINAMICĂ
SUSPENSIE DS ACTIVE SCAN: pentru confort de top
DS N°8 este echipat standard cu un sistem de amortizare variabilă conectat la o cameră video poziționată în partea superioară a parbrizului. Sprijinit de senzori de altitudine și 3 accelerometre, acesta analizează suprafața drumului în câteva milisecunde și transmite informațiile unui computer care acționează asupra fiecărei roți. Acest mecanism activează o electrovalvă motorizată care controlează trecerea uleiului din camera inferioară în cea superioară a amortizorului (sau viceversa, în funcție de necesitatea comprimării sau eliberării amortizorului). Suspensia se adaptează perfect și în timp real la denivelările drumului, oferind lui DS N°8 manevrabilitate și confort uimitoare.
DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY: mai mult decât un head-up display
Cu o linie de vizibilitate reglată la 1,29 m deasupra solului, șoferul se bucură de o poziție optimă la volan. Acesta va putea, de asemenea, să profite de DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, un afișaj cu realitate augmentată care oferă informații relevante și neintruzive, cum ar fi viteza sau drumul care trebuie urmat, cu săgeți care te asigură că alegi corect strada corectă.
Indicatoarele rutiere defilează ușor pe parbriz în realitate augmentată. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY este un copilot eficient și discret.
DS NIGHT VISION
DS NIGHT VISION îmbunătățește vizibilitatea pe timp de noapte datorită unei camere video cu infraroșu amplasată în bara de protecție. În consecință, DS N°8 poate detecta pietonii și animalele la o distanță de până la 300 de metri în față. Sistemul
afișează un mesaj pe ecranul digital al instrumentelor de bord, iar obstacolele în mișcare sunt indicate mai întâi în galben și apoi în roșu pentru avertizarea șoferului. DS NIGHT VISION funcționează de îndată ce farurile sunt aprinse. Această funcție este un avantaj real în ceea ce privește siguranța rutieră și asigură o conducere mai relaxată pe timp de noapte.
DIGITAL REAR VISION
DS N°8 este echipat cu oglindă retrovizoare digitală cu vedere dublă. Aceasta funcționează ca o oglindă retrovizoare convențională și integrează, de asemenea, un ecran digital care primește informații de la o cameră video instalată în partea din spate a mașinii. Șoferul dispune astfel de un câmp vizual amplu și complet neobstrucționat, fără tetiere spate, montanți de caroserie și pasageri. Comutarea între cele două moduri se face prin simpla înclinare a oglinzii cu ajutorul unei pârghii situate sub marginea inferioară a acesteia.
DS PIXELVISION
DS PIXELVISION integrează toate tehnologiile de ultimă oră (lumini adaptive, fază lungă pivotantă, lumini de viraj, fază lungă fără orbire) pentru a oferi cel mai bun confort utilizatorului. Parte integrantă a designului exterior al modelului DS N°8, DS PIXELVISION iese în evidență prin cele opt „vârfuri de diamant” amplasate în farurile sale. Inteligent în citirea drumului, DS PIXELVISION are o rază de acțiune de 400 de metri, detectează alți participanți la trafic, le percepe traiectoria și îi protejează de orice rază care ar putea să-i orbească, continuând în același timp să ilumineze eficient drumul.
Blocând obiectele cu reflexie puternică, cum ar fi semnele de circulație, DS N°8 este echipat cu funcția „HIGH BEAM
BOOST”, care constă într-o iluminare mai intensă în centrul fasciculului principal. Acest mod este activat automat când viteza pe un drum drept atinge 80 km/h. În aceste condiții, raza de iluminare este extinsă la 520 m. Între 40 km/h și 70 km/h, în funcție de unghiul volanului, o rază de lumină suplimentară iluminează partea laterală a drumului pentru a îmbunătăți vizibilitatea.
Faza scurtă și cea lungă se adaptează pentru a ilumina interiorul virajului urmărind traiectoria mașinii, indiferent de viteza
acesteia. Modelul DS original a fost prima mașină de serie care a introdus luminile de viraj, urmat de SM. DS N°8 continuă să folosească această tehnologie.
DS PIXELVISION funcționează în mai multe moduri care sunt declanșate automat pentru a regla fasciculul de lumină în funcție de condițiile de rulare (mod oraș, province, autostradă, ploaie și ceață).
SIGURANȚĂ
Pentru că liniștea sufletească vine și la pachet cu siguranța, DS N°8 dispune de o gamă largă de asistenți pentru șofer.
DS DRIVE ASSIST 2.0
DS Drive Assist 2.0 este un nou pas către conducerea semi-autonomă. Acesta oferă o schimbare semiautomată avansată a benzii de rulare fără ca șoferul să fie nevoit să confirme manevra. Disponibil între 70 și 140 km/h, sistemul se activează automat când șoferul acționează indicatorul de semnalizare. În acest scenariu, sistemul verifică dacă nu există alte vehicule pe banda vizată, iar dacă sunt îndeplinite condițiile necesare, începe schimbarea semiautomată a benzii. Sistemul direcționează vehiculul pe banda vizată prin intermediul unor mișcări mici ale volanului. Dacă manevra nu este sigură, liniile de marcaj ale benzii sunt afișate în portocaliu, se emite un semnal sonor și schimbarea benzii este refuzată.
DS DRIVE ASSIST 2.0 este îmbunătățit și prin funcția ACC PREDICTIVE. Aceasta păstrează toate caracteristicile sistemului de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC Stop&Go) și adaugă posibilitatea de a adapta viteza în funcție de profilul drumului și de limitele de viteză. Permite astfel utilizatorului să profite de funcția ACC într-un număr mai mare de situații pentru o rulare mai confortabilă. Datorită hărților eHorizon și a camerei video de pe parbriz, sistemul include tipul de drum pe care se află mașina (autostradă, drum de țară…), limita de viteză și recunoaște, de asemenea, raza următorului viraj pentru a adapta viteza în consecință. DS N°8 va încetini treptat înainte de a negocia un viraj și apoi va accelera din nou. Această funcție este activă și în sensurile giratorii și în intersecții.
Sistemul de asistență pentru menținerea centrului benzii de rulare este de asemenea inclus în DS DRIVE ASSIST 2.0. Acesta identifică devierea și orientează treptat vehiculul în direcția opusă pentru a-l menține pe banda sa. Trecerea peste o linie de marcaj fără activarea prealabilă a indicatorului de semnalizare este considerată abatere, declanșând intervenția sistemului, care funcționează între 70 și 180 km/h. Această caracteristică este o cerință de reglementare în Europa și poate fi dezactivată pe ecranul tactil.
ASISTENȚĂ ACTIVĂ LA SCHIMBAREA BENZII DE RULARE
Sistemul de asistență activă la schimbarea benzii de rulare este cea mai recentă tehnologie pentru detectarea unghiului mort. Acesta utilizează un radar cu o rază de acțiune de 75 metri în loc de doar câțiva metri pentru senzorii cu ultrasunete. Acest sistem avertizează șoferul cu privire la vehiculele care se apropie din spate, aprinde un LED în oglinda laterală de pe partea respectivă, iar dacă șoferul încearcă totuși să schimbe banda, se aplică o ușoară rezistență în volan pentru a încerca descurajearea manevrei.
ALERTĂ DE ATENȚIE A ȘOFERULUI
Sistemul de avertizare a atenției șoferului este format din două camere video și monitorizează continuu ochii și comportamentul șoferului. Scopul este de a detecta orice semn de oboseală, distragere a atenției sau somnolență. O cameră video cu infraroșu, amplasată în partea superioară a coloanei de direcție, observă fața, locul în care se uită și pleoapele. O cameră video multifuncțională amplasată în partea superioară a parbrizului detectează șoferul care deviază între liniile albe de marcaj la peste 65 km/h. Dacă aceasta concluzionează că șoferul nu este atent, este avertizat de un semnal sonor și cu un mesaj de avertizare pe afișajul panoului de instrumente.
SENZORI DE PARCARE ȘI VIZUALIZARE 360
DS N°8 este echipat cu 12 senzori cu ultrasunete care monitorizează împrejurimile. Aceștia sunt susținuți de o cameră video spate VISIO PARK, pentru manevrele în marșarier. VISION 360 completează acest sistem cu ajutorul a 3 camere video suplimentare amplasate în bara de protecție spate, în grilă și sub oglinzile laterale.
ALERTĂ DE TRAFIC TRANSVERSAL SPATE
Sistemul de avertizare privind traficul transversal din spate este conceput să te ajute la ieșirea cu spatele în siguranță din spațiile în care traficul care se apropie (mașină, pieton, biciclist) nu este vizibil. Pentru a face acest lucru, dispozitivul utilizează un radar orientat spre spate, monitorizează două zone de detecție (până la 40 m la dreapta și la stânga) și funcționează de la 0 la 10 km/h.
PREVENIREA APĂSĂRII PEDALEI GREȘITE
Sistemul WPP detectează dacă șoferul confundă pedala de accelerație și de frână. Sistemul este deosebit de activ – și util – când pedala de accelerație este apăsată puternic în loc de cea de frână. Dacă un obstacol se află în imediata apropiere a mașinii, accelerația este redusă, iar șoferul este informat printr-o alertă vizuală și o avertizare sonoră. Sistemul „WPP” funcționează la deplasarea înainte și în marșarier.
SERVICII MULTIMEDIA ȘI CONECTATE
DS N°8 este echipat cu un sistem de operare a cărui putere a fost multiplicată de zece ori și face un pas înainte cu pachetele sale de servicii care oferă mai multă siguranță.
„Serviciile conectate sunt acum una dintre cele mai importante oferte pentru clienții noștri premium, care sunt foarte exigenți, mai ales când aleg o mașină electrică. Serviciile conectate oferite cu DS N°8 au fost concepute pentru o experiență electrică lipsită de griji și îi vor ajuta pe clienții noștri în utilizarea zilnică, indiferent dacă este vorba de călătorii scurte sau lungi.” Agnès Tesson-Faget, Director de produs DS Automobiles
SISTEM DS IRIS 2.0: din vârful degetelor și vocal
Sistemul multimedia de ultimă generație utilizat de DS Automobiles poate fi controlat prin recunoaștere vocală sau de pe ecranul tactil mare de 16’’. Este un cadru „all-in-one” care include un sistem audio cu 8 difuzoare (sau 14 cu Electra® 3D by Focal Hi- fi), 4 mufe USB-C, conectivitate Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto wireless. SISTEMUL DS IRIS 2.0 deblochează, de asemenea, accesul la mai multe servicii conectate.
SISTEMUL DS IRIS 2.0 este puternic, cu o interfață om-mașină foarte intuitivă, în spiritul unui smartphone. Ecranul tactil inteligent are două zone. Prima, în stânga, este pentru șofer. Acesta poate configura până la 4 ecrane diferite care defilează orizontal și afișează widget-urile dorite. În dreapta, există o zonă pentru pasagerul din față, unde, de această dată, diferitele informații defilează vertical. Memoriile flash și RAM ale sistemului DS IRIS 2.0 au fost multiplicate cu 2 și, respectiv, 1,5. Viteza de reacție a ecranului a fost, de asemenea, dublată. La nivel practic, o bară cu toate informațiile relevante (temperatura exterioară, conexiunea Bluetooth, starea de încărcare a telefonului, ora etc.) este afișată în permanență, la fel ca și informațiile privind ventilația, care sunt întotdeauna accesibile instantaneu. Sunt disponibile mai multe culori de fundal (nuanțe de albastru, roșu sau auriu), aspectul acestora modificându-se în modurile zi sau noapte. Aceste fundaluri sunt în concordanță cu Marca, la fel ca materialele, ornamentele și specificațiile cockpitului DS N°8.
SERVICII CONECTATE
PACHET CONNECT ONE
Inclus timp de 10 ani la achiziționarea DS N°8, acest pachet conține servicii esențiale ca: SOS & ASISTENȚĂ, întreținere la distanță (un raport lunar privind starea mașinii, rezervarea unui interval de întreținere), registrul digital de întreținere și toate
actualizările la distanță (pentru elementele de infodivertisment, dar și pentru software, în special pentru sistemele de propulsie).
PACHET CONNECT PLUS
Acest serviciu este inclus timp de trei ani pe oricare dintre automobilele Mărcii, oferind confort maxim. Pe DS N°8, pachetul CONNECT PLUS este echipat cu servicii conectate pentru a spori confortul călătoriilor complet electrice:
In-car EV ROUTING
Să călătorești cu DS N°8 înseamnă să te bucuri de o autonomie substanțială și de un timp de călătorie optimizat cu ajutorul planificatorului de parcurs EV ROUTING din mașină. Acesta este conectat la sistemul de navigație conectată DS IRIS 2.0 care include actualizări ale hărților, puncte de interes, zone periculoase etc. Pe un traseu programat în sistemul de navigație, acest serviciu analizează necesarul de energie în funcție de trafic și consum în timp real. Acesta afișează traseul optim și informațiile despre traseu, ținând cont de eventualele locații de încărcare necesare. Sistemul integrat EV ROUTING selectează continuu punctele de încărcare care corespund cel mai bine cerințelor autovehiculului, atât în ceea ce privește puterea, cât și timpul de oprire. De asemenea, ține cont de nivelul de încărcare dorit de șofer atunci când ajunge la destinație.
Precondiționarea bateriei
Pentru a reduce la minimum timpul de oprire, DS N°8 pregătește celulele bateriei prin condiționarea acestora pentru a fi la o
temperatură benefică pentru o curbă de încărcare ridicată și regulată. Într-o călătorie lungă, sistemul EV ROUTING de la bord declanșează automat precondiționarea bateriei înainte de a ajunge la o stație de încărcare. Acest lucru asigură faptul că celulele sunt în cea mai bună stare pentru încărcare, indiferent de temperatura exterioară.
Funcționalitate Plug & Charge
DS N°8 îi va permite șoferului să pornească la drum în deplină siguranță. Serviciul Free2move Charge „Go” va implementa tehnologia „Plug & Charge”, ceea ce înseamnă că tot ce trebuie să faceți este să conectați cablul de încărcare.
Recunoașterea mașinii, a abonamentului sau a pachetului preplătit se va face instantaneu și va fi combinată pe o singură factură. Acest serviciu va începe la câteva luni după lansarea lui DS N°8.
Recunoaștere extinsă a vorbirii și ChatGPT
Producătorul francez face încă un pas înainte printr-o îmbunătățire a recunoașterii vocale cu ajutorul spațialității. Când în interior se află mai multe persoane, DS N°8 recunoaște vocea și poziția persoanei care îi vorbește de pe primul rând. Dacă pasagerul de pe locul din față spune „Ok Iris, mi-e frig, mărește temperatura”, sistemul înțelege că trebuie să adaugi câteva grade doar pe partea pasagerului din habitaclu.
La începutul anului 2024, DS Automobiles a fost primul producător din lume care a inclus serviciile ChatGPT standard în întreaga sa gamă, cu ajutorul SISTEMULUI DS IRIS. În interiorul DS N°8, tot ce trebuie să faci este să pui o întrebare în mod natural, ca și cum ați vorbi cu o ființă umană, astfel încât Arta de a călători să capete o altă dimensiune. Prin intermediul
inteligenței artificiale, ChatGPT este capabil să gestioneze orice tip de solicitare. Ai nevoie de mai multe informații înainte de o vizită la Palatul Versailles? Trebuie să ții un copil preocupat pentru următoarele două ore? Ce se poate vizita din punct de vedere al localizării sale geografice? Un adevărat asistent personal, IRIS susținut de ChatGPT nu este doar o sursă de informații, ci poate ajuta și la găsirea unui loc și poate cere sistemului de navigație să programeze destinația. Cu ChatGPT, SISTEMUL DS IRIS 2.0 oferă beneficii fără precedent.
Pachetul CONNECT PLUS permite, de asemenea, să beneficiezi de alte funcții prin intermediul aplicației MyDS, cum ar fi controlul de la distanță pentru încărcare (programarea orei de pornire a încărcării, precondiționarea temperaturii din habitaclu etc.), controlul de la distanță (închidere/deschidere, faruri și claxon) și alarma conectată (pe un vehicul echipat cu alarmă fizică).
În plus, DS N°8 oferă aplicația e-ROUTES care îți permite să pregătești călătoria în avans. e-ROUTES by Free2move Charge, disponibilă pe MyDS, este un planificator de rute care îți permite să planifici călătoria fără să stai în mașină. Acesta calculează cel mai bun timp de călătorie prin includerea eventualelor puncte de încărcare. Această aplicație mobilă poate deveni un adevărat copilot, deoarece poate fi utilizată fără fir „în oglindă” pe ecranul central mare al DS N°8. Calculul traseului este actualizat în timp real.
PRINCIPALELE CARACTERISTICI TEHNICE
FWD |
FWD LONG RANGE |
AWD LONG RANGE |
|||
|
|
|
|||
PUTERE (PUTERE MAXIMĂ) |
230 CP (260 CP) |
245 CP (280 CP) |
350 CP (375 CP) |
||
CUPLU |
343 Nm |
343 Nm |
509 Nm |
||
CAPACITATE BATERIE (NETĂ) |
74 kWh |
97,2 kWh |
|||
TENSIUNE BATERIE |
400V |
400V |
|||
AUTONOMIE WLTP |
572 km |
750 km |
686 km tbc |
||
EFICIENȚA WLTP (DE LA BATERIE LA ROATĂ) |
12.9 kWh/100 km |
12.9 kWh/100 km |
14.2 kWh/100 km |
||
ACCELERAȚIE 0 – 100 km/h |
7,7 s |
7,8 s |
5,4 s |
||
1000 M CU PORNIRE DE PE LOC |
27,7 s |
27,7 s |
25,5 s |
||
VITEZĂ MAXIMĂ |
190km/h |
190 km/h |
190 km/h |
20-80% CHARGE |
||
AC |
11kW OBC |
monofazat – 7,4 kW Wallbox |
trifazat – 11 kW Wallbox |
||
22 kW OBC |
trifazat – 22 kW Wallbox |
|
DC |
≥ 200 kW |
LONG RANGE |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9h05 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6h10 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3h20 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27 min |
GREUTATE ÎN KG |
FWD |
FWD LR |
AWD LR |
GREUTATEA LA GOL MIN (KG) |
2.132 |
2.180 |
2.289 |
MTW GREUTATE MAXIMĂ DE REMORCARE CU REMORCĂ FRÂNATĂ (KG) |
1.260 |
1.200 |
1.400 |
GREUTATEA MAXIMĂ REMORCABILĂ, INCLUSIV TRANSFERUL DE SARCINĂ (KG) |
1.460 |
1.400 |
1.600 |