Procesul de dezvoltare de serie pentru singurul sedan electric de lux din lume intră în faza finală, deoarece este testat pe trasee extenuante din întreaga lume. Motoarele electrice, tracţiunea integrală şi bateria de înaltă tensiune trebuie să demonstreze cât de fiabile şi de performante sunt sub sarcină maximă.
Bucureşti/München. Procesul de dezvoltare de serie a BMW i7 intră în faza finală, automobilul parcurgând un program de testare solicitant în condiţii extreme de drum şi vreme. În timpul aşa-numitelor teste în zone fierbinţi, pe trasee şi drumuri publice din întreaga lume, inginerii de dezvoltare verifică în primul rând performanţa şi fiabilitatea motoarelor electrice, a tracţiunii integrale şi a bateriei de înaltă tensiune atunci când sunt expuse la stres maxim ca urmare a temperaturilor ridicate, drumurilor neasfaltate, prafului şi diferenţelor mari de altitudine.
Evoluţia către producţia de serie duce prototipurile BMW i7 pe trasee cu pietriş din deşert, în munţi şi pe o serie întreagă de trasee extrem de dinamice. BMW i7, singurul sedan electric de lux din lume, va fi prezentat în cursul anului 2022, împreună cu alte variante de model ale noului BMW Seria 7.
Testul de anduranţă în zonele fierbinţi pe mai multe continente contribuie în special la testarea tuturor componentelor sistemului de propulsie electric. Componentele tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie dezvoltate pentru BMW i7 îşi demonstrează funcţionalitatea nelimitată chiar şi în cele mai nefavorabile condiţii, atunci când sunt utilizate în mod continuu la temperaturi exterioare extrem de ridicate, când sunt expuse unor radiaţii puternice a soarelui şi condiţii uscate.
În cadrul unui program de testare extins sunt simulate sarcini care corespund provocărilor cu care se confruntă un automobil de serie pe parcursul unui ciclu de viaţă complet al produsului. Sprijiniţi de tehnologia precisă de măsurare de la bord, inginerii experimentaţi de testare înregistrează fiecare reacţie a motoarelor electrice, a bateriei de înaltă tensiune, a controlului transmisiei şi a sistemului de răcire integrat, precum şi a tehnologiei de încărcare şi a managementului energiei la influenţele meteorologice şi ale drumului.
Programul de testare, care acoperă zeci de mii de kilometri, include condus pe distanţe lungi şi de mare viteză, precum şi trafic aglomerat în căldură dogoritoare. În plus, secţiunile cu diferenţe deosebit de mari de altitudine au fost selectate în locurile de testare din zona fierbinte. În acest fel, comportamentul la temperatură al motoarelor electrice şi controlul cuplului al tracţiunii BMW xDrive electrice pot fi analizate în timpul unui condus deosebit de dinamic şi de lungă durată în urcare. Pentru a creşte şi mai mult sarcina asupra sistemului de propulsie, programul de testare include şi condus pe munte în modul de tractare. În acelaşi timp, bateria de înaltă tensiune arată cum este capabilă să furnizeze în mod continuu putere de vârf pentru a alimenta motoarele electrice. Ca scenariu extrem şi o provocare deosebită pentru managementul energiei şi electronica de putere, testul implică şi condus la vale cu un sistem de stocare de înaltă tensiune care este deja complet încărcat la pornire şi, prin urmare, nu mai poate absorbi energie din recuperare.
Procedura extinsă de testare în regiuni fierbinţi este utilizată şi pentru a pune la o încercare deosebit de dură performanţa aerului condiţionat şi a altor componente electronice de bord, precum şi rezistenţa la temperatură a materialelor utilizate în interior. Toate acestea pentru a se asigura că singurul sedan electric de lux din lume oferă o experienţă de condus perfect armonizată şi exclusivă în orice situaţie.
The endurance test in the hot regions of various countries and continents serves in particular to test and safeguard all components of the electric drive system. The components of the fifth-generation BMW eDrive technology developed for the BMW i7 demonstrate their unrestricted functionality even under the most adverse conditions when being used continuously in extremely high outside temperatures, permanent sunlight and dry conditions.
Within a firmly defined test programme for the prototypes, loads are simulated that correspond to the challenges faced by a series-production vehicle during a complete product life cycle. Supported by sensitive on-board measurement technology, experienced test engineers register every reaction of the electric motors, the high-voltage battery, drive control and the integrated cooling system as well as the charging technology and energy management to weather and road-related influences.
The testing programme, which covers tens of thousands of kilometres, includes long-distance and high-speed driving as well as stop-and-go traffic in scorching heat. In addition, test sections with particularly large differences in altitude were selected at the hot-region test sites. In this way the temperature behaviour of the electric motors and the torque control of the all-electric BMW xDrive can be analysed during a particularly dynamic and long-lasting uphill drive. To further increase the load on the drive system, the test programme also includes mountain driving in trailer mode. At the same time, the high-voltage battery shows how it able to continuously deliver peak power to supply the e-motors. As an extreme scenario and a particular challenge for energy management and power electronics, the test also involves driving downhill with a high-voltage storage system that is already fully charged at the start and can therefore no longer absorb any recuperation energy.
The gruelling hot-region test procedure is also used to put the performance of the air-conditioning and other on-board electronics, as well as the temperature resistance of the materials used in the interior, to a particularly tough test. This is all to ensure that the world’s only purely electrically powered luxury sedan delivers a perfectly harmonised and exclusive driving experience in any situation.