De la titlul "Rookie of the Year" în 2013 la titlul de campion DTM în 2014: pilotul oficial BMW Marco Wittmann (Germania) a fost încoronat campion la doar al doilea sezon al său în DTM. În vârstă de 24 de ani, germanul aflat la comenzile modelului Ice-Watch BMW M4 DTM a reuşit prima sa victorie în DTM cu ocazia etapei de deschidere a stagiunii, desfăşurată la Hockenheim (Germania), şi a rămas lider în clasamentul piloţilor de la cea de-a treia rundă a stagiunii, organizată la Budapesta (Ungaria). Rezultatul de la Lausitzring (Germania) a însemnat că el nu mai poate pierde titlul, indiferent de rezultatul ultimelor două etape.
Hockenheim (Germania), 4 mai
Un vis devenit realitate pentru Marco Wittmann: după ce în etapa de la Zandvoort (Olanda), din 2013, a reuşit primul său pole position în DTM, pilotul BMW Team RMG a obţinut şi prima sa victorie în cursa de deschidere a celui de-al doilea sezon al său în DTM, la Hockenheim – astfel, el şi-a câştigat locul în istoria BMW Motorsport pentru că a fost primul care a obţinut o victorie cu BMW M4 DTM. În acelaşi timp a fost prima reuşită BMW Team RMG în DTM şi cel de-al 60-lea succes pentru BMW în popularul campionat de turisme. După prima reprezentaţie a anului, Wittmann era lider al clasamentului piloţilor, cu 25 de puncte, urmat de Mattias Ekström (Audi/Suedia/18 puncte).
Oschersleben (Germania), 18 mai
Wittmann a trecut printr-un montagne-rousse emoţional în cursa de duminică de la Oschersleben. Pornit din pole position, el a fost liderul iniţial al celei de-a doua tunde a stagiunii. După care îşi face apariţia ploaia. Cele trei neutralizări care au urmat, dar şi problemele tehnice apărute au făcut ca el să ocupe, în cele din urmă, doar locul al 19-lea. După două etape, pilotul BMW Team RMG se regăsea pe poziţia a treia în clasamentul piloţilor, la cinci puncte de liderul Mike Rockenfeller (Audi, Germania).
Budapest (Ungaria), 1 iunie
La revenirea DTM pe Hungaroring după o pauză de 26 de ani, Wittmann a condus cursa de la un capăt la altul. El şi-a asigurat prima poziţie în calificări, înainte de a domina cursa şi de a trece primul linia de sosire după 41 de tururi. Aceasta a fost cea de-a doua victorie a lui Wittmann în trei curse disputate în 2014. Cu 50 de puncte în cont, el revenea în fruntea ierarhiei piloţilor – o poziţie pe care nu o va mai ceda pe parcursul sezonului. Rockenfeller îl urma pe locul al doilea, la o distanţă de 19 puncte.
Norisring (Germania), 29 iunie
Cursa de casă de la Norisring, dominată de ploaie, a consemnat o clasare a lui Wittmann în faţa contracandidaţilor săi în lupta pentru titlul piloţilor. Locul al şaselea a făcut ca el să fie cel mai bine clasat pilot BMW şi i-a adus puncte preţioase pe traseul stradal din Nürnberg (Germania). El a luat un start prudent, de pe locul al şaptelea, şi, în ciuda condiţiilor dificile, a reuşit să evite problemele. Acest rezultat i-a permis lui Wittmann (58 de puncte) să-şi păstreze şefia în clasamentul general. Noul ocupant al poziţiei a doua este Edoardo Mortara (Audi, Italia), cu 39 de puncte.
Moscova (Rusia), 13 iulie
Încă o dată, Wittmann dovedeşte spirit de luptă şi-şi extinde avansul în clasamentul piloţilor, atunci când DTM face a doua vizită în Rusia: într-o cursă atractivă, cu două neutralizări cu Safety Car, el şi modelul Ice-Watch BMW M4 DTM au trecut linia de sosire pe locul al patrulea. La jumătatea sezonului – după cinci din cele zece curse -, liderul campionatului acumulase deja 70 de puncte, având un avantaj de 20 de puncte faţă de cel mai apropiat rival, Ekström.
Spielberg (Austria), 3 august
Rezultat de vis pe un fundal de vis cu Alpii austrieci: în ciuda faptului că a avut un balast de performanţă suplimentar de 7,5 kilograme, Wittmann a obţinut cea de-a treia victorie a sa din sezon, în timp ce BMW a reuşit o cvadruplă istorică la Spielberg. Totuşi, cursa nu a decurs iniţial conform planului pentru tânărul german. Pornit de pe locul al treilea al grilei, el a retrogradat pe poziţia a şaptea. Cu toate acestea, Wittmann şi-a păstrat calmul şi a reuşit să revină în fruntea cursei. Victoria i-a permis lui Wittmann să-şi extindă avansul la 39 de puncte.
Nürburgring (Germania), 17 august
Şi la Nürburgring, Wittmann şi Ice-Watch BMW M4 DTM au format perechea imbatabilă. Pornit din pole position, liderul clasamentului piloţilor a obţinut victoria cu numărul 4 din acest sezon chiar în cursa de casă pentru BMW Team RMG. Wittmann a pus bazele acestui succes chiar la start, atunci când a putut să-şi apere poziţia de lider în primul viraj. Ulterior, el s-a îndepărtat de adversari, aflându-se sub presiune doar în ultimele tururi când pneurile de bază începuseră să se degradeze. Cu toate acestea, el nu a cedat şi a trecut linia de sosire cu un avans de 1,286 secunde faţă de Rockenfeller, mărindu-şi avansul în clasamentul campionatului la 64 de puncte.
Lausitzring (Germania), 14 septembrie
Vremea a fost factorul decisiv în cel de-al optulea weekend de cursă din acest sezon: ceaţa densă de sâmbătă a făcut ca piloţii să intre în calificări imediat după sesiunea de antrenamente de doar 15 minute. Cu toate acestea, Wittmann a încheiat al şaptelea, ceea ce se anunţa un loc promiţător în vederea cursei. Cele 52 de tururi de pe Lausitzring au fost pline de evenimente, dar Wittmann a reuşit să se ferească de probleme în ciuda condiţiilor dificile – pista s-a uscat de-a lungul cursei – şi a numeroaselor incidente. În final a încheiat al şaselea, astfel că a acumulat suficiente puncte pentru ca adversarii în lupta pentru titlul piloţilor să nu-l mai poată ajunge. Wittmann are 128 de puncte, urmat de ocupantului locului secund, Christian Vietoris (Germania, Mercedes), cu 59 de puncte.