Dragoș Bălan, unul dintre cei mai cunoscuți și activi antreprenori români din industria producției de marketing și de evenimente, a decis, la finalul anului trecut, să părăsească acționariatul Revistei Biz și să se concentreze pe celelalte proiecte ale sale: Marcom Hub, dedicat proiectelor de tech marketing și digital marketing, în tandem cu GT – Grafică și Tipar, una dintre cele mai vechi agenții de producție destinată campaniilor de marketing ale brandurilor și companiilor.
Decizia acestuia vine după o colaborare de 12 ani cu Revista Biz. “Am ales să părăsesc acționariatul revistei din motive personale, în urma unei tranzacții cu societatea Biz Agency. Planul meu este să dedic mai mult timp și să investesc mai multe resurse în celelalte două proiecte pe care le coordonez. Le mulțumesc colegilor și colaboratorilor pentru anii petrecuți împreună la Biz. Închid un capitol cu multe lecții învățate, deschid unele noi, în tendințe.”, a spus Dragoș Bălan.
Grafică și Tipar aniversează 20 de ani
Proiectul său GT – Agenţie de Producţie Creativă (cunoscută și sub numele de Grafică și Tipar) este de 20 de ani un nume important pentru actorii din piața producției publicitare. Anul acesta, agenția aniversează două decenii de când produce materiale tipărite creative destinate industriei marketingului și comunicării, de la un simplu flyer până la materiale de prezentare, broşuri și până la proiecte complexe de tipul standurilor expoziționale sau susținerea de concepte de personalizare a evenimentelor.
Pe parcursul celor douăzeci de ani, GT – Grafică și Tipar și-a optimizat în mod semnificativ portofoliul de produse, aducând elemente surprinzătoare și de noutate, creative sau tehnologice, în proiectele de print. Producțiile companiei accesează adesea beneficiarii finali la nivel multisenzorial, prin inserții video, audio sau lumină în materialele tipărite.
Marcom Hub. Un concept inovator
Intuind nevoia tot mai mare din piață, recent, Dragoş Bălan a lansat un hub de tehnologie pentru marketing și comunicare – Marcom Hub, dedicat proiectelor de tech-marketing, digital marketing, evenimente hibrid/online și producției media.
Marcom Hub este un curator de soluții tech și/sau device-uri care generează experiențe variate, personalizate, mai ales că cererea pe zona de marketing experiențial a crescut semnificativ și în România în ultimii ani. Explorând tehnologiile prezente, echipa Marcom Hub livrează clienților săi soluții creative memorabile și implementabile – de la realitate augmentată, roboți, realitatea virtuală, proiecții cu senzori touchless, până la experiențe imersive prin intermediul simulatoarelor VR. Marcom Hub este in sine un spațiu experiențial, care pe perioada pandemiei a găzduit zeci de evenimente online sau hybrid.
“Am parcus un drum lung și plin de rezultate, cu experiențe valoroase și am simțit ca acestea pot fi puse într-un concept pentru a fi împărtașite. În ultimii ani am integrat tehnologie în proiecte, realitate augmentată și virtuală, am creat experiențe, și așa am ajuns, alături de clienți, să simțim beneficiile inovației. Am lansat Marcom Hub, un loc tangibil, unde ideile pot fi atinse, un proiect gândit să răspundă nevoilor profesioniștilor din industria Marcomm și HR, în contextul avântului tehnologic și mai ales al accelerării digitale provocate de pandemie. Și pentru că este un trend să oferi experiențe, asta facem și noi prin Marcom Hub, ajutăm clienții să ofere cele mai bune și potrivite experiențe partenerilor, clienților lor și echipelor pe care le conduc, prin intermediul tehnologiei”, afirmă Dragoș Bălan.
Societatea Grafică și Tipar SRL a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de aprox 900.000 euro, cu o creștere de 45% față de anul 2020, chiar peste nivelul anului pre-pandemic 2019. Creșterea proiectelor livrate cu ajutorul tehnologiei și a mediului digital a atins o pondere de 55% în proiectele firmei. În 2021 au fost livrate 36 de evenimente online sau hybrid în propriul studio, 14 evenimente sau activări fizice în București sau în țară, în funcție de perioada restricțiilor sanitare. Au fost livrate 18 de proiecte de HR, specifice lucrului de acasă sau remote, cu kituri destinate implicării angajaților. “Intre cele două lumi, cea fizică și digitală, este nevoie de o legătură, de o scară imaginară cu ajutorul căreia să se realizeze conversia reciprocă. Afacerile fizice au nevoie de mediul digital pentru a-și aduce cumpărătorii în locație, și invers, afacerile online au nevoie de conversia lead-urilor din mediul fizic în cel online pentru a construi comunități de consumatori. Aici vom livra noi soluții.” Pentru 2022 Dragoș Bălan prevede o reactivare a proiectelor cu componentă fizică și logistică, cu păstrarea unei componente hybrid-online, factor care aduce scalabilitate comunicării și afacerilor.
“Chiar dacă am închis capitolul BIZ, care s-a suprapus peste aproape jumătate din experiența mea ca antreprenor, le transmit partenerilor, colaboratorilor și clienților că rămân la fel de activ și creativ cum mă știu, că voi continua să inovez și să livrez soluții la cheie pentru business-urile lor și să fiu alături de ei în construcția unor evenimente remarcabile.”, a mai spus Dragoș Bălan.