O scurtă analiză comparativă a reclamelor din media tradițională, realizate de către branduri pentru Valentine’s Day și Dragobete, indică destul de clar interesul scăzut al acestora pentru sărbătoarea populară autohtonă – Dragobetele.
Dacă în perioada 1 – 14 februarie 2016 au fost înregistrate 1.468 de reclame difuzate/tipărite, ce au avut ca subiect Valentine’s Day, în perioada 11 – 24 februarie 2016 s-au înregistrat doar 408 reclame ce au avut ca subiect Dragobetele.
Top 3 reclame Dragobete
Lidl este brandul cu reclama cel mai des difuzată pentru Dragobete: „De Dragobete, în această noapte…(praline belgiene Pallace, 9,99 lei, buchet de 7 lalele, 9,99lei)”, care a înregistrat 52 de difuzări cu un rate card estimat la 16.916 euro.
Super Bingo Metropolis este pe locul doi cu reclama „De Dragobete sărbătorește românește cu super premii…”, care a înregistrat 46 de difuzări și un rate card estimat la 123.000 euro.
TVR2 este pe locul trei cu reclama “Dragostea se împarte la 2 (Dragobete)…” – cu 43 de difuzări și un rate card estimat la 119.000 euro.
Top 3 reclame Valentine’s Day
Vodafone este brandul cu cele mai multe reclame înregistrate pentru această sărbătoare. Vodafone este pe primul loc cu reclama “De Valentine’s Day, trebuie să spun (Antonia, supernet 4G, net nelimitat în weekendul îndrăgostiţilor)” care a înregistrat 428 de difuzări și un rate card de aproximativ 1.699.592 euro.
Locul doi este ocupat de Lidl cu reclama: „Orice zi e mai frumoasă (de Valentine’s Day, pijama damă, 39,99lei, set neglijeu cu string, 39,99lei)” cu 121 difuzãri și un rate card estimat la 361.850 euro.
Kiss FM este pe locul trei cu reclama: Ştim că vă iubiţi ca-n filme (…până de Valentine’s, cuplul vostru e în teste, 6 tricouri XX Love/oră, 14 tricouri cu 2 locuri..)”, care a înregistrat 92 difuzări în perioada analizată, cu un rate card de 40.792 euro.
Distribuţia reclamelor pe categorii de produse Dragobete vs Valentine’s Day
Dragobete: în perioada 11 – 24 februarie 2016, categoria TV a înregistrat cel mai mare volum de publicitate (116 de reclame), urmată de Divertisment (81 reclame), Radio (56 reclame), Supermarket-uri (52 reclame), Evenimente (34 reclame) etc.
Valentine’s Day: în perioada 1 – 14 februarie 2016, categoria Rețelelor mobile a înregistrat cel mai mare volum de publicitate (428 de reclame), urmată de Vânzări online (362 reclame), Supermarket-uri (208 reclame), Divertisment (173 reclame) și Restaurante (99 reclame).
Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media
Dragobete
În topul surselor cu reclame difuzate pentru Dragobete se află Magic FM cu 100 reclame difuzate, Antena 1 cu 46 reclame difuzate și Click cu 3 machete.
Valentine’s Day
În topul radiourilor cu reclame difuzate pentru Valentine’s Day se află Kiss FM cu 169 reclame, Radio ZU cu 141 şi ProFm cu 98 reclame difuzate. În clasamentul televiziunilor se află Pro TV care a difuzat 97 reclame, Sport.ro cu 92 reclame şi Prima TV cu 79 reclame difuzate. Ok Magazin, Libertatea și Ziarul Forbes Life conduc în topul publicaţiilor cu cele mai multe reclame de Valentine’s Day.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 338.674 reclame difuzate în perioada 1-24 februarie 2016, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.