Volumul de colete livrate în perioada sărbătorilor pascale din acest an au înregistrat o creștere de aproximativ 22%, comparativ cu același interval de timp al anului trecut. Conform datelor DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, comenzile provenite din e-commerce au generat aproximativ 40% din totalul livrărilor efectuate în această perioadă.
Potrivit datelor centralizate de DPD România, 13 aprilie a fost cea mai aglomerată zi pentru curieri. În ziua premergătoare Vinerii Mari s-au expediat cele mai multe colete atât pe segmentul B2B, cât și pe segmentul B2C.
În ceea ce privește industriile care au generat cele mai multe livrări în perioada sărbătorilor pascale, fashion-ul se situează pe prima poziție în clasament. Topul este completat de produsele electronice, cele din zona de cosmetice și accesorii home & deco.
„Așa cum ne-a obișnuit, perioada sărbătorilor de Paște rămâne una tradițional aglomerată, care continuă să genereze de la an la an creșteri ale volumului de colete livrate de curierii noștri. Astfel că, în acest an, livrările DPD România au avut un avans de peste 20%, comparativ cu același interval din 2016. Cele mai multe livrări au fost realizate pe plan intern, cu o medie de circa 90% din totalul expedierilor efectuate de companie. Trimiterile din țară în străinătate au avut o pondere de aproape 3%, în timp ce aproximativ 7% dintre coletele livrate de curierii DPD au ajuns din străinătate în țară”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Topul zonelor din România cu cele mai multe expedieri naţionale de Paște a fost dominat de București-Ilfov, cu 73% din total, urmat de județul Cluj, cu ușor peste 7% din volume. Timișoara a generat aproximativ 6% din livrările naţionale DPD, iar Iași și Brașov au înregistrat ponderi de 3%, respectiv 2% din numărul total al coletelor expediate de români.
De asemenea, datele companiei arată că în București și Ilfov s-au primit cele mai multe pachete în perioada de referință, circa 27% din total, urmate de Cluj, cu 9%, Timișoara, cu 8% din colete, Constanța și Iași, cu 7%, respectiv 6%.
Cele mai multe pachete primite de români din străinătate au provenit din Ungaria, Germania, Italia, Anglia și Bulgaria, țări care au acoperit peste 70% din totalul livrărilor din străinătate în țară, în perioada analizată.
Potrivit reprezentantului companiei, ponderea livrărilor pe segmentul B2B a fost de aproximativ 60%, iar diferența a fost generată de livrările pe segmentul B2C, dominate de e-commerce.