Mărţişorul, Ziua femeii și Valentine’s Day din acest an au generat o creștere substanțială a volumului de colete livrate de curierii români. Astfel că, în perioada 10 februarie – 10 martie, DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, a livrat cu 28% mai multe colete comparativ cu același interval de timp al anului trecut.
Potrivit datelor DPD, cadourile destinate femeilor s-au vândut cel mai bine în intervalul 10 februarie – 10 martie, fashion-ul poziționându-se pe prima poziție în topul industriilor care au generat cele mai multe livrări în perioada de referință. De asemenea, topul este completat de produsele electronice, cele din zona de cosmetice, accesorii home & deco, dar şi jucării.
„Vârful de comenzi din e-commerce-ul românesc a fost principalul motor de creştere al business-ului DPD primăvara aceasta, generând un plus de aproape o treime al coletelor expediate. Prin comparaţie, în decembrie 2016 – ianuarie 2017, o altă perioadă tradiţional aglomerată pentru curieri, am raportat o creştere de 25% a volumelor de livrări”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Conform CEO-ului DPD, data de 28 februarie a fost cea mai încărcată zi pentru curierii DPD, numărul livrărilor din această zi depășind cu circa 30% media perioadei 10 februarie – 10 martie.
În ceea ce privește topul zonelor din România cu cele mai multe expedieri naţionale, în perioada analizată, acesta este dominat de București-Ilfov, cu 27% din total, urmat de județul Cluj, cu 5% din volume. Timișoara a generat circa 4,8% din livrările naţionale DPD, iar Constanța și Iași au înregistrat ponderi de 4,2%, respectiv 3,8% din numărul total al coletelor expediate de români.
De asemenea, datele companiei arată că în București și Ilfov s-au primit cele mai multe pachete, circa 26,2% din total, urmate de Cluj, cu 5%, Timișoara, cu aproape 4,5% din colete, Constanța și Iași, cu 4%, respectiv aproape 4%.
Conform datelor centralizate de către DPD România, ponderea livrărilor pe segmentul B2B a fost de aproape 60%, iar diferența a fost generată de segmentul B2C.
Livrările DPD de Mărţişor, peste cele de Crăciun
Potrivit reprezentanţilor DPD, luna decembrie a anului trecut a reprezentat, de asemenea, o altă perioadă de vârf pentru serviciile de curierat din România. Astfel că, volumele coletelor livrate în cea mai aglomerată perioadă a anului 2016 au înregistrat o creștere de aproximativ 25%, comparativ cu același interval de timp din 2015.
În vârf de sezon de iarnă, compania a livrat aproximativ 8,5 milioane de colete în țară, circa 8.000 de colete din România în străinătate, iar din străinătate către România au fost efectuate 42.000 de livrări, 7 decembrie fiind cea mai aglomerată zi pentru curieri.
Topul zonelor din România din care s-au expediat cele mai multe colete în țară, în preajma sărbătorilor de iarnă din 2016, este similar cu cel din intervalul 10 februarie – 10 martie. Astfel că, bucureștenii și ilfovenii au trimis cele mai multe pachete, urmați în top de clujeni, timișoreni, constănțeni și ieșeni.