cele mai multe livrari pentru curieri
IT&C, fashion, beauty, home & deco și auto sunt industriile care au generat cele mai multe livrări pentru companiile de curierat româneşti în 2014, şi care vor continua, în 2015, să susţină peste 50% din business-ul curierilor de pe piața locală, arată datele DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de coletărie și curierat expres din România.
Potrivit informaţiilor DPD, mare parte din industriile care influenţează decisiv curieratul românesc activează în comerţul electronic, sector care a crescut constant în ultimii ani şi care va continua, inclusiv anul acesta, să aibă cel mai mare impact asupra afacerilor curierilor.
Perioadele cele mai încărcate ale anului pentru curieri coincid cu vârfurile de vânzări din e-commerce, care au loc toamna, cu sărbătorile de Crăciun, Paşte, intervalul 1-8 Martie şi, mai nou, Valentine’s Day.
„Comerţul online, este, fără niciun dubiu, cel mai mare generator de business pentru curierii români şi va continua să aducă cele mai mari volume. Sectoarele IT&C, fashion și beauty vor rămâne, cel mai probabil, liderii cumpărăturilor online, însă observăm o apetență tot mai mare pe zona produselor home & deco și hobby”, declară Alin Gherman, Director Comercial al DPD România.
Astfel, circa 25% din totalul livrărilor DPD realizate în 2014 au fost generate de IT&C, 20% – Fashion și Beauty, respectiv 15% de zona de home & deco și hobby.
În ceea ce privește volumul de colete livrate de compania de curierat în perioadele cu vârfuri de vânzări, acesta poate crește cu până la 50% – 60%.
Comerțul online influențează puternic inclusiv livrările internaționale. În cazul DPD România, cele mai multe colete trimise de români în străinătate sunt expediate de Crăciun, de Paște și, în ultimii ani, de Black Friday, "sărbătoarea de shopping" devenind un al treilea vârf al expedițiilor în afara țării prin DPD România.
Prin comparație, în Bulgaria, țara cea mai apropiată de România, cu cele mai multe similitudini din punct de vedere economic, piața de curierat e susținută, în ordine, de segmente precum industria ușoară, servicii (telecomunicații, asigurări, avocatură), e-commerce și industria alimentară.