Dove alături de Getty Images, Girlgaze și femei din întreaga lume lansează inițiativa #ShowUs – cea mai mare inițiativă Dove de până acum care își propune să schimbe stereotipurile de frumusețe globale care afectează sănătatea, relațiile și oportunitățile femeilor și ale tinerilor.
#ShowUs este prima și singura bancă de imagini globală care prezintă o viziune mai cuprinzătoare asupra frumuseții, accesibilă publicului și rețelelor de mass-media și publicitate. Cu peste 5.000 de imagini ilustrând femei din 39 de țări, fiecare poză reprezintă frumusețea reală, autodefinită. În plus, pentru a ilustra frumusețea autentică, toate imaginile sunt fără distorsiuni digitale.
Colecția #ShowUs este dezvoltată în colaborare cu Getty Images, principalul creator și distribuitor mondial de materiale foto-video, și Girlgaze, o comunitate globală de fotografe care schimbă modul în care sunt percepute femeile.
Campania a câștigat deja, la nivel global, premiul Glass Lion for Change la Festivalul Internațional al Creativității Cannes Lion 2019, distincție ce sărbătorește creativitatea în a crea o schimbare culturală și care are o influență pozitivă în schimbarea inegalității, dezechilibrului sau nedreptății de gen. Pe parcursul întregii săptămâni de la Cannes, inițiativa #ShowUs a răsunat atât pe scenă, prin vorbitori renumiți precum Phumzile Mlambo-Ngcuka, subsecretar general al ONU și director executiv al Entității Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Emanciparea Femeilor, dar și în cadrul activităților dedicate profesioniștilor în marcom. Drept rezultat, companii precum Danone, Spotify, Publicis Sapient, Ogilvy, DBB, Colgate, Mastercard, The New York Times, Wunderman Thompson & IPG și-au luat angajamentul de a folosi fotografiile din banca de imagini #ShowUs pentru a ilustra o viziune mai cuprinzătoare a frumuseții.
De la lansarea globală, fotografiile din cadrul colecției #ShowUs au fost descărcate de peste 7.000 de ori, în peste 40 de țări, de către 938 de companii, iar numărul lor crește pe zi ce trece.
#ShowUs în România
Conform celui mai recent studiu global Dove, 7 din 10 femei, la nivel global, nu se simt încă reprezentate în mass-media și în publicitate.* În același timp, 67% dintre femei cer brandurilor să ia atitudine și să își asume responsabilitatea pentru imaginile pe care le folosesc.
“Dove înțelege impactul pe care îl are asupra femeilor o reprezentare nerealistă a frumuseții și cum aceasta le împiedică în a-și atinge potențialul maxim. De peste 60 de ani, Dove susține eliminarea stereotipurilor de frumusețe prin toate campaniile pe care le realizăm la nivel global și local. Însă nu este suficient. Pentru a crea o schimbare pe termen lung nu putem face acest lucru singuri. #ShowUs este mai mult decât o campanie, este o mișcare socială globală, în care principalul nostru aliat sunt femeile care vor o viziune mai cuprinzătoare asupra frumuseții în media și în advertising. De aceea, invităm toate femeile din România să ni se alăture și să fie parte din schimbare. Doar împreună, vocea noastră este mai puternică.” declară Luminița Gîdea, Category Manager Skin Unilever South Central Europe.
Dove invită toate femeile să intre pe www.doveclub.ro/ShowUs și să susțină inițiativa #ShowUs în România. Cu un click pe zi, acestea pot transmite un mesaj puternic celor din media și advertising: Și eu vreau să văd mai multe femei ca mine în media!
Voturile înregistrate în campania #ShowUs vor ajunge către reprezentanții media, ai industriilor creative și către creatorii de conținut din România pentru a-i convinge să arate o viziune mai cuprinzătoare a frumuseții în reviste, în panouri publicitare, în conținutul creat online și în orice proiect care portretizează femeile.
#ShowUs: De ce acum?
70% dintre femei nu se simt încă reprezentate în imaginile pe care le văd zi de zi. Nevoia de a avea o viziune mai cuprinzătoare asupra frumuseții se resimte din ce în ce mai mult. Într-unul dintre cele mai ample studii globale despre frumusețe, realizat la cererea Dove*, se arată că 67% dintre femei cer brandurilor să ia atitudine și să își asume responsabilitatea pentru imaginile pe care le folosesc. Pe platforma Getty Images**, una dintre principalele surse globale de materiale foto-video, căutările după cuvinte-cheie precum ,,naturalețe”, ,,diversitate feminină” sau ,,femei puternice” au crescut cu peste 160% în ultimul an, arătând o cerere din ce în ce mai mare pentru o portretizare cât mai realistă a femeilor și a frumuseții.
Același studiu* arată că femeile își doresc ca cei din media și advertising să portretizeze mai vast diversitatea formelor și dimensiunilor fizice (66%), în timp ce 64% consideră că aspecte fizice precum cicatricele, pistruii sau afecțiunile pielii sunt nereprezentate în media.
Proiectul #ShowUs este parte a angajamentului Unilever față de Alianța Națiunilor Unite de Eliminare a Stereotipurilor Feminine – o inițiativă globală a tuturor industriilor care utilizează puterea publicității și a mass-mediei pentru a elibera lumea de stereotipurile care afectează viața oamenilor și societatea în general.
Mai multe detalii despre proiectul #ShowUs pot fi găsite accesând www.doveclub.ro/ShowUs sau urmărind pagina de Facebook Dove.
Echipele implicate în adaptarea locală a inițiativei #ShowUs:
▪ Din partea Unilever: Luminița Gîdea (Category Manager Skin), Maria Dumitrescu (Brand Manager Skin Cleansing), Mădălina Furceanu (Jr. Brand Manager Skin Cleansing), Anca Voicu (Brand Building Executive Skin Cleansing), Andreea Bahmat (Marketing Assistant)
▪ Din partea IMAGE PR: Ruxandra Popescu (Account Manager), Larisa Minune (Account Executive)
▪ Din partea Kubis Interactive: Maria Teodorof (Group Creative Director), Anca Masek (Art Director), Ștefan Chirițescu (Head of Strategy), Ada Gheorghiu (Account Director), Georgiana Feriu (Account Executive), Sebastian Luba (Head of Social Media), Ramona Suta (Social Media Manager), Alexandra Ciobanu (Front-End Developer)
▪ Din partea Mindshare: Ramona Voicu (Category Lead), Lavinia Andrei Goia (Digital Connections Manager), Amalia Necula (Digital Connections Planner)
* Sursa: Studiu Edelman Intelligence, realizat la cererea Dove: Impactul Stereotipurilor de Frumusețe Studiu Quant: Dec 2018 – Feb 2019; studiu pe 9.027 de femei, cu vârstă între 18-64 ani, din: Marea Britanie, SUA, Canada, Franța, Africa de Sud, Brazilia, Argentina, China, Japonia, India, Rusia. Aceste țări au fost selectate pentru a reprezenta în mod adecvat diversitatea femeilor în ceea ce privește cultura, convingerile, presiunea socială și dezvoltarea economică, precum și o reprezentare echilibrată a diversității culturii și tradiției frumuseții. Eșantionul este reprezentativ pentru femeile din fiecare țară în ceea ce privește vârsta, regiunea și nivelul social.
** Sursa: date Getty Images, 2018.