Brandul se angajează să nu utilizeze Inteligența Artificială în reprezentarea femeilor în campaniile sale
Dove sărbătorește 20 de ani de promovare a frumuseții autentice printr-o nouă campanie aniversară, afirmându-și angajamentul de a nu utiliza niciodată Inteligența Artificială pentru reprezentarea femeilor în comunicările sale de brand.
În ultimii 20 de ani, brandul a încurajat industria media și cea publicitară să promoveze femei naturale, fără distorsionări digitale, iar pentru următorii 20 de ani invită întreaga industrie să se alăture misiunii brandului și să folosească responsabil Inteligența Artificială, marcând orice conținut generat cu ajutorul acesteia.
Campania a fost lansată printr-o expoziție-manifest intitulată Dove – 20 de ani de frumusețe adevărată, organizată în cadrul Art Safari din București până pe 6 octombrie. Aceasta prezintă modul în care frumusețea reală a fost ilustrată în campaniile Dove de-a lungul timpului. Cu scopul de a atrage atenția asupra impactului pe care frumusețea generată de Inteligența Artificială îl poate avea asupra percepției frumuseții reale în rândul fetelor și a femeilor din România, campania de comunicare include un mix de livrabile în media online, tradițională, OOH și BTL.
1 din 5 femei ar renunța la 5 ani din viața ei dacă asta ar însemna să aibă aspectul fizic pe care și-l dorește*
Un studiu recent comandat de Dove* arată că 1 din 5 femei ar renunța la cinci ani din viața ei pentru a obține aspectul fizic dorit. Societatea acordă o importanță exagerată aspectului fizic, amplificând presiunea de a se conforma unor standarde nerealiste de frumusețe. Deși idealurile de frumusețe s-au diversificat de-a lungul anilor, trăsăturile considerate „ideale” rămân dificil de atins și multe femei se simt încă forțate să se încadreze într-un anumit tipar de frumusețe. Studiul arată că 68% dintre femei consideră că ar trebui să arate sănătos, 55% cred că ar trebui să fie slabe, 50% doresc o talie subțire, iar 52% aspiră la o siluetă cu forme*.
9 din 10 femei și fete la nivel global** declară că au fost expuse la conținut online care le-a afectat percepția asupra propriei frumuseți
Până în 2025, se estimează că 90% din conținutul online va fi generat de Inteligența Artificială, ceea ce reprezintă o amenințare majoră la adresa reprezentării frumuseții reale***. Conform unui studiu global Dove**, 9 din 10 femei și fete afirmă că au fost expuse la conținut online care le-a afectat percepția asupra propriei frumuseți, în timp ce 7 din 10 femei din România* cred că imaginile femeilor din media sunt modificate digital. Totuși, 1 din 3 femei** simte presiunea de a-și modifica aspectul din cauza a ceea ce vede online.
Pentru a marca acești 20 de ani de frumusețe adevărată, Dove a creat un video manifest care subliniază impactul Inteligenței Artificiale asupra standardelor de frumusețe nerealiste și efectele acestora asupra femeilor și a fetelor. În același timp, Dove promite să:
- nu folosească niciodată imagini generate cu AI pentru a înlocui înfățișarea reală a femeilor;
- nu folosească niciodată distorsiuni digitale și a nu prezenta imagini ale frumuseții „perfecte” promovate în prezent;
- nu apeleze niciodată la modele sau celebrități pentru a portretiza un anumit tip de frumusețe.
Video Manifest: Schimbă definiția frumuseții (youtube.com)
“Inteligența artificială ne oferă oportunități incredibile, însă modul în care frumusețea este reprezentată prin intermediul acesteia poate afecta negativ percepția asupra propriei frumuseți. Faptul că 1 din 5 femei ar renunța la 5 ani din viața ei pentru a obține aspectul fizic dorit* ne motivează să continuăm să reprezentăm femei reale în toate formele de comunicare ale brandului. Ne dorim ca femeile să se regăsească, în continuare, în tot ceea ce comunică Dove, iar misiunea noastră rămâne aceea de a inspira și de a redefini frumusețea prin diversitate, autenticitate și acceptare.” susține Maria Dumitrescu, Brand Manager Dove
Expoziția Dove – 20 de ani de frumusețe adevărată
Dove își prezintă viziunea asupra frumuseții adevărate prin expoziția Dove – 20 de ani de frumusețe adevărată, găzduită de Art Safari, unul dintre cele mai importante evenimente culturale din România. Expoziția include imagini și video-uri, care reflectă angajamentul brandului în ultimii 20 de ani, alături de alte surprize dedicate celebrării frumuseții autentice.
Expoziția poate fi vizitată până pe 6 octombrie 2024. Mai multe informații pe: https://www.artsafari.ro/
Alătură-te și tu misiunii Dove și contribuie la redefinirea frumuseții prin curajul de a te arăta așa cum ești – frumoasă, unică, încrezătoare. Diferită! Află mai multe pe https://www.dove.com/ro/stories/campaigns/keep-beauty-real.html
Note
*Studiu local Dove: Adevărata frumusețe între femei și bărbați, realizat în iunie 2024 pe un eșantion de 400 de femei și 400 de bărbați, cu vârsta de 18-64 ani
**Studiu global Dove: Sondaj online realizat de Edelman DXI (Data x Intelligence) în noiembrie-decembrie 2023. Acest sondaj de 25 de minute a fost realizat în 20 de țări: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Indonezia, Italia, KSA, Mexic, Țările de Jos, Filipine, Africa de Sud, Suedia, Turcia, SUA și Marea Britanie. Cercetătorii au discutat cu peste 33.000 de respondenți: 19.306 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani (14.673 femei, 3.776 bărbați*) și 14.292 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 10 și 17 ani (9.475 fete, 4.753 băieți).
***Nina Schick, De ce 90% din conținutul online ar putea fi generat de AI până în 2025, Yahoo Finance, 7 ianuarie 2023