Cea de-a şaptea etapă a sezonului Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), desfăşurată la Oschersleben (Germania), s-a dovedit a fi excelentă pentru BMW: Timo Glock (Germania) şi Tom Blomqvist (Marea Britanie) au adus două victorii pentru marca din München, iar primele patru locuri au fost monopolizate în fiecare manşă de modelele BMW M4 DTM.
Graţie punctelor acumulate pe Motorsport Arena Oschersleben, BMW a devenit lider în clasamentul constructorilor.
Prima cursă: În cea de-a 13-a cursă a sezonului, Timo Glock a obţinut cea de-a doua victorie a carierei sale. La finalul unei curse în care s-au parcurs 28 de tururi, pilotul BMW Team MTEK, aflat la comenzile Deutsche Post BMW M4 DTM, a trecut linia de sosire cu un avans de 1,876 secunde faţă de coechipierul său Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM). Glock a condus de la start la sosire, după ce îşi asigurase primul său pole position de la debutul său în DTM. Prima sa victorie în campionatul german de turisme venise în ultima etapă a stagiunii 2013, la Hockenheim (Germania).
A fost cea de-a 67-a victorie BMW în DTM, în timp ce BMW Team MTEK şi directorul acesteia, Ernest Knoors (Olanda), au sărbătorit prima dublă în istoria echipei. António Félix da Costa (Portugalia) a urcat pe podium, alături de Glock şi Spengler, ocupând locul al treilea, a treia oară când pilotul Red Bull BMW M4 DTM se clasează în acest an în Top 3. Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) a completat monopolul BMW asupra primelor patru locuri. Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M4 DTM), Tom Blomqvist (BMW M4 DTM) şi Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) au acumulat şi ei puncte, după ce s-au clasat pe locurile al şaselea, al şaptelea, respectiv al optulea. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) a trecut linia de sosire pe poziţia a 11-a, ratând de puţin o clasare în Top 10.
A doua cursă: Doar 14 curse i-au fost necesare lui Tom Blomqvist (BMW M4 DTM) în sezonul său de debut pentru a se alătură listei de învingători în DTM: pilotul BMW Team RBM a condus de la start la final în manşa de duminică. Aflat pe locul al doilea al grilei de start – cea mai bună performanţă a sa în calificări -, Blomqvist a avut un început excelent, a trecut de coechipierul său Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) în primul viraj şi nu a ezitat să se îndepărteze de restul plutonului. La finalul cursei de 60 de minute, un lucru a fost clar: la doar 21 de ani, Blomqvist este cel mai tânăr învingător pentru BMW din istoria DTM. Doar Pascal Wehrlein (Germania, Mercedes) a triumfat la o vârstă mai fragedă. BMW a reuşti cea de-a 68-a victorie a sa în DTM.
Farfus a trecut linia de sosire pe locul al doilea şi a completat prima dublă pentru BMW Team RBM în DTM – acelaşi rezultat de vis pe care BMW Team MTEK îl reuşise cu 24 de ore înainte. Campionul en-titre Marco Wittmann (Ice-Watch BMW M4 DTM) a încheiat pe locul al treilea şi a obţinut o nouă clasare pe podium, în timp ce António Félix da Costa (Red Bull BMW M4 DTM) a fost al patrulea, completând astfel al doilea cvartet BMW consecutiv într-o cursă DTM.
Timo Glock (Deutsche Post BMW M4 DTM), învingătorul manşei de sâmbătă, s-a clasat al şaptelea. Maxime Martin (Samsung BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) au ocupat locurile la nouălea şi al zecelea. Astfel, şapte piloţi BMW au încheiat în puncte – la fel cum se întâmplase şi sâmbătă. Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM) a fost nevoit să se claseze doar al 20-lea după ce a primit o penalizare "drive-through".
Reacţii după a şaptea etapă a sezonului DTM 2015
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Acesta este un rezultat fantastic pentru noi. Am fost puternici când am testat aici şi am reuşit să reconfirmăm acest lucru. Timo Glock a realizat o cursă perfectă astfel că a obţinut a doua sa victorie în DTM – astăzi a fost imbatabil. Bruno Spengler, António Félix da Costa şi Augusto Farfus au performat şi ei foarte bine, ocupând locuri în partea superioară a clasamentului. A fost prima dublă pentru BMW Team MTEK şi toate echipele BMW au avut piloţi în Top 6. Alţi trei piloţi BMW în Top 10 au completat un rezultat de vis pentru noi – şi în faţa unor tribune pline.
Această primă victorie pentru Tom Blomqvist, un debutant în DTM, a fost una senzaţională. Să dovedească atâta maturitate în primul său an şi să câştige cursa într-o manieră atât de categorică, ei bine merită tot respectul. Este şi unul dintre cei mai tineri câştigători din istoria DTM. Augusto Farfus a avut şi el o cursă impresionantă, ceea ce a făcut ca BMW Team RBM să repete performanţa BMW Team MTEK de sâmbătă şi să obţină o dublă. Marco Wittmann a completat un nou podium BMW, iar alţi patru piloţi BMW s-au clasat în Top 10. Sunt foarte mulţumit de ceea ce am realizat în acest week-end. Am profitat la maximum, cu toate echipele, de oportunităţile avute. Vreau să felicit întreaga echipă. Sper că Lucas Auer este în regulă după accidentul suferit.
Timo Glock (BMW Team MTEK, locul 1, manşa întâi): Această victorie este fantastică. Maşina a fost absolut superbă. Cu toate acestea, am fost nevoit să forţez în cursă. Am vrut să ies din fereastra DRS cât mai curând posibil, pentru a evita o eventuală ameninţare din partea coechipierului meu, Bruno Spengler. Toată cursa m-am luptat ca un leu şi am fost recompensat cu a doua victorie în DTM. Sunt mulţumit pentru echipă, pentru că munca noastră a dat rezultate în cele din urmă şi am reuşit o dublă. Băieţii au meritat acest rezultat.
Tom Blomqvist (BMW Team RBM, locul 1, manşa a doua): Sunt incredibil de fericit. Fără îndoială, este cea mai mare zi din cariera mea. Să câştig o cursă în sezonul de debut este ceva fantastic. Am observat la startul stagiunii cât de dificil este să ai succes în DTM. Acum, totul a funcţionat perfect în acest week-end şi am profitat de şansa avută. Mă face să-mi doresc şi mai multe succese.
Clasament DTM – etapa 7/9
Clasamentul piloţilor: 1. Pascal Wehrlein 140p; 2. Mattias Ekström 126p; 3. Edoardo Mortara 110p; 4. Jamie Green 107p; 5. Bruno Spengler 104p; 6. Marco Wittmann 98p; 7. Gary Paffett 75p; 8. Augusto Farfus 73p; 9. António Félix da Costa 71p; 10. Mike Rockenfeller 67p; 11. Robert Wickens 57p; 12. Timo Glock 56p; 13. Christian Vietoris 56p; 14. Paul di Resta 48p; 15. Maxime Martin 46p; 16. Tom Blomqvist 41p; 17. Miguel Molina 29p; 18. Nico Müller 26p; 19. Daniel Juncadella 25p; 20. Martin Tomczyk 24p; 21. Timo Scheider 16p; 22. Lucas Auer 10p; 23. Maximilian Götz 6p; 24. Adrien Tambay 3p.
Clasamentul echipelor: 1. gooix/Original-Teile Mercedes-AMG 196p; 2. BMW Team MTEK 160p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 155p; 4. BMW Team RMG 144p; 5. Audi Sport Team Rosberg 133p; 6. BMW Team RBM 114p; 7. Audi Sport Team Abt 113p; 8. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG 105p; 9. BMW Team Schnitzer 95p; 10. EURONICS/BWT Mercedes-AMG 85p; 11. Audi Sport Team Phoenix 83p; 12. PETRONAS Mercedes-AMG 31p.
Clasamentul constructorilor: 1. BMW 488p; 2. Audi 422p; 3. Mercedes-Benz 417p.
Calendar 2015
1-3 mai – Hockenheim (Germania); 29-31 mai – Lausitzring (Germania); 26-28 iunie – Norisring (Germania); 10-12 iulie – Zandvoort (Olanda); 31 iulie-2 august – Spielberg (Austria); 28-30 august – Moscova (Rusia); 11-13 septembrie – Oschersleben (Germania); 25-27 septembrie – Nürburgring (Germania); 16-18 octombrie – Hockenheim (Germania).