Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Două clasări în puncte pentru Maxime Martin în etapa DTM de la Lausitzring

dtm-lausitzring-cursa-1

Pilotul belgian a fost cel mai bine clasat pilot BMW Motorsport şi în calificările cursei de sâmbătă ● Marco Wittmann a punctat şi el în manşa de duminică ● Tom Blomqvist a reuşit cea mai bună clasare în calificări pentru BMW M4 DTM ●

Bucureşti/Lausitzring. După ce a fost cel mai bine clasat pilot BMW Motorsport în calificările de sâmbătă, Maxime Martin (Belgia) a încheiat pe locul a patrulea şi a marcat primele sale puncte din sezonul DTM 2017. După 43 de tururi, belgianul şi-a dus modelul SAMSUNG BMW M4 DTM pe locul al patrulea în clasamentul primei manşe. Duminică, în cea de-a 70-a cursă de la revenirea BMW în DTM în 2012, Maxime a fost din nou cel mai bine clasat pilot aflat la comenzile unui BMW M4 DTM. Locul al optulea a venit la capătul celei de-a 50-a curse DTM din cariera belgianului. Cu 10 curse mai mult în palmares, Marco Wittmann (Germania) a încheiat al nouălea cu Red Bull BMW M4 DTM. În ciuda poziţiei a doua din calificări, Tom Blomqvist (Marea Britanie) a fost penalizat cu o oprire la standuri pentru cinci secunde, astfel că pilotul BMW Driving Experience M4 DTM a ieşit din puncte.

dtm-lausitzring-cursa-1
Cursa 1, calificări:

Maxime Martin nu a avut nici un fel de probleme cu condiţiile meteorologice – temperatura a scăzut vizibil faţă de vineri – şi a obţinut un timp de 1:16,404, prin care pilotul SAMSUNG BMW M4 DTM a fost al treilea şi a primit un punct bonus. Timo Glock (Germania, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) şi Tom Blomqvist au reuşit şi ei evoluţii bune în calificări, unde au ocupat poziţiile a cincea, respectiv a şasea. Marco Wittmann a fost al 11-lea, ratând de puţin o clasare în Top 10. Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) au încheiat calificările pe locurile al 15-lea, respectiv al 18-lea, dar pe grilă au urcat un loc după penalizarea lui Jamie Green (Marea Britanie, Audi).

Cursă:

Maxime Martin a reuşit un start bun şi a putut să-şi apere poziţia în faza iniţială a cursei. Mai mult, pentru o perioadă a urcat chiar pe locul al doilea. După ce a efectuat pit stopul chiar înainte de jumătatea cursei, Martin a rămas în bătălie pentru o clasare pe podium. Cu toate acestea, în ultima treime a întrecerii nu a putut să reziste atacurilor lui Robert Wickens (Canada, Mercedes) şi René Rast (Germania, Audi), care l-au depăşit. Timo Glock şi Tom Blomqvist aveau şanse să încheie în puncte, dar au fost victimele unor incidente. Blomqvist s-a răsucit în urma unui contact cu Paul di Resta (Marea Britanie, Mercedes) şi a coborât mult în clasament. Pentru acest acroşaj, pilotul Mercedes a primit o penalizare drive-through. Glock a intrat în dificultate după pit stop şi a pierdut mai multe locuri după trecerea prin bancul de pietriş. În final, Glock a încheiat al 11-lea, chiar înaintea lui Farfus, Wittmann şi Spengler. După implicarea în incidentul pentru care nu a fost vinovat, Blomqvist a terminat al 17-lea.

Reacţii:

Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): A fost o cursă dificilă. Este păcat că Maxime nu a ajuns pe podium. A dat maximum posibil şi a înregistrat cel mai bun rezultat posibil. A fost deranjant şi modul în care Tom a fost răsucit de Paul di Resta. Cred că acum toată lumea ştie că trebuie să ai grijă cu pneurile reci. Ceva nu a funcţionat cu pit stopul lui Timo şi trebuie să analizăm acest aspect. DTM este atât de strâns încât este dificil atunci când lucrurile nu funcţionează perfect. Clasarea unei singure maşini în Top 10, pe locul al patrulea, nu este suficient. Luăm rezultatul ca atare şi sperăm să reuşim mai mult data viitoare. Felicitări celor de la Mercedes pentru victorie!

Maxime Martin (#36, SAMSUNG BMW M4 DTM – loc pe grilă: 3, loc în cursă: 4): A fost o cursă grea pentru BMW. Am dat tot ce se putea, dar celelalte echipe au avut un ritm mult mai bun în cursă. A fost greu să contracarez acest lucru. Am sperat la o clasare pe podium şi nu am fost departe. Dar, în cele din urmă, nu a fost suficient. Cu toate acestea: sunt mulţumit că am marcat câteva puncte importante. Acum trebuie doar să lucrăm mai mult şi să sperăm că ne vom reveni.

Cursa 2, calificări:

Tom Blomqvist a ratat de puţin un al doilea pole position în cariera lui în DTM. El a înregistrat un timp de 1:16,323 cu BMW Driving Experience M4 DTM şi a fost lider până în ultimele secunde ale sesiunii, când Robert Wickens (Mercedes) şi-a îmbunătăţit performanţa. Cu toate acestea, locul al doilea pe grilă a fost cel mai bun rezultat din 2017 pentru Blomqvist şi a fost recompensat cu două puncte în clasamentul piloţilor. După ce s-a clasat al patrulea în cursa de sâmbătă, Maxime Martin a avut o evoluţie bună şi duminică, reuşind al cincilea timp al calificărilor la volanul SAMSUNG BMW M4 DTM. Augusto Farfus şi Marco Wittmann au intrat şi ei în Top 10 – locurile al nouălea, respectiv al zecelea. Bruno Spengler şi Timo Glock au fost imediat în urma lor, pe poziţiile a 12-a şi a 13-a.

Cursă:

Tom Blomqvist a luat startul din prima linie a grilei şi a reuşit să-şi apere poziţia în prima parte a cursei. Cu toate acestea, el a fost penalizat pentru anticiparea startului, astfel că a trebuit să treacă pe la standuri şi să se oprească pentru cinci secunde – ca urmare, a ieşit din puncte şi nu a putut urca mai sus de locul al 17-lea. Cursa a fost mai bună pentru Maxime Martin, care a punctat încă o dată în clasamentul piloţilor după ce s-a clasat al optulea. Marco Wittmann a reuşit şi el să intre în Top 10, încheind al nouălea după un pit top târziu. Augusto Farfus, Timo Glock şi Bruno Spengler au trecut linia de sosire pe poziţiile a 14-a, a 15-a, respectiv a 16-a.

Reacţii:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Şi cursa de duminică de la Lausitzring a fost una dificilă pentru noi. Desigur, clasarea în puncte cu două maşini pe locurile al optulea şi al nouălea nu a fost rezultatul la care am sperat. A fost păcat că Tom a anticipat startul, chiar dacă a fost la limită, şi că acest lucru a influenţat rezultatul final, dar trebuie să privim cursă în ansamblu şi să analizăm strategia noastră. A fost bine pentru Marco, care a reuşit să menţină ritmul. Poate că l-am chemat prea devreme şi ar mai fi recuperat câteva locuri. Per total, nu am ales strategii prea agresive, aşa cum a făcut Audi. Tactica lor a dat rezultate de două ori. Chiar nu a fost un week-end bun pentru noi. Felicitări echipei Audi pentru succes!

Maxime Martin (#36, SAMSUNG BMW M4 DTM – loc pe grilă: 5, loc în cursă: 8): A fost o cursă dificilă. Trebuie să lucrăm la ritmul nostru de cursă şi să realizăm că doar calificările nu reprezintă cheia spre succes. Acum trebuie să forţăm şi să ne pregătim pentru următoarea etapă.

Clasamente:

Piloţi: 1. Lucas Auer 69p; 2. Jamie Green 53p; 3. Gary Paffett 46p; 4. Mike Rockenfeller 41p; 5. Robert Wickens 38p; 6. Mattias Ekström 32p; 7. René Rast 31p; 8. Timo Glock 25p; 9. Nico Müller 20p; 10. Edoardo Mortara 19p; 11. Marco Wittmann 18p; 12. Maxime Martin 17p; 13. Paul di Resta 12p; 14. Maro Engel 3p; 15. Bruno Spengler 2p; 16. Tom Blomqvist 2p.

Echipe: 1. Mercedes-AMG Motorsport BWT 88p; 2. Audi Sport Team Rosberg 84p; 3. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 84p; 4. Audi Sport Team Abt Sportsline 52p; 5. Audi Sport Team Phoenix 41p; 6. BMW Team RMR 27p; 7. BMW Team RBM 19p; 8. BMW Team RMG 18p; 9. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 15p.

Constructori: 1. Mercedes 187p; 2. Audi 177p; 3. BMW 64p.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.