Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Două clasări pe podium pentru BMW Motorsport în primul weekend DTM al sezonului 2017

timo-glock_hockenheim1

În prima cursă, Timo Glock s-a clasat al doilea – germanul a obţinut pole position pentru manşa a doua de la Hockenheim ● Marco Wittmann a recuperat spectaculos în a doua manşă: a pornit de pe locul al 17-lea şi a încheiat al treilea ● Alte trei clasări în puncte pentru piloţii modelelor BMW M4 DTM

Bucureşti/Hockenheim. BMW Motorsport a început noul sezon DTM cu clasări pe podium în ambele curse desfăşurate conform tradiţiei la Hockenheim (Germania). În cursa de sâmbătă, Timo Glock (Germania) a încheiat al doilea cu DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, acesta fiind a şasea clasare în Top 3 din cariera pilotului BMW Team RMG (RMR). Manşa de duminică a adus primul pole position din 2017 pentru BMW, graţie aceluiaşi Timo Glock. La finalul cursei afectată de ploaie, campionul en-titre, Marco Wittmann (Germania), a reuşit o recuperare de senzaţie, urcând pe locul al treilea al podiumului, deşi la start s-a aflat pe poziţia a 17-a a grilei.

timo-glocks_hockenheim1
Cursa 1, calificări:

Timo Glock şi Maxime Martin (Belgia) au ratat de puţin primele lor puncte din acest sezon. Glock a obţinut al patrulea timp – 1:31,161 – în primele calificări din acest an, sezon în care, în premieră, primii trei clasaţi primesc puncte. Martin a fost al cincilea cu modelul SAMSUNG BMW M4 DTM. Tom Blomqvist (Marea Britanie) s-a calificat al nouălea cu BMW Driving Experience M4 DTM, în timp ce Marco Wittmann a fost două poziţii mai jos, pe locul al 11-lea. Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) au ocupat locurile al 13-lea, respectiv al 15-lea. Pole position i-a revenit lui Lucas Auer (Austria, Mercedes).

Cursă:
Plecat de pe locul al patrulea, Glock a reuşit un start bun şi a urcat o poziţie în chiar primul viraj. Şi Wittmann a avut o plecare bună şi a ajuns pe locul al şaptelea. Pe de altă parte, Farfus nu a reuşit să demareze la prima încercare şi a retrogradat pe ultima poziţie. În timp ce Glock a urcat pe locul al doilea, Blomqvist a fost victima inocentă a unei coliziuni în acul de păr şi a coborât mult în clasament. După perioada de pit stopuri obligatorii la jumătatea cursei de 55 de minute, Glock l-a depăşit pe Mike Rockenfeller (Germania, Audi) şi a redobândit locul secund. El a reuşit să-şi apere poziţia şi a putut reduce ecartul care îl separa faţă de Auer, liderul întrecerii, dar nu a putut să-l şi depăşească pe austriac. Wittmann a încheiat şi el cursa în puncte, pe locul al 10-lea. Martin, Spengler, Farfus şi Blomqvist au terminat prima cursă a stagiunii 2017 pe poziţiile a 11-a, a 12-a, a 13-a, respectiv a 15-a.

Reacţii:

Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): Este plăcut să ştim că am trecut de prima cursă a anului şi că suntem competitivi. Timo a făcut o treabă foarte bună. A fost cel mai rapid şi a luptat din plin de-a lungul întregii curse. Faptul că am avut cea mai rapidă maşină este ceva promiţător. Doi dintre piloţii noştri s-au clasat în Top 10. Am sperat să obţinem mai multe puncte. Cu toate acestea, am văzut că generaţia 2017 a BMW M4 DTM relaţionează bine cu anvelopele şi se poate clasa pe podium. Felicitări lui Timo şi «Yellow Beast» – felicitări şi lui Lucas Auer şi Mercedes-Benz pentru victorie.

Timo Glock (#16, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM – loc pe grilă: 4, loc în cursă: 2): Să fii pe podium după prima cursă este fantastic. Băieţii de la BMW Team RMG au muncit mult pentru acest rezultat. Merită din plin acest rezultat. Maşina a fost gata chiar înaintea week-endului şi a fost foarte bună din primul moment. Am avut un start bun şi un prim tur bun. Am trecut imediat de Gary Paffett, dar nu am putut să mă distanţez şi să-l scot din fereastra DRS. Aceasta a însemnat că am avut de lucru pentru a mă apăra – cu tot ceea ce am învăţat în trecut. A fost foarte distractiv. Fanii au fost delectaţi cu un spectacol de calitate. Spre final, am crezut că Lucas Auer se joacă cu mine şi îşi conservă pneurile. Şi totuşi era în dificultate, aşa că am dat tot ce am putut. Însă nu a fost suficient, dar sunt mulţumit cu locul al doilea.

Cursa 2, calificări:
Timo Glock a obţinut al doilea pole position din cariera sa în DTM, la finalul unei sesiuni palpitante. Cu circuitul în curs de uscare, el şi BMW Team RMG (RMR) au găsit momentul pentru a obţint cel mai bun timp – 1:31,406 – pe slickuri, chiar înainte de finalul sesiunii. În conformitate cu noul regulament DTM, el a fost recompensat cu trei puncte în clasamentul piloţilor. Augusto Farfus a fost incredibil de ghinionist: el a stabilit al doilea timp, dar şi-a văzut performanţa anulată pentru că a început turul final o fracţiune de secundă după încheierea sesiunii de calificări. Prin urmare, Bruno Spengler a fost al doilea cel mai bine clasat pilot BMW, pe locul al şaselea. El a fost urmat de Tom Blomqvist – 14, Maxime Martin – 15, Marco Wittmann – 17 şi Farfus – 18.

Cursă:
Aflat la comenzile DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, Timo Glock a luat startul din pole position în condiţii de circuit uscat şi iniţial a reuşit să-şi apere poziţia de lider. După o faza prematură de safety car, el a pierdut mai multe locuri la restartul tip Indy plin de evenimente. În scurt timp, cursa s-a încheiat pentru Maxime Martin şi Augusto Farfus. Cum noul format de restart şi-a făcut debutul, ambii piloţi au fost implicaţi în coliziuni. Martin a fost obligat să-şi retragă imediat SAMSUNG BMW M4 DTM de pe pistă. Farfus a revenit la standuri după 14 tururi, cu modelul Shell BMW M4 DTM afectat de impact. În timp ce Glock, Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) şi Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) rulau în Top 10, ploaia a început la jumătatea cursei. Glock şi Spengler efectuaseră deja pit stopul obligatoriu, aşa că au mai trecut o dată pe la boxe pentru schimbarea anvelopelor cu unele de ploaie. Acest lucru i-a scos din disputa pentru un loc pe podium. Wittmann şi-a amânat suficient pit stopul obligatoriu pentru a putea trece direct pe pneuri de ploaie. În cele din urmă, el a încheiat pe locul al treilea – o recuperare spectaculoasă după locul al 17-lea ocupat pe grilă. Glock şi Spengler s-au clasat şi ei în puncte, pe locurile al optulea, respectiv al nouălea. Tom Blomqvist a fost al 12-lea cu BMW Driving Experience M4 DTM.

Reacţii:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): A fost o cursă solicitantă din punct de vedere psihic. De la distracţie şi strategie cu ploaia până la restartul Indy, cursa a avut câte puţin din toate. A fost o luptă adevărată. Un mare compliment merită Marco pentru revenirea de pe locul al 17-lea pe podium. O cursă superbă! Nu a fost uşor pe ploaie, dar nu a făcut nici o greşeală. Este păcat ce a păţit Timo, dar probabil a venit un pic prea devreme la pit stop. Exceptând acel lucru, a fost o evoluţie bună. Am avut trei maşini în Top 10. Ar fi fost frumos să ne fi clasat mai bine, dar suntem mulţumiţi cu punctele obţinute. Per total, am avut un prim week-end DTM 2017 magnific. Măsurile pe care le-am implementat au dat rezultate, iar piloţii au oferit un show deosebit pentru fani, totul într-un decor fantastic. Cursele au fost atractive, iar fiecare constructor a fost prezent pe podium în ambele manşe. Sunt încrezător că ne aşteaptă un sezon deosebit. Acum privim cu încredere spre Lausitzring.

Marco Wittmann (#11, Red Bull BMW M4 DTM – loc pe grilă: 17, loc în cursă: 3): A fost o cursă fantastică. Sunt foarte fericit pentru locul al treilea. După ce am luat startul al 17-lea, simt că este ca o victorie. Am avut un prim tur fantastic şi am recuperat alte poziţii după restart. Când a început să plouă, a fost incredibil de dificil să iau decizia privind momentul trecerii la pneurile de ploaie. În cele din urmă, cred că am luat decizia potrivită. Strategia a funcţionat perfect.

Clasamente:

Piloţi: 1. Lucas Auer 40p; 2. Jamie Green 26p; 3. Gary Paffett 26p; 4. Timo Glock 25p; 5. Mike Rockenfeller 21p; 6. Marco Wittmann 16p; 7. Edoardo Mortara 13p; 8. Nico Müller 12p; 9. Paul di Resta 12p; 10. Mattias Ekström 10p; 11. René Rast 10p; 12. Bruno Spengler 2p; 13. Maro Engel 1p.

Echipe: 1. Mercedes-AMG Motorsport BWT 53p; 2. Audi Sport Team Rosberg 34p; 3. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 26p; 4. BMW Team RMR 25p; 5. Audi Sport Team Abt Sportsline 22p; 6. Audi Sport Team Phoenix 21p; 7. BMW Team RMG 16p; 8. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 13p; 9. BMW Team RBM 2p.

Constructori: 1. Mercedes 92p; 2. Audi 77p; 3. BMW 43p.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.