Programul “Vreau în clasa a noua” continuă şi în anul 2010
Doar 54, 8 % dintre elevii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani din mediul rural au mers la liceu în anul şcolar 2008 – 2009, rata de participare la învăţământul liceal rămânând în continuare la un nivel alarmant (Raport asupra stării sistemului naţional de învăţământ din anul 2009 – Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării).
Este motivul pentru care KFC şi Pizza Hut continuă tradiţia şi se implică pentru al treilea an consecutiv, alături de World Vision România, în programul “Vreau în clasa a noua”, program ce are ca scop strângerea de fonduri şi acordarea de burse copiilor din mediul rural, pentru continuarea studiilor liceale.
Ca şi în anii trecuţi, pe tot parcursul lunii octombrie, KFC şi Pizza Hut îi invită pe toţi românii din oraşele în care cele două lanţuri de restaurante sunt prezente, să le treacă pragul şi să doneze o sumă simbolică pentru a-i ajuta pe copiii din mediul rural să capete educaţia pe care o merită.
„Am avut întotdeauna încredere în generozitatea românilor atunci când este vorba de sprijinirea unei cauze atât de importante precum cea a accesului egal la educaţie pentru toţi copiii. Criza economică prin care trecem a influenţat deja negativ calitatea actului educaţional şi accesul la educaţie pentru copiii din mediul rural pe care-i sprijinim. Primim din ce în ce mai des din teren semnale îngrijorătoare în acest sens. Dorim să-i asiguram pe toţi clienţii KFC şi Pizza Hut că generozitatea lor va avea un impact extraordinar, pe termen lung, asupra viitorului copiilor defavorizaţi de la sate. Pentru ei educaţia reprezinta şansa la o viaţă mai buna”, a declarat doamna Raluca Bies – Haffner, Director marketing şi fundraising al World Vision România.
Demersul realizat de KFC şi Pizza Hut oferă celor care doresc să se implice posibilitatea să doneze 1 leu, fără ca donaţia lor să fie condiţionată de achiziţia vreunui produs. Deşi suma poate părea infimă, atunci când există solidaritate şi dorinţă de a ajuta, eforturile unite ale oamenilor pot avea rezultate uimitoare şi pot clădi un viitor mai bun pentru copiii care au avut neşansa să se nască într-un mediu defavorizat.
Cele două lanţuri de restaurante vor organiza săptămânal tombole speciale prin care vor fi premiaţi cu produse KFC şi Pizza Hut clienţii care vor face donaţii.
În acest an, Pizza Hut şi KFC vor fi sprijinite în demersul lor şi de reţeaua de livrări la domiciliu PHD. Pe toată durata campaniei, PHD va pune la dispoziţie desertul special (Foetaj cu crema de lapte) la preţul de numai 3 lei, sumă din care 1 leu va fi direcţionat automat în fondul de burse pentru copiii din mediul rural.
Din experienţa de 20 de ani a Organizaţiei World Vision România în peste 200 de comunităţi rurale, cauza nefrecventării studiilor liceale rămâne sărăcia severă. Lipsa banilor de transport pentru a studia la un liceu la oraş, pentru a plăti rechizitele, manualele şi cărţile suplimentare recomandate de curricula şcolară, fără a mai menţiona de banii necesari pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, îi determină pe mulţi adolescenţi inteligenţi să renunţe la viaţa de licean pentru o muncă necalificată.
În anul 2009, KFC şi Pizza Hut au reuşit să ajute nu mai puţin de 125 de copii să îşi continue studiile la liceu. Proiectul “Vreau în clasa a noua” se bucură de susţinerea unor personalităţi de marcă din lumea sportivă şi culturală românească precum: Daniela Nane, Călin Goia, Iuliana Tudor şi Constantina Diţă.
Pentru mai multe informatii despre programul “Vreau in clasa a noua” şi modul în care şi alţi români pot sprijini copiii din mediul rural să meargă la şcoală, puteţi accesa site-ul www.worldvision.ro sau puteţi scrie pe adresa burse@wvi.org.
{mosloadposition user9}