“O şansă pentru viaţă”, campania naţională de responsabilizare socială în vederea donării de sânge, şi-a demonstrat eficienţa. Campania media, care a debutat în luna decembrie a anului trecut, a stabilit un nou record în responsabilizarea socială.
În cifre, rezultatele campaniei se traduc în:
– cu peste 40% mai multe unităţi sangvine recoltate în total, în Bucureşti, în decembrie 2008 faţă de decembrie 2007.
– cu peste 30% mai multe unităţi sangvine recoltate la nivelul întregii ţări în decembrie 2008 (luna de start a campaniei) faţă de decembrie 2007.
În fapte, aceasta înseamnă cam de 30 de ori mai multe vieţi salvate în decembrie anul trecut faţă de decembrie 2007.
În luna decembrie a anului trecut începea difuzarea unui program al campaniei, compus din spoturi radio şi TV (//www.youtube.com/watch?v=Wl3S5rG-0vs). Astfel, sub conceptul “scuzele nu salvează vieţi”, Asociatia REACT, Graffiti BBDO, Reload Film, BRO Visual&Sound Design, Audio Trust, SMURD şi Vodafone au pus mână de la mână în încercarea de a face încă un pas în sensibilizarea celor care ar putea dona sânge pentru viaţă.
“În fiecare an, în perioada sărbătorilor de iarnă, ne confruntăm cu o problemă specifică: numărul cazurilor care necesită transfuzii de sânge creşte cu aproximativ 10% (consumul excesiv de alcool, condiţiile meteorologice sunt factori care determină creşterea numărului accidentelor rutiere şi ortopedice). În acelaşi timp, numărul donatorilor de sânge scade semnificativ (pentru că oamenii sunt în vacanţă, sunt preocupaţi de sărbători şi sunt mai puţin dispuşi a se deplasa în vederea donării). Astfel, pentru perioada sărbătorilor de la sfârşitul lui 2008, ne-am propus să ameliorăm pe cât posibil problema şi să ne asigurăm că Institutul National de Hematologie intră în sezonul rece cu rezerve sangvine suficiente pentru a putea raspunde pozitiv solicitărilor de sânge şi preparate sangvine din partea spitalelor”, spune Anca Ştefan, Preşedinte Executiv al Asociaţiei REACT.
Concomitent cu lansarea campaniei, au fost organizate şi o serie de puncte mobile de recoltare sangvină în campusurile universitare şi sediile companiilor partenere REACT. Iar rezultatele au întrecut aşteptările: în Bucureşti, numărul donatorilor a crescut cu 40%, 80% din cantitatea de sânge recoltată de Centrul de Transfuzii Bucureşti prin puncte mobile, realizându-se în cadrul campaniei "O şansă pentru viaţă".
“O şansă pentru viaţă” s-a bucurat de sprijinul a 16 staţii TV şi a cinci staţii radio care au difuzat gratuit spoturile campaniei. În total, spotul TV a adunat în decurs de o lună peste 2700 de difuzări, iar cel radio peste 230 de difuzări.
Campania a avut şi suportul bloggerilor: spotul TV a fost preluat pe aproape 100 de bloguri şi a atras 15.000 de vizionări online (youtube.com, trilulilu.ro, 220.ro, etc.)
Campania, care a debutat în luna decembrie a anului trecut, este în prezent on air şi va continua până pe 1 aprilie.
Echipa Graffiti BBDO care a dezvoltat campania media este formată din Ema Prisca (Creative Director), Mihai Gongu (Deputy Creative Director), Claudia Maxim (Account Director), Liviu Isop (Audio/Video/Photo Production Manager) şi Dan Şendroiu (Strategic Planner). Partea video este asigurată de Reload Film, împreună cu regizorul Radu Jude şi DOP Barbu Bălăşoiu, ambii premiaţi la numeroase festivaluri de film din lume. Postproducţia a fost efectuată cu amabilitatea BRO Visual&Sound Design. Din partea REACT s-a implicat în campanie Anca Ştefan, Preşedinte Executiv al Asociaţiei.
{mosloadposition user10}