Una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din România, supranumită şi „Patria vinului roşu” – Domeniile Viticole Tohani – a ales Socrate+ ERP pentru gestionarea vânzărilor, a stocurilor de materii prime şi materii finite, pentru controlul eficient al încasărilor şi plăţilor şi al celorlalte procese pe care le implică activitatea de producere şi distribuţie a vinurilor.
În prezent, Socrate+ ERP permite celor de la „Domeniile Viticole Tohani” să-şi eficientizeze aprovizionarea, comenzile si vânzările, astfel încât să crească gradul de satisfacţie al celor aproape 300 de clienţi şi furnizori. „Cu soluţia ERP de la BITSoftware, datele sunt disponibile în timp real pentru toată lumea, astfel că managementul companiei poate lua decizii în timp foarte scurt, pe baza unor informaţii coerente, răspunzând astfel rapid la modificările produse în mediul economic”, a precizat Mariana Mitrea, directorul financiar al „Domeniilor Viticole Tohani”.
„Domeniile Viticole Tohani” utilizează în activitatea sa curentă pachetele Comercial, Financiar, Management şi Administrativ oferite de Socrate+ ERP, la care se adaugă şi soluţia de salarizare Socrate Salarii. Pachetul Comercial, care include modulele Stocuri, Preţuri, Achiziţii şi Vânzări, permite gestionarea cu succes a relaţiilor contractuale cu partenerii de afaceri (atât clienţi cât şi furnizori), adresându-se compartimentului comercial, departamentului de marketing şi conducerii executive a companiei. De asemenea, optimizarea fluxului de trezorerie (cash-flow) şi îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă financiari ai companiei se realizează mai uşor cu ajutorul pachetului Financiar, ce conţine modulele de Contabilitate, Trezorerie şi Mijloace Fixe. Consolidarea multisocietate şi multivalută, împreună cu flexibilitatea deosebită în organizarea elementelor de contabilitate reprezintă câteva din punctele forte ale pachetului.
Ţinând cont de particularităţile şi cerinţele extreme ale „Domeniilor Viticole Tohani, specialiştii BITSoftware au efectuat o serie de adaptări specifice pe partea de raportare, pentru a putea permite urmărirea în timp real a vânzărilor pe categorii şi game de produse, pe zone, pe regiuni şi pe agenţi şi stabilirea sau modificarea strategiei de vânzare pe anumite segmente de produse sau zone. Aceasta cu atât mai mult cu cât conducerea companiei a ales să meargă pe o variantă de externalizare a serviciilor de distribuţie către firme specializate. „Distribuţia produselor noastre se face prin intermediul unor distribuitori zonali, supervizaţi de agenţi de vânzare angajaţi ai companiei noastre. Iar pentru a avea un control real asupra a ceea ce se întâmplă cu produsele noastre după ce părăsesc poarta fabricii, verificăm zilnic vânzările pe fiecare client în parte, pe fiecare zonă, pe fiecare agent de vânzare, vânzările totale de la începutul fiecărei luni până la data curentă sau ce comenzi sunt în curs de livrare. Iar faptul că de când utilizăm Socrate+, informaţiile sunt la zi este esenţial, pentru că deciziile de vânzare şi cele de achiziţie de materie primă se fac bazându-se exclusiv pe datele furnizate de Socrate”, a afirmat Mariana Mitrea.
Despre „Domeniile Viticole Tohani”
Domeniile Tohani, înfiinţate în urmă cu peste 40 de ani, sunt amplasate pe locul celebrelor vii ale moşiei Principelui Nicolae al României, în inima podgoriei Dealu Mare, ocupând o suprafaţă de peste 1300 de hectare. De-a lungul timpului, Domeniile Tohani şi-au câştigat renumele de „Patria vinului roşu”, cucerind nenumărate medalii, atât pe plan intern cât şi internaţional.
Compania „Domeniile Viticole Tohani” a fost constituită în anul 2003 din nevoia de a duce mai departe reputaţia centrului viticol Tohani. În anul 2004, societatea construieşte un combinat de vinifiacţie şi o linie de îmbuteliere cu tehnologie de ultimă oră, cu o valoare a investiţiei de aproximativ 3.000.000 de Euro. Producţia de la Tohani se împarte în vin roşu şi vin alb, în proporţii relativ egale. „Domeniile Tohani" produce circa 8-10 tone de struguri la hectar, ceea ce înseamnă 3.500 de hectolitri de vin pe an, de pe linia de producţie ieşind aproximativ 5.000-6.000 de litri pe oră. Din totalul producţiei de la Tohani, aproximativ 20% merge la export, pe pieţe precum Suedia, Germania, Spania, Italia şi Statele Unite. Ultimele pieţe externe pe care Domeniile Viticole Tohani a pătruns sunt China şi Polonia (unde au fost înfiinţate firme mixte prin care se vor vinde vinurile româneşti sub marca Tohani).
Principalele mărci de vinuri din portofoliul Domeniile Viticole Tohani sunt Feteasca Neagră, Princiar, Negru de Tohani și Sânge de Taur.