După trei ani de Dolce, Romtelecom face primii paşi pentru a duce experienţa televiziunii la un nou nivel
Noul serviciu IPTV de la Romtelecom va fi disponibil începând de astăzi în 10 oraşe mari din ţară, pentru clienţii care dispun de conexiunea de bandă largă potrivită, în ceea ce priveşte viteza de transfer. Serviciul va fi optimizat şi calibrat în decursul lunilor următoare, cu noi funcţionalităţi adăugate periodic, urmând să fie disponibil pentru un număr mai mare de clienţi. Dolce Interactiv vine pe piaţă într-un moment aniversar, la trei ani de la lansarea Dolce, serviciul de televiziune prin satelit de la Romtelecom.
Dolce este un succes, cu 94% dintre clienţii săi declarându-se satisfăcuţi şi cu 55% fiind chiar foarte satisfăcuţi de serviciu. Serviciul a înregistrat cea mai spectaculoasă evoluţie în al doilea an de existenţă, cu o creştere a numărului de clienţi de 65%. Dolce a continuat să crească chiar şi în această perioadă dificilă de criză economică din 2009, ajungând în prezent la o bază de clienţi de peste 850 000.
”Dolce a fost o experienţă foarte bună, atât pentru Romtelecom, cât şi pentru piaţa din România, deoarece am reuşit să oferim servicii digitale de calitate la tarife foarte atractive. Şi consider ca acesta a fost un moment pozitiv în industria telecom. Publicul nu era obişnuit să primească astfel de servicii de la Romtelecom, la acel moment. Acum avem un număr semnificativ de clienţi, aproximativ 850 000. Din testele şi studiile pe care le facem înţelegem că toţi clienţii noştri sunt într-adevăr foarte mulţumiţi cu ceea ce primesc de la noi,” spune Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.
Atenţi la semnalele pieţei
Conform studiilor de piaţă realizate pentru Romtelecom în acest an, există anumite caracteristici ale consumului de televiziune care au încurajat compania să introducă IPTV:
– Clienţii români sunt interesaţi să ţină pasul cu noile tehnologii;
– Văd televiziunea ca o soluţie pentru anumite nevoi– fie de divertisment, fie de relaxare (generaţia tânără) sau de informaţii de ultimă oră (grup de vârstă 36 – 45);
– Utilizatorii de televiziune caută diversitate şi un conţinut de calitate, orientându-se din ce în ce mai mult către canale specializate, în defavoarea celor de conţinut general;
– Controlul care poate fi exercitat asupra conţinutului este văzut ca un beneficiu de marea majoritate.
Astfel, clienţii oferă indicaţii precise despre faptul că aşteaptă chiar mai mult de la experienţa lor cu televiziunea. (O ilustraţie a atitudinilor faţă de experienţa cu televiziunea, aici.)
IPTV (televiziune prin protocolul de internet) reprezintă un sistem prin care serviciul de televiziune este livrat pe internet prin reţeaua unui operator, pe bază de abonament.
Pasul următor – Dolce Interactiv
“Acum câţiva ani, Romtelecom a înţeles că rolul său de simplu operator telecom se apropia de final şi de aceea ne-am gândit să ne îndreptăm către o zonă care promite foarte mult, respectiv zona de entertainment. Actuala strategie a companiei este de a deveni treptat numărul 1 în zona de divertisment din România, iar acest lucru presupune să fim capabili să oferim servicii TV, jocuri etc. Primul pas a fost făcut acum trei ani cu Dolce, iar acum lansăm serviciul de IPTV, care aduce interactivitate experienţei de televiziune şi uneşte lumea internetului cu aceea a televiziunii,” explică directorul general al Romtelecom.
Ţinând cont de preferinţele exprimate de clienţi, Romtelecom face acum primii paşi pentru lansarea televiziunii inteligente, oferindu-le utilizatorilor români mai mult control asupra divertismentului chiar la ei acasă. Dolce Interactiv va fi disponibil din această lună în următoarele 10 oraşe: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Braila, Ploiesti, Constanta, Bacau. Astfel, Romtelecom devine prima companie din România care oferă o disponibilitate atât de extinsă a serviciului IPTV. Acoperirea, precum şi funcţionalităţile oferite utilizatorilor vor fi treptat extinse în viitor.
Noul serviciu oferă utilizatorilor posibilitatea de a selecta, înregistra şi viziona programele favorite oricând doresc. Aceştia nu vor mai pierde nicio parte din programele preferate, Dolce Interactiv permiţând oprirea şi înregistrarea transmisiilor live.
“Până acum, televiziunea era un serviciu prin care primeai ceea ce difuza operatorul, furnizorul de programe TV. Astăzi, IPTV oferă posibilitatea să interacţionezi mai mult cu serviciul pe care îl doreşti şi să îl personalizezi aşa cum îţi place,” adaugă Yorgos Ioannidis. (Declaraţii video pe această temă, aici.)
Conţinutul la cerere va fi de asemenea disponibil prin intermediul unei biblioteci cuprinzătoare. În plus, utilizatorul IPTV poate înregistra mai multe programe în acelaşi timp. Beneficiile lui Dolce Interactiv sunt completate de o calitate înaltă a imaginii şi sunetului. Utilizatorii au la dispoziţie o interfaţă prietenoasă, printr-un portal web, care îi va ajuta să-şi administreze experienţa televiziunii. (Imagini cu portalul Dolce Interactiv, aici.)
O experienţă totală şi accesibilă
După modelul Dolce, Dolce Interactiv urmăreşte să ofere un produs bine definit, menit să facă diferenţa printr-o performanţă înaltă, preţuri avantajoase şi concentrarea asupra aşteptărilor clienţilor.
Clienţii care se abonează la Dolce Interactiv vor beneficia de oferta promoţională cu discount de 100% la abonament până la sfârşitul lunii martie 2010 şi gratuitate pentru primul receptor fără hard disk. Preţurile pentru receptoarele suplimentare încep de la 99 euro, fără TVA. Pentru a accesa toate funcţionalităţile serviciului este nevoie de un receptor cu hard disk, disponibil la preţuri reduse cu 50%, respectiv 99,5 euro, fără TVA, pentru clienţii Clicknet.
În prezent serviciul este disponibil pentru toţi clienţii din cele zece oraşe calificaţi din punct de vedere al vitezei. Din punct de vedere tehnic, Dolce Interactiv necesită o linie telefonică fixă şi o conexiune de bandă largă cu o capacitate de transfer de minim 8 Mbps.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}