Doi specialiști români, fiecare cu experiență de peste 15 ani în HR, recrutare, consultanță și în managementul companiilor din IT și sistemul bancar, au lansat Pronext, prima companie de impresariat pentru candidați seniori, experți și manageri din România.
Serviciile de impresariat pentru candidați implică promovarea acestora în fața companiilor selectate din industria dorită. Acest proces este urmat de evidențierea competențelor transferabile pe care candidații le au pentru posturile țintă. De asemenea, impresariatul pentru candidați implică identificarea și selecția angajatorilor de interes pentru candidatul client (industria targetată, tipologia companiei – națională sau multinațională), urmărirea apariției posturilor de interes pentru candidatul client. Următorul pas în impresariat este promovarea profilului candidatului în vederea facilitării interviurilor pentru obținerea unei oferte de muncă compatibile cu așteptările raportate la buget, program de lucru, perspective dezvoltare carieră și atractivitatea proiectului.
Pronext are în portofoliu în prezent peste 100 de candidați și 50 de companii partenere din industrii precum tehnologie, servicii, retail & FMCG, tehnologie, construcții, energie și transport și a finalizat la începutul anului 2023, primele 10 plasări intermediate cu succes pentru poziții cum ar fi: general manager, director financiar, director dezvoltare sau scrum master.
Fondatorii Pronext sunt Andreea Voicu și Mihai Ciocârlan. Andreea Voicu, co-fondator Pronext și HR Strategist, are peste 15 ani de experiență în resurse umane, fiind specializată în recrutare, strategie și consultanță HR și trainer pentru formarea consilierilor vocaționali. Mihai Ciocârlan, Managing Partner Pronext, este un executiv cu peste 15 ani de experiență în poziții de management în IT și banking.
Recrutarea în 2023: ce nevoi au candidații și companiile din România
Domeniul recrutării este în schimbare în anul 2023, într-o perioadă în care piața muncii este în continuare una a candidaților care sunt selectivi și există încă un dezechilibru între lipsa de specializare a aplicanților pentru pozițiile oferite de companii.
“Eficientizarea timpului, cunoașterea bugetului companiei pentru poziția pentru care aplică, promovarea profilului de candidat companiilor selectate pentru a fi avut în vedere în cazul apariției unor posturi compatibile și identificarea pozițiilor din piață în funcție de experiența și know-how-ul candidatului reprezintă principalele nevoi ale candidaților în prezent. Impresariatul pentru candidați maximizează nivelul de încredere în forțele proprii prin identificarea și evidențierea celor mai importante competențe profesionale în contextul jobului dorit”, a declarat Andreea Voicu, HR Strategist Pronext.
De asemenea, printre nevoile principale ale candidaților de pe piața muncii din România se numără accesul la joburi care nu au fost publicate pe platformele de recrutare, maximizarea șanselor de a obține un salariu compatibil cu competențele și certificările pe care candidații le au în domeniu, pregătirea pentru interviurile avute și susținerea motivațională pe parcursul întregului proces de intervievare intermediat, cu feedback pentru fiecare etapă parcursă, calibrare și îmbunătățirea performanței viitoare.
“Companiile au nevoie de acces rapid la candidați pentru a ocupa pozițiile vacante sau nou create. Spre exemplu, noi le oferim acces gratuit la candidați compatibili în maximum 48 de ore de la momentul solicitării. Candidații experți și manageri nu sunt întotdeauna activi în căutarea unui loc de muncă, prin urmare o mare parte nu aplică pe platformele tradiționale astfel încât firmele trebuie să aloce fonduri mari pentru a ajunge la ei,” a declarat Mihai Ciocârlan, Managing Partner Pronext.
Obiectivele companiei Pronext sunt ca până la finalul anului 2023 să ajungă la un număr de 300 de candidați care au acces la servicii de impresariat pentru a obține următorul job și la 400 de companii care intră în contact cu profesioniști fără să plătească niciun comision. Beneficiarii serviciilor de impresariat sunt candidații care își caută un nou rol in carieră, experți și manageri ai companiilor din România.
Printre principalele probleme cu care se confruntă în prezent angajatorii se numără costurile ridicate cu recrutarea și lipsa candidaților eligibili pentru pozițiile vacante.
Tendințe noi în piața muncii în anul 2023
Pandemia a creat un context favorabil pentru o mare parte din piața muncii – transferul activității în online – ceea ce a facilitat intrarea unor companii foarte mari din America și Europa care pot să angajeze și să contracteze specialiști și profesioniști din România, țara noastră fiind de altfel cunoscută pentru un bazin bun de candidați vorbitori de limba engleză. Astfel, profesioniștii din piața muncii nu se mai limitează doar la companiile naționale sau internaționale care au sucursale în țară, ci lucrează fully remote pentru companii din străinătate.
În acest context, freelancingul se va dezvolta considerabil în România în următorii ani, potrivit Pronext. Pe de o parte, companiile străine preferă flexibilitatea unui contract de prestări servicii în detrimentul unui contract de muncă, iar pe de altă parte, profesioniștii din piață locală și-au dat seama că diversitatea și expunerea la proiecte multiple le scad vulnerabilitatea în cazul unui nou context de criză. În cazul în care o companie se confruntă cu probleme financiare, riscurile pot fi reduse dacă sunt obținute venituri din mai multe tipuri de proiecte.
Digitalizarea se accentuează în domeniul recrutării și crearea unui CV și a unui profil de LinkedIn care să întrunească criteriile solicitate de angajatori a devenit o provocare majoră pentru toți candidații din piață.