Igiena orală zilnică este esenţială pentru a avea o dantură sănătoasă, o respiraţie proaspătă şi a preveni apariţia cariilor, în acelaşi timp fiind importantă în menţinerea sănătăţii întregului organism. Cu toate acestea, foarte mulţi români nu practică un ritual de igienă orală adecvat.
O cercetare Wrigley, realizată în februarie 2011, pe un eşantion reprezentativ pentru mediul urban, a arătat că majoritatea locuitorilor din oraşele mari se spală pe dinţi cel puţin o dată pe zi, în special dimineaţa. Doar jumătate dintre aceştia (51%) îşi periază dinţii de mai multe ori în cursul aceleiaşi zile, aşa cum este recomandat de către medicii stomatologi. Motivul pentru nerespectarea sfaturilor stomatologului privind periajul de două ori pe zi este cel mai probabil lipsa timpului şi spaţiului adecvat pentru aceasta.
Aceste date sunt reprezentative doar pentru locuitorii din oraşele mari, cifrele disponibile referitoare la nivel naţional fiind alarmante. Spre exemplu, un studiu naţional prezentat de compania Synovate în 2010 a arătat că 19% dintre români nu se spală pe dinţi nici măcar o singură dată pe zi.
Referitor la folosirea altor instrumente de igienă orală pe lângă periuţa şi pasta de dinţi, 28% dintre respondenţi folosesc zilnic apa de gură, în principal pentru reîmprospătarea respiraţiei, iar 12% folosesc zilnic aţa dentară pentru o curăţare mai bună a dinţilor.
“Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru mediul urban, unde nivelul de educaţie al populaţiei privind igiena orală este mult mai ridicat decât în mediul rural. Cu toate acestea, sondajul ne arată că foarte multe persoane, chiar şi din mediul urban, nu au o igienă orală corespunzătoare şi nu practică ritualul corect de curăţare şi îngrijire a dinţilor: dimineaţa, seara, dar şi pe parcursul zilei.”, afirmă Adela Avram, Brand Manager Orbit Balkan East.
În plus, locuitorii din mediul urban apelează la medicul stomatolog doar atunci când intevin problemele medicale: 38% dintre respondenţi au consultat, în ultima perioadă, dentistul pentru realizarea unui tratament profesional pentru rezolvarea unor probleme specifice (carii, implanturi, etc), iar 29% datorită unor urgenţe medicale. Doar un procent de 15% dintre respondenţi au declarat că ultima vizită facută dentistului a fost un control de rutină.
Pe de altă parte, potrivit Eurobarometrului din 2010 realizat la nivel european, ce prezintă date atât pentru locuitorii din mediul urban, cât şi rural, peste 66% dintre români nu merg nici măcar o dată pe an la dentist.
Studiul Wrigley a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 1112 persoane, cu vârste cuprinse între 14 – 65 de ani, din zonele urban, în februarie 2011.
Despre Wrigley România
Compania Wrigley România este lider pe segmentul de dulciuri (fără ciocolată şi biscuiţi), având o gamă variată de produse din segmentul de gumă de mestecat, bomboane mentolate, bomboane gumate şi dropsuri. Din portofoliul Wrigley România fac parte brandurile Orbit®, Winterfresh®, Airwaves®, Juicy Fruit®, 5®, Hubba Bubba®, Solano® şi Skittles®.