Bancile si IMM-urile au obiective comune: „Comunicare – Bani –Dezvoltare”
Marti, 27 Noiembrie, Hotel Athenee Palace – Hilton. Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) a adus alaturi de reprezentanti ai IMM-urilor si ai bancilor, specialistii in PR si marketing la Conferinta „Comunicare – Bani – Dezvoltare”. Obiectivul evenimentului este facilitarea dialogului intre specialistii PR si IMM-uri, tinandu-se cont ca doar 22,74% dintre IMM-uri s-au concentrat in 2006 pe programe de marketing-comunicare (Carta Alba a IMM-urilor). Conferinta „Comunicare – Bani – Dezvoltare” a venit in intampinarea nevoii de interactiune eficienta intre IMM-uri si banci, prin dezvoltarea unor programe de Relatii Publice de catre ambele parti. Lipsa transparentei, barierele de comunicare, fluxul informational discontinuu si, uneori, prezentarea neprofesionista a proiectelor au fost identificate drept principalele cauze ale faptului ca IMM-urile apeleaza foarte putin la creditare. Bancile au venit in intampinarea acestei nevoi construind instrumente de comunicare adaptate sectorului IMM si dezvoltand campanii de informare prin media de nisa, destinate atragerii acestui tip de clienti.
„Conferinta reprezinta un Parlament al fondurilor structurale, care i-a adunat la un loc pe principalii actori ai ecuatiei, cei care derulreaza fondurile, cei care vor sa le acceseze si cei care pot sa intermedieze relatia dintre acestia: specialistii in comunicare, a declarat, in deschiderea Conferintei, presedintele ARRP, Dumitru Bortun. Conform acestuia, „Relatiile economice si financiare, relatiiile politice si sociale au ajuns sa fie raporturi intre vectorii de comunicare. Expresia societatea comunicationala nu este o metafora; societatea in care am intrat se bazeaza pe comunicare”.
Principalele teme abordate in cadrul conferintei au vizat:
* Comunicarea institutionala – interfata intre interesele organizatiei si interesele publicului;
* Linii directoare ale UE referitoare la strategiile de comunicare pentru sectorul bancar;
* Gestionarea fluxului informational despre oportunitatile de finantare oferite de UE;
* Comunicarea bancilor cu IMM-urile: oportunitati, probleme, solutii;
* Au IMM-urile competenta comunicationala pentru a dezvolta relatii de succes cu bancile?
* Dificultati intampinate de banci in comunicarea cu IMM-urile.
Conferinta a beneficiat de prezenta unor invitati de marca din sfera comunicarii bancare, a institutiilor statului si a asociatiilor profesionale ale IMM-urilor precum: Radu Gratian Ghetea, Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Adrian Vasilescu, Consilier al Guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei, Jozsef Csaka, Presedinte, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Cornel Cojocaru, Director de Comunicare la Banca Comerciala Romana, Otilia Manta, Presedintele Grupului Roman pentru Investitii si Consultanta (RGIC), Liviu Rogojinaru, purtator de cuvant al Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).
Organizata de Proactive Business Communication, Conferinta s-a bucurat de sustinere din partea BCR – partener principal, CEC – partener gold, Raiffeisen BANK – partener silver, BRD Groupe Societe Generale – partener bronz, si din partea partenerilor media Romania libera, Capital, Smart financial, Bursa, IMM Romania, Societatea Romana de Radiodifuziune, The Money Channel, Big Media. De asemenea, s-a bucurat de sprijinul CCIR si al CNIPMMR.
{mosloadposition user10}