Agenția de relații publice și comunicare, The Public Advisors, și-a extins anul trecut portofoliul cu o divizie integrată de marketing. Aceasta completează aria de servicii oferite clienților. În primul an de activitate, The Public Advisors a gestionat campanii de marketing externalizat pentru clienți din FMCG, real estate, automotive și sectorul nonguvernamental.
Clienții pot beneficia de consultanță integrată de Marketing și PR, cu un singur punct de contact, beneficiind de expertiza garantată a consultanților, implementare 360° și posibilitatea relocării temporare in-house a unui expert.
„Completarea cu această nouă componentă de marketing externalizat a portofoliului de servicii pe care le furnizăm clienților a venit ca un pas firesc în dezvoltarea noastră, dar și ca o confirmare a trendului spre care se îndreaptă industria comunicării, în ansamblu. După mai multe solicitări din partea clienților de a implementa și proiecte de marketing, am simțit că este o nevoie în piață de a oferi companiilor și această opțiune. Atât sectorul de marketing, cât și cel de comunicare, și-au extins sfera de acoperire și se adresează de multe ori aceluiași public, din ce în ce mai numeros. Astfel că juxtapunerea acestor domenii reprezintă un aspect prin care comunicarea se poate adapta și poate răspunde la nevoile actuale ale mediului de business”, spune Simona Dan, Managing Partner, The Public Advisors.
În prezent, prin divizia de marketing externalizat, The Public Advisors deservește atât clienți aflați deja în portofoliu, dar și clienți noi, exclusiv pentru astfel de activități. Cele mai accesate servicii sunt cercetare și analiză, crearea și coordonarea strategiei de brand, implementarea acesteia atât pe mediile offline, cât și online.
„Coordonarea dintre PR și Marketing oferă oricărui business o mai mare siguranță și un control mai bun în ceea ce privește diseminarea mesajelor. Aceste două domenii au fost dintotdeauna interconectate, însă în ultimii ani am simțit în rândul companiilor o și mai mare nevoie de a le îngloba. Chiar și la nivel internațional, majoritatea specialiștilor în comunicare consideră că relația dintre PR și Marketing va deveni mult mai firească și va contribui definitoriu la eficientizarea comunicării. După o perioadă provocatoare pentru bugetele de marketing, observăm o relansare a campaniilor, inclusiv în mediul offline. Cu siguranță, cei 13 ani de experiență în comunicare pe industrii diverse, ne oferă capacitatea de a ne adapta oricărui business și de a înțelege rapid nevoile clienților, astfel încât să devenim un partener de încredere pentru derularea întregului proces de marketing”, spune Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner, The Public Advisors.
În SUA, aproape două treimi din companii deja externalizează în mod constant toate sau o parte din activitățile lor de marketing către agenții, majoritatea alegând contracte pe termen lung (53%), restul optând pentru colaborări punctuale, pe anumite proiecte. Solicitările de expertiză externă pentru activitățile de marketing sunt adresate de companii indiferent de dimensiune sau industrie, inclusiv de antreprenori. Acest lucru confirmă faptul că mediul de afaceri pune un accent important pe expertiza și know-how-ul agențiilor în ceea ce privește planurile lor de dezvoltare, atât din punct de vedere strategic, cât și operațional, dar și în contextul peisajului media actual din ce în ce mai complex.
Marketingul pentru asociații și ONG-uri, deși se află la început de drum, devine o expertiză tot mai relevantă, acestea înțelegându-i contribuția în realizarea obiectivelor. La nivel european, 37% dintre ONG-uri au întreprins și campanii de marketing. Dintre acestea, 43% au fost realizate printr-un departament de Marketing, 37% direct de către Management și 19% au externalizat către alți profesioniști din afara asociației.