Compania românească Color Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al Benjamin Moore și Novacolor, branduri premium de amenajări interioare și exterioare, va încheia anul 2021 cu o cifră de afaceri de 2,7 milioane de euro, cu 35% în plus față de anul trecut.
”Creșterea a venit din dezvoltarea și maturizarea sistemului de distribuție, din consolidarea relațiilor cu furnizorii externi, din strângerea legăturilor cu comunitatea locală de profesioniști. Am atras în showroom-ul inaugurat în acest an tot mai mulți oameni pasionați de frumos, prin campanii de marketing țintite, și am creat o comunitate închegată ajutați și de workshopurile desfășurate frecvent în spațiul special amenajat pentru evenimente. Ne-am consolidat relația cu specialiștii – arhitecții și designerii, am organizat întâlniri de networking, am investit mai mult în materialele de suport vânzare – cataloage, panouri de prezentare, etc, le-am oferit ajutor și consultanță în șantiere”, declară Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.
De asemenea, compania a mutat cursurile din cadrul Academiei Novacolor, dedicate aplicatorilor, din Sibiu în București. În 2021, au participat la cursurile organizate de companie aproximativ 100 de aplicatori, iar anul viitor sunt așteptați la cursuri peste 200 de specialiști.
Astfel, a fost extinsă lista de aplicatori certificați care sunt disponibili pentru colaborări în proiecte de amenajare, pentru a livra proiecte la cheie celor ce și le doresc.
”Per ansamblu, 2021 a fost pentru noi un an în care am reașezat rolurile organizaționale, am redesenat majoritatea proceselor cheie, am îmbunătățit tacticile de abordare ale pieței, ne-am rebranduit. Prin urmare, deși numărul de angajați nu a crescut semnificativ, au existat schimbări importante în componența echipei. O tendință similară a avut și sistemul nostru de distribuție. Am înlocuit 3-4 distribuitori care performau mediocru, am investit în partenerii noștri din țară astfel încât să creștem calitatea experienței oferite clienților potențiali, fie că vin în magazinele fizice sau ne contactează în magazinul virtual.”, detaliază Cătălina Trupșor.
Printre cele mai mari comenzi din acest an, dacă vorbim numai despre materialele achiziționate într-o singură locație, fără servicii de aplicare, se numără câteva proiecte de peste 50.000 de euro fiecare. De asemenea, compania are lansate oferte de până la 200.000 de euro.
Compania a inaugurat în acest an un nou showroom în zona Aviatorilor din București, care a reprezentat o investiție totală de 500.000 de euro. Investiția se înscrie în strategia de dezvoltare pentru următorii ani, de a crește într-un ritm anual de 30-50%, similar cu evoluția businessului în ultimii trei ani.
Pentru 2022, Color Smart estimează venituri de 4 milioane de euro, deoarece strategia de consolidare și de dezvoltare a rețelei de showroom-uri proprii va continua. Rețeaua de distribuție cu showroomuri ale partenerilor se va majora cu 10 locații noi. De asemenea, compania va extinde distribuția către depozitele de materiale de construcții active din orașele mici și mijlocii ale țării. În plus, Color Smart negociază cu furnizori externi noi din segmentul materialelor pentru amenajări premium și premium plus.
În ceea ce privește oferta, compania va oferi clienților posibilitatea să achiziționeze de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele proprii de aplicatori.
Color Smart deține 2 showroom-uri proprii în țară – București, Constanța – și comercializează produse prin intermediul a 12 magazine partenere în țară.