Omul si specialistul in relatii publice
Violeta-Loredana Pascal
Buna ziua, doamnelor, domnisoarelor si domnilor! Iata-ne ajunsi si la un moment aparte, la clipa in care ne indreptam privirea spre noi si spre cei de-o profesie cu noi cu care interactionam sau pe care ii cunoastem!
In urma cu 6 ani incepeam sa vad din interior relatiile publice.
Stiam inca de atunci ca unul dintre cele mai importante lucruri in meseria noastra este sa nu uitam niciodata cine suntem. Iar acest lucru poate fi usor descoperit prin intermediul unui exercitiu: intr-un moment de singuratate sa stati de vorba cu dumneavoastra insiva si sa raspundeti cat mai sincer posibil la intrebarea „Cine sunt eu?”.
Pana astazi multe s-au intamplat. Destule s-au schimbat. Si incerc acum sa fac o paralela intre specialistul de relatii publice si omul care-l dubleaza, intre aparenta si esenta.
Aflam permanent care sunt cele mai noi tehnici de relatii publice si cele mai noi metode utilizate in acest domeniu; ne specializam participand la diverse cursuri si acumuland ani de practica, realizam evenimente de relatii publice, cream strategii si le implementam, inovam.
Stim cum trebuie sa fie un specialist in relatii publice: integru, elegant, curtenitor, amabil, zambitor sau serios, in functie de situatie. El trebuie sa-si faca din sinceritate si din prezentarea adevarului armele cele mai de temut. Suntem pusi in situatii de criza in care se credea ca nu mai exista nici o rezolvare si in care specialistul in relatii publice trebuie sa ofere solutia salvatoare.
Tinerii afla asadar cum trebuie sa fie un specialist in meseria pe care si-a ales-o: sanatos sau nu, fericit ori trist, el trebuie sa fie mereu omul potrivit la locul potrivit. Trebuie sa stie cum sa se comporte in relatia cu ai sai colegi, cu superiorii lui si cu reprezentantii mass-media. Imaginea unei companii depinde de specialistii in relatii publice care lucreaza la acea institutie.
Dar toate aceste caracteristici sunt ale specialistului in relatii publice. In spatele lui se gaseste insa omul. Si ce are omul, ce este el, daca el insusi nu-si apartine?
Revin astfel la exercitiul propus: cel cu momentul de dialog interior, cu raspunsul la intrebarea „Cine sunt eu?”. Ii felicit pe toti cei care s-au aplecat asupra intrebarii si au incercat sa-i afle raspunsul. In cazul lor, ceea ce spun acum nu pare un simplu sfat. Pe toti ceilalti care nu ati gasit inca disponibilitatea de a face acest exercitiu va rog inca o data sa incercati sa aveti aceasta discutie cu dumneavoastra insiva. Ea este mai necesara decat va puteti inchipui! Pentru ca fara un raspuns clar la aceasta intrebare, „Cine sunt eu?”, nu puteti fi cine va doriti: cei mai buni in domeniul relatiilor publice!
Prin urmare dumneavoastra trebuie sa va aduceti mereu aminte cine sunteti. Trebuie sa nu abdicati niciodata in fata principiilor de viata pe care singuri vi le-ati fixat. Fiti intotdeauna sinceri cu ceilalti si cu dumneavoastra, fiti integru, pastrati-va coloana vertebrala in orice situatie, fiti spontani si naturali.
Nu uitati cine sunteti pentru ca altfel veti deveni doar suprafata! Veti ramane doar impresie, doar imagine si nu veti mai putea spune ca sunteti cineva. Veti ramane fara esenta care se afla dincolo de aparenta si nu veti mai fi, in realitate, nimic!
Important este ca un specialist in relatii publice sa nu poata spune niciodata „Nu sunt ceea ce sunt!”, asa cum facea Iago, stegarul lui Othello. Un specialist trebuie sa fie stapan pe sine, sa nu se piarda si sa-si poata controla emotiile, dar nu trebuie sa uite nicicand cine este el ca om!
Daca uitati, chiar si pentru o clipa, cine sunteti in adancul dumneavoastra, va veti transforma in niste prefacuti si veti lasa in urma dumneavoastra doar o amara impresie de falsitate!
In consecinta, un bun specialist in relatii publice este in acelasi timp si un om. Un om care nu-si uita promisiunile, idealurile, care se respecta pe sine si ii respecta pe ceilalti. Omul potrivit la locul potrivit, integru, elegant, curtenitor, amabil, zambitor sau serios, in functie de situatie, cel care ofera solutia salvatoare atunci cand totul pare fara iesire, stapan pe sine, rece si cald in acelasi timp.
Perfectionarea permanenta este intr-adevar cheia succesului in domeniu, dar tineti minte: nu uitati niciodata cine este omul care dubleaza specialistul. Totul unitar — cheie a succesului in aceasta meserie este format din specialistul in relatii publice si omul care-l dubleaza. Nu va pierdeti din vedere Eul pentru ca altfel veti deveni doar niste specialisti care vor lasa mereu impresia de fals si vor fi priviti ca niste prefacuti.
Nu uitati cine sunteti in adancul sufletului pentru a putea fi cine va doriti sa fiti la suprafata: cei mai buni in domeniul relatiilor publice!
Va multumesc pentru atentie!
Articole recomandate:
Ce produce coachingul?
Interviu Sphera Group - Digital Client of the Year la Internetics 2024
Magic happens when we meet: Saatchi & Saatchi, Agency of the Year la Internetics 2024
Interviu Silvia Sticlea, Country Manager, Nestle Romania: Cele mai frumoase experiențe sunt cele în ...
Viitorul în digital: Despre tehnologie, autenticitate și evoluția strategiilor în marketingul digita...
Viitorul în digital: Despre curaj și relevanță
Viitorul în digital: Despre creativitate și esența umană
Recunoașterea nevoii de coaching