Noul joint venture – BAMTech Europe – va oferi servicii și platforme cu tehnologie de clasă mondială pentru deținătorii de conținut mass-media din întreaga Europă
Eurosport Digital Businesses a devenit primul client al BAMTech Europe
Discovery Communications și BAMTech anunță semnarea unui parteneriat pe termen lung, ce include constituirea companiei BAMTech Europe, un nou furnizor de tehnologie digitală, destinată colaborării cu proprietarii și difuzorii de conținut mass-media, precum și cu platformele OTT, în scopul îmbunătățirii capacităților lor din mediul digital, a distribuției și a performanței lor în întreaga Europă. Prin acest parteneriat, Eurosport Digital va deveni primul client al acestei noi companii și va avea acces la competiții sportive europene selectate din întreaga gamă mondială de drepturi de sport, inclusiv la actualele și viitoarele drepturi de sport achiziționate de BAMTech sau achiziționate în co-proprietate de Eurosport și BAMTech.
BAMTech Europe este un joint venture între Discovery Communications și BAMTech LLC, o subsidiară a MLB Advanced Media (MLBAM), divizia pentru operațiuni în mediul digital a Major League Baseball (Liga Profesionistă Nord-Americană de Basseball). Formarea acestei noi companii reprezintă expansiunea BAMTech în Europa, prin furnizarea de servicii de clasă mondială dedicate tehnologiilor din mediul digital către o gamă largă de clienți din Europa ce activează în domeniul sportului, al știrilor și al divertismentului. În decursul ultimilor 14 ani, BAMTech a proiectat, a dezvoltat și a furnizat cu succes servicii de streaming direct-către-consumator, la ora actuală deservind un total de 7,5 milioane de abonați la nivel mondial prin platformele OTT ale clienților săi din Statele Unite. Cu sute de milioane de abonați la servicii de transmisii de date pe dispozitive mobile și cu o cerere în creștere de servicii de tip OTT prin intermediul televizoarelor de tip Smart TV sau prin intermediul altor dispozitive, piața europeană oferă o oportunitate strategică importantă pentru asocierea tehnologiei de clasă mondială a BAMTech cu avantajele prezenței și relațiilor de anvergură ale Discovery, pe întreg continentul.
Eurosport Digital a devenit primul client al BAMTech Europe, printr-un acord pe termen lung pentru furnizarea de servicii digitale. Platforma video și serviciile ultra-moderne ale BAMTech vor fi implementate, în 2017, în toate produsele Eurosport Digital, care astăzi includ Eurosport.com – website-ul numărul 1 cu știri de sport al continentului, și Eurosport Player – platforma digitală cu conținut de sport, accesibilă pe bază de abonament, lider de piață în Europa, ce oferă fanilor din 52 de țări acces total la orice oră și de pe orice dispozitiv.
În plus, Eurosport și BAMTech vor colabora pentru a face ca mari competiții sportive să fie și mai ușor accesibile prin intermediul diverselor dispozitive de vizionat. Între acestea sunt incluse competițiile ale căror drepturi sunt deținute sau vor fi achiziționate în viitor de BAMTech sau de consorțiu, pentru platformele digitale Eurosport, din sporturile europene de interes major ce se desfășoară la nivel global.
„De ani de zile, Discovery investește pe plan internațional în noi modele de afaceri și în noi branduri, rezultatul fiind cea mai vastă prezența globală în domeniul mass-media”, a declarat David Zaslav, Președinte și CEO al Discovery Communications. „Constituirea acestui furnizor de tehnologie de clasă mondială, BAMTech Europe, în colaborare cu partenerii noștri de la BAMTech, accelerează dezvoltarea Discovery conform strategiei pe termen lung ce prevede oferirea conținutului nostru premium către mai mulți telespectatori prin intermediul mai multor variante de ecrane de vizionare ca niciodată.”
„Asocierea Discovery prin gama vaste de conținut sportiv transmis în direct , printre care și Jocurile Olimpice, cu capacitățile BAMTech, va deschide o cale de acces nemaiîntâlnită fanilor europeni la aceste mari competiții”, a spus Bob Bowman, Președinte MLB, Business & Media. „Discovery este un lider global în domeniul mass-media și va fi un partener extraordinar pentru expansiunea BAMTech în Europa, prin dezvoltarea de noi produse care să livreze conținut conform intereselor clienților. Abia așteptăm să pornim la drum.”
„De-a lungul continentului european, Discovery a fost lider în domeniul serviciilor ‘pay-TV’ și ‘free-to-air’, și s-a extins abordând noi genuri de conținut mass-media precum divertisment generalist și sport”, a declarat JB Perrette, Președinte și CEO al Discovery Networks International. „Parteneriatul cu BAMTech este încă un pas important în evoluția noastră care duce către dezvoltarea de noi capacități și servicii canalizate pe necesitățile clienților – inițial, destinate Eurosport.”
„Constituirea BAMTech Europe reprezintă o oportunitate fantastică pentru operațiunile noastre din România, oferind Discovery posibilitatea de a furniza servicii cu adevărat de neegalat în această țară, cu o gamă de noi capabilități digitale. Cel mai important, fanii noștri pasionați vor avea acces la un conținut și mai relevant pentru ei, cea mai mare parte din timp, și prin intermediul mai multor variante de ecrane de vizionat”, a declarat Victoria Davies, VP, Country Manager Discovery CEE.
Parteneriatul dintre Discovery și BAMTech urmează recentei numiri a lui Ralph Rivera în poziția de Director General al Eurosport Digital. Rivera a lucrat șase ani la BBC, ca Director Future Media, unde a avut răspunderea pentru toate serviciile de mass-media digitală ale BBC, a condus procesul de implementare și operare a platformei BBC iPlayer, ce a avut o creștere de audiență de peste 300% și a livrat către abonați prima ediție cu adevărat transmisă digital a Jocurilor Olimpice, pe timpul Olimpiadei Londra 2012, stabilind noile standarde pentru transmisiuni în direct de sport în mediul online.
În plus, anunțul de astăzi urmează la mai puțin de două săptămâni celui prin care Discovery făcea public parteneriatul revoluționar în domeniul conținutului digital, prin care s-a format Group Nine Media, ce a devenit imediat una dintre cele mai mari companii de conținut digital și conținut video de interes public, pe plan mondial.
Despre BAMTech
BAMTech s-a format din MLBAM, divizia pentru Mass-media Interactivă și Internet a Major League Baseball (Liga Profesionistă Nord-Americană de Basseball). Încă de la înființare, în anul 2000, MLBAM a fost o companie premiată pentru reușitele din domeniul afacerilor în mediul digital și s-a aflat în avangarda revoluției digitale prin generarea de experiențe de clasă mondială și distribuirea de conținut prin toate formele de mass-media interactivă. Tehnologiile proprii ale companiei oferă soluții pentru distribuirea de materiale video direct-către-consumator, în special pentru evenimente de mare audiență transmise în direct, clienților asigurându-li-se în permanență o calitate ridicată a semnalului video, accesat prin orice dispozitiv. Tehnologia pentru interfața platformei video oferă clienților flexibilitatea de a-și personaliza și a-și îmbogății experiența vizionării și are capacitatea de a distribui conținut transmis în direct către zeci de milioane de clienți din întreaga lume. În continuă creștere, lista de clienți BAMTech din domeniul sportului, al conținutului de știri și divertisment include HBO NOW, National Hockey League (Liga Profesionistă Nord-Americană de Hochei pe gheață), Major League Baseball (Liga Profesionistă Nord-Americană de Basseball), PGA TOUR (Circuitul de Golf Profesionist PGA), WWE Network și Ice Network (liderul platformelor digitale dedicate Patinajului artistic profesionist).