Ce îi atrage pe telespectatorii români la Discovery Channel?
Discovery Channel se află pe primul loc în clasamentul preferinţelor telespectatorilor români – în categoria “posturi TV non-ficţiune” – potrivit celor mai recente studii calitative realizate în România de către compania Discovery Networks Europa Centrală (DNCE). Încă de la lansarea pe piata din România în anul 1997, Discovery Channel a oferit programe de cea mai bună calitate, reuşind să-şi transforme telespectatorii în adevărati fani şi să construiască o relaţie de lungă durata cu aceştia. Cele mai recente date de audienţă confirmă acest interes crescând, astfel încât, în ianuarie 2009, Discovery Channel a înregistrat o creştere cu 40% a share-ului pe publicul sau ţintă (bărbaţi între 25-39 ani), comparativ cu luna ianuarie 2008 (date furnizate de compania Gfk).
Ada Roseti, Channel Manager România, Discovery Networks Europa Centrală a declarat: “Discovery Channel a reuşit întotdeauna să aducă telespectatorilor săi programe noi şi interesante în care poveştile umane reale sunt completate de informaţii credibile, cunoştinţe şi experienţe de viaţă deosebite. Dupa 12 ani de prezenţă în România, putem spune acum că Discovery a devenit un subiect uzual în conversaţiile noastre de zi cu zi şi, pentru unii dintre noi, chiar un stil de viaţă. Discovery este locul în care telespectatorii se opresc pentru informaţie dar şi pentru divertisment de cea mai bună calitate.”
Barbaţii tineri din România sunt fani Discovery Channel – Concluzia celui celui mai recent studiu “brand tracker”
În iulie 2008, Discovery Networks Europa Centrală a coordonat un studiu “brand tracker”1 în România, pentru a afla cum este perceput brand-ul Discovery de către telespectatorii români. Rezultatele au demonstrat că Discovery Channel se bucură de o frecvenţă mare de vizionare şi o afinitate pozitivă, mai ales în rândul publicului ţintă. Astfel, 65% din respondenţi s-au identificat cu următoarea afirmaţie: “Postul Discovery Channel este foarte important pentru mine şi mi-ar lipsi cu adevărat dacă nu ar mai fi disponibil”. Mai mult, 46% din barbaţii tineri întrebaţi “Care este postul tău preferat de programe non-ficţiune?” au declarat că Discovery Channel este preferatul lor din această categorie.
Motivaţiile pentru care bărbaţii tineri români urmăresc postul Discovery Channel sunt informarea şi învăţarea – doua elemente cheie ale brand-ului Discovery. Astfel, majoritatea respondenţilor au precizat că programele de pe acest post li se par informative, că reflectă interesele lor şi că le satisfac curiozitatea. Mai mult, 54% din bărbaţii tineri intervievaţi consideră că Discovery Channel este un post original, care sparge tiparele.
Topul celor mai urmărite programe Discovery Channel:
Vânătorii de mituri, Motociclete Americane, Cum se fabrică şi Cum se fabrică diverse lucruri ? sunt 4 dintre cele mai urmărite emisiuni de la Discovery Channel. Principalele motivaţii pentru care bărbaţii tineri români se uită la aceste emisiuni sunt: dorinţa de a învăţa lucruri noi, proveştile şi oamenii interesanţi, adrenalina şi originalitatea programelor.
Discovery Channel este considerat postul non-ficţiune cel mai apreciat pentru că a reuşit să construiască o relaţie bazata pe încredere cu telespectatorii săi şi pentru că oferă constant programe de calitate. Un alt punct forte pentru Discovery Channel este faptul că generează subiecte de discuţie şi pune telespectatorii pe gânduri.
Discovery Channel – percepţii şi valori:
„Feed-back-ul primit din partea telespectatorilor a fost întotdeauna o prioritate pentru noi. Ne-am format deja un obicei din a-i întreba pe oameni cum percep marca Discovery Channel şi cu ce valori o asociază. Discovery Channel este prezent în România din 1997 iar acum este foarte interesant să observăm cum a evoluat percepţia de brand, odată cu gusturile telespectatorilor în materie de programe de televiziune. În viziunea fanilor noştri, postul a evoluat natural, de la rolul de profesor de încredere până la cel de prieten înţelept, de la care poţi învăţa multe lucruri interesante şi cu care poţi trăi aventuri uimitoare. Ceea ce apreciază telespectatorii cel mai mult la Discovery e faptul ca le oferă cunoaştere într-un mod relaxat şi distractiv – exact asa cum ar face-o un prieten inteligent. Şi cu toate că acest mod de a relaţiona cu postul a evoluat în timp, cele mai importante valori cu care este identificat Discovery Channel au rămas aceleaşi. Valori de baza precum Adevar, Obiectivitate, Cunoastere, Inovaţie sau Originalitate au fost întotdeauna asociate cu Discovery şi rămân întipărite în mintea telespectatorilor” – a mai precizat Ada Roseti, Channel Manager, Discovery Networks Europa Centrală.
“Suntem foarte multumiţi de rezultatele pe care le obţine Discovery Channel în România. Creşterea rating-ului şi a numărului de telespectatori loiali ne bucură. Există o cerere mare atât din partea telespectatorilor cât şi a partenerilor nostri de business pentru conţinut de calitate, un portofoliu diverisifcat şi o ofertă inovativă de publicitate. Aşa cum am mai spus, România este o piaţă importantă pentru noi şi suntem decişi să continuăm investiţiile în operaţiunile locale” – a declarat Katarzyna Kieli, General Manager, Discovery Networks Europa Centrală.
1 Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 500 de persoane.
{mosloadposition user10}