Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Directorii de marketing din Europa Centrala si de Est folosesc recesiunea economica

pentru a-si reconsidera modul de abordare

JWT ECE publica rezultatul studiului “Recovery Index”

Un sondaj recent facut in randul directorilor de marketing ECE (Europa Centrala si de Est) a aratat  că presiunea economică recentă nu a dus doar la taierea bugetului pe termen scurt, ci a si aratat faptul ca aceasta presiune economica a dus la reevaluarea modului lor de abordare a marketing-ului.  

70% intenţionează să utilizeze mai mult canalele netradiţionale, în timp ce numai 12% intenţionează să cheltuiască mai mult pe televiziune.

Cu toate acestea, un număr semnificativ de directori de marketing din ECE considera ca brandul lor este  avutul cel mai de pret şi identifica faptul ca fidelitatea fata de brandurile lor este puternica, în ciuda recesiunii economice. 71% au spus ca perceptia brandului în mintea consumatorului a contat mai mult decât vânzările curente.

Datele provin din studiul “Recovery Index” (Indicele de Redresare), un studiu care a fost conceput de către JWT ECE, împreună cu Stamford Global ECE. Este o parte din Recovery Index al JWT ECE, un proiect în curs de desfăşurare care va acoperi în întreaga regiune si va fi derulat la intervale regulate.

Doar 23% din directorii de marketing ECE intervievati considera ca redresarea economică se va produce în 2010, în timp ce majoritatea cred ca economia s-ar îmbunătăţi cu certitudine până în 2011. Directorii din ECE sunt destul de pesimisti in ceea ce priveste posiblitatea producerii unei schimbari rapide, sugerand că tendinta catre schimbare şi experimentarea pe care le-am văzut la actorii de pe piata în regiune este posibil să se accelereze.

În plus, mai mult de jumătate dintre directorii intervievati au vazut recesiunea economica, ca fiind o oportunitate pentru compania lor. Mai mult decat atat, directorii regionali simt ca brandurile şi mecanismele lor interne rămân în continuare puternice, asemeni unui tigru pregatit să raga pentru a iesi din cusca, imediat ce procesul de redresare va incepe in mod temeinic – pentru asta ar trebui să ne pregatim inca de acum.

Tony Taylor, General Manager al JWT ECE a comentat: "Identificam un sentiment de optimism în rândul clienţilor şi există un interes masiv pentru canalele noi, idee pe care o evidentiaza acest studiu. Dorinţa afirmata cu tărie in legatura cu utilizarea de canale noi este interesanta deoarece multi clienti încă rămân precauţi în privinţa orientarii bugetelor spre medii mai puţin utilizate. Vedem mai multa dorinta de experimentare şi în cazul în care măsurătorile arată bine, ne asteptam sa vedem o dezvoltare a acestor noi abordari până în 2011".

Concluziile acestui „Recovery Index“ vor fi prezentate în acest an la CEEMS 2010, Summit-ul anual al Directorilor de Marketing (ce va avea loc la Stamford, in septembrie).

VIENA – Bucuresti, 16 februarie 2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.