Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Direct Mailing-ul la adevarata sa valoare

Războiul canalelor în Marketing Direct nu va avea loc! Cel puţin nu anul acesta. Acum 2-3 ani marketingul prin e-mail părea că ar putea prejudicia vânzările/prospectările prin Direct Mailing, totuşi acest lucru nu s-a întâmplat. Iar acţiunile de comunicare directă, deşi mai rare începând cu anul trecut, au devenit mai creative şi mai bogate în conţinut. Mai mult decât atât, returul investiţiilor capătă o valoare mai mare pe timp de criză, când rentabilitatea campaniilor îi preocupă şi mai mult pe marketeri.

Obsesia obţinerii unei rate de răspuns cât mai mare, rapiditatea implementării campaniei, feedback-ul prompt… toate aceste elemente par să impună o comunicare 100% digitală. şi, totuşi, avantajele corespondenţei offline rămân de neegalat pentru cei care doresc să valorifice la maximum relaţia cu clienţii.

Deşi poate nu cu aceeaşi „acoperire” ca e-mailul, materialele printate circulă şi ele de la o persoană la alta, ceea ce permite atingerea unui număr mare de potenţiali clienţi (poate chiar cu un grad de afinitate mult mai mare versus bulk-ul unei liste de e-mailing), avantaj susţinut şi de posibilitatea crescută de memorare a unui mesaj la îndemână. Corespondenţa nedorită primită în cutia poştală este tratată mult mai indulgent decât corespondenţa nedorită primită prin e-mail. „Spamul” atrage mai multe nemulţumiri din partea receptorilor întrucât există diferenţe la nivel de recepţionare: cele mai multe e-mail-uri le primeşti când eşti la birou şi eşti prea ocupat să le acorzi atenţie maximă; în cutia poştală te uiţi de obicei când ajungi acasă şi eşti mai relaxat…

Materialele printate reuşesc să capteze mai bine şi pentru mai mult timp atenţia. În plus, astfel de mesaje se construiesc elaborat, gen „poveste”, tocmai pentru că nu au acelaşi nivel de efemeritate ca informaţia electronică; în e-mail, trebuie să fii concis, să prezinţi oferta clar de la bun început. În comunicarea offline emoţiilor li se acordă o importanţă mult mai mare: prin scrisoarea / flyerul / broşura trimise prin poştă poţi să-ţi inspiri cititorii, să-i motivezi, să-i convingi cu mai multă forţă decât prin intermediul e-mail-ului. Destinatarii nu caută emoţia în e-mail; nu vor decât să afle repede o serie de informaţii. Un alt beneficiu în Direct Mailing este includerea unor elemente tangibile, a unor obiecte care să completeze şi să consolideze mesajul. Direct Mailingul permite unei companii să se adreseze direct, prin comunicare scrisă, unui public bine identificat pentru a-l determina să întreprindă o acţiune, să dea un răspuns aşteptat.

Ca orice alt instrument de Marketing Direct, şi Direct Mailingul prezintă o serie de dezavantaje comparativ cu alte instrumente. Fără îndoială, Direct e-Mailingul poate fi mai ieftin şi uneori la fel de eficient ca Direct Mailingul, însă depinde foarte mult şi de alte elemente conexe. Pentru reuşita unei campanii, însă, e ideal ca marketerii să utilizeze un mix optim de instrumente (offline şi online deopotrivă) pentru a atinge rezultatele scontate.

În cadrul celei de-a doua ediţii a Conferinţei Internaţionale „Marketing în Direct”, programată pentru data de 8 Septembrie 2010, experţi internaţionali şi locali în comunicare directă vor dezbate tema Direct Mailingului, oferind exemple practice, ponturi şi tehnici pentru a obţine rezultate mai bune în comunicarea directă.

Pe forumul Conferinţei //www.marketingindirect.ro/forumel vă aşteptăm să ne scrieţi comentariile/sugestiile pentru următoarea ediţie. Celor mai activi şi celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii constând în cărţi de specialitate.

Bucuresti, 19.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.