“Diodrama” a fost lansată sâmbătă, 21 mai, cu ocazia Nopții Muzeelor, în cadrul proiectului cultural semnat de Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, WWF-România şi Publicis România.
Sub sloganul „Am adus-o în muzeu ca să n-o întâlnești în natură”, „Diodrama” are rolul de a atrage atenția publicului asupra efectelor pe care tăierile ilegale de păduri le au asupra habitatelor.
Mesajul principal al momentului de dezvelire a Diodramei a fost susţinut de Dr. Luis Ovidiu Popa, Director General al Muzeului „Grigore Antipa”, gazda evenimentului, alături de Magor Csibi – Director de Program WWF România şi de jurnalistul Mircea Toma.
„Unul dintre obiectivele noastre ca muzeu de științe ale naturii este informarea și educarea publicului față de problemele actuale legate de protecția mediului, a speciilor și a habitatelor, precum și promovarea respectului față de natură. În acest context se înscrie și sensibilizarea publicului față de problemele actuale legate de protecția mediului, a speciilor și a habitatelor.” – Dr. Luis Ovidiu Popa, Director General – Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”
Totodată, proiectul le reamintește vizitatorilor că în momentul actual există instrumente prin care pot acționa pentru a preveni tăierile ilegale de păduri, precum “Radarul Pădurilor”, care sperăm că în acest an va avea și o aplicație de mobil.
În acest context se înscrie și proiectul Diodramei, o dioramă care nu ar trebui să existe în realitate.
Diodrama va rămâne expusă până pe 5 iunie în zona dedicată faunei României din cadrul Muzeului „Grigore Antipa”.
Muzeul Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa” este una dintre cele mai vechi instituţii din România de cercetare a biodiversităţii şi de educare şi culturalizare a publicului. Muzeul găzduiește unele dintre cele mai vechi diorame din lume, Grigore Antipa fiind printre primii care au implementat această modalitate de expunere. De o mare valoare ştiinţifică, istorică şi muzeală, dioramele expuse în Muzeu oferă vizitatorului o imagine asupra relaţiilor dintre vieţuitoare, precum şi relaţia dintre acestea şi mediul lor de viaţă.
Înfiinţată în 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale ce derulează proiecte pentru conservarea naturii. Organizaţia se bucură de aproape 5 milioane de susţinători în toată lumea şi o reţea activă în peste 100 de ţări. În România, WWF activează începând cu 2006, urmărind conservarea mediului natural şi a proceselor ecologice prin proiecte pentru păstrarea diversităţii biologice, a speciilor sălbatice şi a ecosistemelor naturale.
Parteneriatul denotă importanța pe care ar trebui să o acordăm cu toții protejării mediului.
Proiectul și-a propus să aducă în atenția opiniei publice pericolul pe care îl reprezintă tăierile ilegale de păduri, dar și metodele prin care cetățenii pot să se implice.
Au participat:
Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”:
Dr. Luis Ovidiu Popa (Director General), Florentina Purdescu (Șef Relații Publice, Marketing Cultural și Educațional), Lucian Chipuc (Colaborator), Mircea Ciobanu (Colaborator), Radu Pană (Restaurator), Bogdan Matei (Conservator), Bogdan Frațilă (Responsabil SSM)
WWF-România:
Csibi Magor (Director Program), Ioana Betieanu (Communication Manager), Adriana Trocea (Communication Specialist), Ioana Cenușă (Communications Officer)
Publicis România:
Jorg Riommi (Chief Creative Officer), Silviu Nedelschi (Group Creative Director), Romulus Petcan (Copywriter), Gabriel Gherca (Art Director), Ştefan Manole (Art Director), Oana Radu (Account Director), Camelia Efrimov (Senior AV Producer), Andreea Grigorean (PR Officer), Ioana Moașa (PR Executive), Raluca Cojocaru (PR Executive), Miruna Săndulescu (Events Account Director), Nora Dumitrescu (Set Design), Lucian Moise (Production)
Mitra Film – Adriana Ionică (Post Production)
Abis Studio – Mihnea Trancu
Guliver / Getty Images – Diana Floca