Cum ar fi să nu poţi atinge nimic din lumea exterioară? Să nu respiri aer proaspăt, să nu simţi razele soarelui atingându-ţi faţa… sau să nu-l poţi săruta pe băiatul de care îţi place? „Everything, Everything / Absolut tot” este ecranizarea bestseller-ului cu acelaşi nume, scris de Nicola Yoon, şi urmăreşte povestea de dragoste dintre doi adolescenţi, jucaţi de Amandla Stenberg şi Nick Robinson. Tânjind după libertate… Trecând peste graniţele stabilite… Depăşind limitele autoimpuse sau trasate de către alţii… Ei riscă absolut tot – pentru iubire.
Povestea
Maddy este o tânără inteligentă, curioasă şi plină de imaginaţie, în vârstă de 18 ani. Însă ea suferă de o boală care o împiedică să părăsească mediul protejat, închis ermetic, al casei sale. Iar Olly e puştiul din vecini, care nu lasă acest lucru să-i despartă. Privindu-se doar prin ferestre şi comunicând doar prin mesaje scrise, Maddy şi Olly formează o legătură profundă, care îi determină să rişte totul pentru a fi împreună… chiar dacă asta înseamnă să piardă totul.
Filmul „Everything, Everything / Absolut tot” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 23 iunie 2017.
Prima iubire
„Am vrut să cuprind întreaga carte în film”, spune regizoarea Stella Meghie despre romanul „Everything, Everything / Absolut tot” al autoarei Nicola Yoon. „Există atât de multe între Maddy şi Olly, momente mici pe care am vrut să le includ, fiecare conversaţie prin mesaje text. Nicola a scris o poveste atât de amuzantă, de savuroasă, de sinceră şi chiar fantastică, încât a fost important pentru mine să se simtă toate acestea şi în film.”
Amandla Stenberg, care joacă rolul lui Maddy, a avut o reacţie similară faţă de text – atât citind cartea, cât şi scenariul – adăugând: „Am fost atrasă imediat de această poveste ciudată şi neobişnuită, precum şi de aspectele emoţionale tangibile, reale, pe care le puteam înţelege, mai ales ca adolescentă. În plus, mi-a plăcut mult ideea acestui film care are în centru povestea de dragoste frumoasă şi semnificativă dintr-un cuplu inter-rasial privit într-un mod complet subliminal.”
Lumea lui Maddy este ea însăşi în alb şi negru – regulile sunt reguli, nu există spaţiu de abatere. Iar până acum, tânără nu a încălcat niciodată regulile. Lumea ei sterilă, fără nuanţe de gri, este reflectată inclusiv în alegerea ei de a purta aproape doar o culoare: alb. Prin contrast, Olly poartă numai negru. Actriţa despre el: „Olly merge cu stakeboard-ul. Cuvântul lui preferat este «macabru». O surprinde mult pe Maddy, a cărei viaţă este izolată, ordonată, curată şi bazată pe rutină. El îi oferă o viziune extinsă asupra existenţei, chiar dacă nu interacţionează prea mult iniţial. Cei doi realizează însă o conexiune pentru că şi Olly este captiv al vieţii lui; ambii trăiesc un anumit tip de izolare acasă, chiar dacă din motive diferite.”
„Olly nu se dă bătut uşor”, adaugă Nick Robinson. „Ia lucrurile aşa cum sunt. El a devenit pe neaşteptate cel responsabil să aibă grijă de familie, din cauza unor dificultăţi reale cu tatăl său. Maddy are o imaginaţie extraordinară, iar Olly face parte din ea în mare parte din timp. Şi, bineînţeles, el e intrigat de ea, de această fată dintr-un turn de sticlă. Îi poate el atrage atenţia? Cât va sta ea la fereastră? Cred că, la început, e o relaţie construită pe ideea pe care fiecare o are despre celălalt.”
Producătoarea Elysa Dutton spune: „Cred că această nevoie de iubire rezonează cu trăirile oamenilor, mai ales la vârsta pe care o au personajele. Prima dragoste este atât de emoţionantă şi de palpitantă, cu atât mai mult pentru Maddy, care a ratat multe «prime dăţi», aşa că nu o va rata şi pe aceasta. Deşi ştie că poate reprezenta o decizie care-i pune viaţa în pericol, nu există altă alegere pentru ea decât să-şi asume acest risc şi să trăiască.”