În viitor, uzina BMW Group din Dingolfing se pregăteşte pentru o cerere mai mare de trenuri de rulare electrice şi investeşte în lucrări vaste de conversie şi extindere. Pentru producţia de baterii destinate modelului MINI integral electric se investesc câteva zeci de milioane de euro în măsurile de structură şi în instalaţii. În partea vestică a fabricii de componente 2.2 de la Dingolfing, o suprafaţă de aproximativ 6.000 de metri pătraţi va fi utilizată pentru fabricarea modulelor de baterii şi pentru linia de montaj a bateriilor. În prezent, primele sisteme sunt construite şi apoi testate.
“Odată cu lansarea noilor module şi a cererea tot mai mare de automobile electrificate, vom extinde semnificativ producţia de componente electrice în lunile şi anii următori”, a declarat Roland Maurer, director de planificare şi producţie trenuri de rulare electrice în cadrul BMW Group.
Modelul MINI integral electric va fi produs de la finalul anului 2019 în sudul Angliei, la uzina din Oxford. Bateriile pentru automobil vor proveni de la noua secţie de acumulatori de la Dingolfing, iar motoarele electrice de la uzina BMW Group din Landshut. Astfel, noul model inovator al constructorului britanic de automobile premium mici va avea “costum englezesc şi suflet bavarez”.
Cu începere din 2020, uzina din Dingolfing va produce şi cea de-a cincea generaţie de sisteme de propulsie electrică pentru viitoarele automobile electrificate ale BMW Group, precum BMW iX3, BMW i4 şi BMW iNEXT. Măsurile extinse de construcţie şi modernizare necesare în acest scop au început deja. Datorită importanţei din ce în ce mai mari şi rolului-cheie pe care îl deţine în cadrul reţelei de producţie, fabrica de componente 2.2 a primit numele de “Centru de competenţă al BMW Group pentru producţia de trenuri de rulare electrice”.
Fabrica 2.2 este una dintre cele mai vechi părţi ale uzinei din Dingolfing. Din 2015, la uzina din Dingolfing sunt produse bateriile şi motoarele electrice pentru modelele plug-in hybrid ale BMW Group. Timp de mai multe decenii a fost locul de unde BMW Group trimitea piese de schimb în toată lumea. Abia în ultimii ani, livrarea pieselor de schimb a fost mutată treptat la Wallersdorf şi Bruckberg. Astfel, a fost posibilă crearea la Dingolfing a noului “Centrul de competenţă pentru producţia de trenuri de rulare electrice”. În prezent, la uzină sunt angajate peste 300 de persoane.