Fundaţia Orange dă startul proiectului-pilot de educaţie digitală prin care își propune promovarea educației digitale la ciclul gimnazial și îmbunătățirea, prin metode de lucru interactive și conținut digital de tip „învățare prin joc”, a rezultatelor școlare ale elevilor.
Pilotul se desfăşoară în 10 şcoli din mediul rural pe durata anului şcolar 2016 – 2017.
Cele 10 școli primesc un pachet complet pentru elevi și profesori: echipare tehnologică a unui laborator (tablete, videoproiector și laptop), conținut educațional digital și materiale suport pentru Matematică și TIC, un catalog online, formare dedicată pentru profesori în utilizarea materialelor digitale la clasă, dar și suport permanent.
Digitaliada propune o metodă de educație bazată pe aplicații și jocuri digitale – „digital game-based learning (DGBL)”, menită să completeze metodele clasice utilizate până acum la clasă cu resurse educaţionale bazate pe tehnologie. În cadrul unor ore de matematică și TIC se vor folosi jocuri video și aplicații cu conținut educațional cu scopul de a încuraja o implicare mai mare a elevilor la clasa și de a le oferi acestora oportunități de antrenare în învățarea interactivă și abilitățile necesare pentru societatea globalizată, tehnologică, a secolului 21. Jocurile digitale propuse în pilot sunt identificate în strânsă legătură cu obiectivele de învățare din programa școlară. Ele sunt completate de aplicații digitale pentru a oferi profesorilor și elevilor un cadru mai larg de folosire a echipamentelor digitale în timpul orelor.
Plecând de la conținutul educațional al jocurilor si aplicațiilor, profesorii vor primi exemple de planuri de lecție demonstrative pentru modul în care poate fi folosit conținutul digital la clasă. În paralel, pentru TIC, elevii și profesorii vor beneficia de materiale pentru dezvoltarea competențelor digitale pentru tabletă și PC dezvoltate de echipa ScratchED la Harvard Graduate School of Education și eliberat de sub licență Creative Commons, dar și de experți educaționali din România. Toate resursele digitale propuse în proiect vor fi disponibile gratuit publicului larg pe platforma online www.digitaliada.ro care-și propune să devină un hub de conținut educațional digital.
„Calitatea rezultatelor depinde de calitatea educației. Sperăm ca metoda de „învățare pe baza jocurilor digitale” și a aplicațiilor să deschidă noi drumuri pentru elevi, să le îmbunătățească rezultatele școlare și să contribuim împreună la dezvoltarea educaţiei în anii următori”, a declarat Dana Deac, Preşedinte al Fundației Orange.
Digitaliada vine ca o completare firească a strategiei Orange România de a se implica în comunitate prin inițiative de educație ce pun bazele dezvoltării durabile a comunitații și completează programele existente ale companiei.
„Investiția în educație, sub orice formă – resurse financiare, voluntari, internshipuri, mentorat – reprezintă o investiție în viitor. Digitaliada este un exemplu de investiție în viitor printr-un proiect ambițios și complex, cu o abordare 360 grade. Se adresează școlilor, se adresează profesorilor și se adresează elevilor, oferind tuturor resurse noi care, pe viitor, vor avea un impact pozitiv pe termen lung și vor contribui la o schimbare semnificativă în comunitate” a declarat Liudmila Climoc, Chief Executive Officer Orange România.
Până în acest moment, valoarea totală a proiectului – pilot Digitaliada este de peste 350.000 de Euro.
Digitaliada este proiectul Fundaţiei Orange şi se desfășoară cu sprijinul Direcției Generale de Învățământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice și este implementat cu sprijinul ONG-urilor Asociația Actori Europeni, Asociația Cartea Daliei, Asociația Societatea Online și Fundația Noi Orizonturi.
Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe www.fundatiaorange.ro şi www.digitaliada.ro.