Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Digi Communications N.V. raportează o creștere robustă a bazei de utilizatori și a veniturilor în al doilea trimestru al anului 2022

Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications
  • Majorarea cu 19,1% a veniturilor în T2 se datoreză creșterii continue înregistrate la nivel de Grup.
    Unitățile generatoare de venituri (RGU) și-au menținut cursul ascendent și au crescut cu 15,3% de la an la an, până la 19.4 milioane.
  • Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă din România a atins 4.5 milioane și a înregistrat un progress de 15,8%.
  • Veniturile operațiunilor din Spania au crescut cu 39,2% față de anul anterior, până la 118.3 milioane de Euro.
  • Grupul și-a extins operațiunile în Europa de Vest prin intrarea pe piața belgiană.

Digi Communications N.V. raportează o accelerare a performanțelor financiare și operaționale în al doilea trimestru, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile consolidate ale Grupului au crescut cu 19,1% în T2 2022, ajungând la 370.4 milioane de Euro. EBITDA ajustată (inclusiv IFRS 16) a marcat o creștere de 6,8% de la an la an, până la 120.5 milioane de Euro. EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) a progresat cu 10,4%, până la 100.9 milioane de Euro[1].

În al doilea trimestru al acestui an, Grupul DIGI a menținut traiectoria de creștere a bazei de utilizatori, și a atins pragul de 19.4 milioane de RGU (+2.6 milioane de unități), prin oferirea de servicii performante și versatile clienților săi rezidențiali și corporate.

Operațiunile din România au înregistrat rezultate solide, atingând 14.7 milioane RGU, în creștere cu 9,6% de la an la an, cu o contribuție remarcabilă pe segmental serviciilor mobile și a celor fixe. Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 15,8% în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la 4.5 milioane. Totodată, ne-am menținut poziția de lider în ceea ce privește portabilitatea numerelor de telefonie mobilă. Pe segmentul serviciilor de internet fix, numărul utilizatorilor a crescut cu 11,9% și a atins un total de 4 milioane, iar al clienților Pay-TV a ajuns la 5.3 milioane.

Operațiunile din Spania se mențin, de asemenea, pe un trend ascendent. Veniturile s-au majorat cu 39.2% de la an la an, ajungând la 118.2 milioane de Euro, evoluție determinată de creșterea cu 29% a clienților de telefonie mobilă și cu 102% a celor de servicii fixe. De asemenea, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a atins 3.4 milioane, iar al celor de internet fix 658.000. Operațiunile din Italia au înregistrat vânzări de 6,9 milioane de Euro, o creștere de 15% comparative cu T2 2021, în timp ce numărul de utilizatori de telefonie mobilă se ridică la 354.000.

În luna iunie, filiala românească RCS & RDS S.A., prin intermediul unui joint-venture cu Citymesh NV, parte a grupului Cegeka IT, a câștigat drepturile de utilizare a spectrului de frecvențe mobile, pentru un preț total de 114.330 milioane de Euro, în urma participării la o licitație organizată de Institutul Belgian pentru Servicii Poștale și Telecomunicații („BIPT”).

Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications
Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications

Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications, a declarat: „Grupul DIGI a înregistrat rezultate solide în al doilea trimestru al anului 2022, cu performanțe pozitive obținute pe toate piețele în care activăm. Am continuat să ne extindem portofoliul de clienți și veniturile pe segmentele de servicii mobile și fixe, deși ne-am confruntat cu o situație economie delicată într-un context internațional incert.

Totodată, suntem încântați să începem un nou capitol în dezvoltarea noastră – deschiderea operațiunilor din Belgia în cadrul unui joint-venture cu Citymesh NV și ne propunem să aducem pe piața belgiană serviciile noastre atractive și competitive.”

Indicatori comerciali în funcție de țară (RGU, sute de mii)

T1 22

T1 21

Variație (%)

România
Pay-TV

5,271

4,960

6,3%

Broadband

3,965

3,543

11,9%

Servicii mobile

4,528

3,911

15,8%

Telefonie fixă

     956 

     1,011

-5,4%

Spania

 

Servicii mobile

3,434

2,663

29%

Broadband

            658 

           327

101,2%

Telefonie fixă

223

110

102,7%

Italia

 

Servicii mobile

354

297

19,2%

TOTAL

19,389

16,822

15,3%

Raportul financiar poate fi consultat aici.

1. Informațiile comparative referitoare la rezultatele Grupului sunt prezentate doar pentru operațiunile continue și le exclud pe cele din Ungaria înregistrate în T2 2021.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.