Joi, 31 octombrie 2013, începând cu orele 17.30, la Hotel J.W Marriott București, a avut loc conferința „Diferiți, dar egali în fața succesului”, eveniment realizat în cadrul proiectului „Împreună pentru informarea, conștientizarea și promovarea egalității de șanse și gen” cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor umane 2007-2013. Proiectul realizat de Uniunea Națională a tuturor Studenților din România în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Federația Națională Sindicală Alma Mater se derulează în perioada decembrie 2010 – februarie 2014.
Manifestarea a fost dedicată lansării unei campanii media (15 spoturi audio/video) de promovare a 15 povești de succes ale unor personalități feminine aflate în funcții de conducere din diverse domenii de activitate. Exemplele de reușită în carieră fac dovada faptului că ambiția, inteligența și curajul sunt elementele ce definesc adevărata valoare și impun un anumit standard al calității și nu al apartenenței la o anumită categorie socială sau la un anumit gen.
„Am încercat, prin intermediul acestei campanii, să prezentăm cât mai multe exemple de reușită profesională ale unor femei de valoare, din varii domenii de activitate. Veți regăsi povești ale unor doamne de carieră, adevărate modele de urmat, care au înțeles că pentru a-ți schimba viața trebuie să îți schimbi mai întâi atitudinea față de cei din jurul tău. Pentru a primi respect trebuie mai întâi să-l oferi.” a declarat Florentina Tache, Managerul proiectului.
Cele 15 femei, prin activitatea profesională, dovedesc faptul că succesul în carieră se obține prin muncă și perseverență și încununează un proces de durată, nu atât de simplu și nici foarte comod de răzbătut. Protagonistele clipurilor audio/video, ce vor fi difuzate până la finele anului 2013 în mediul online, TV și radio, sunt doamne cu o carieră remarcantă: Rucsandra Hurezeanu – Director General companie de cosmetice; Cristina Bâtlan – Director Executiv companie în domeniul țesăturilor și accesoriilor; Alina Pantazi-Sturdza – Președinte companie de vânzări directe; Alexandra Gâtej – Președinte Consiliu de Administrație societate în domeniul transporturilor; Irina Cajal Marin – Subsecretar de Stat; Alice Năstase Buciuta – Director publicație; Gabriela Tudor – Director General Adjunct companie în domeniul formării profesionale; Monica Pop – Manager General de spital; Ecaterina Andronescu – Profesor; Sorana Georgia – Director general companie de retail; Irina Socol – Președinte și Director General companie din domeniul software; Antoaneta Curteanu – CEO companie de leasing; Graziela Elena Vâjială – Președinte Agenție Națională; Maia Morgenstern – Actriță; Ioana Filipescu – Director domeniu bancar.
„Este important să arătăm tinerilor, și nu numai, că în România poți să ai curajul de a transforma vise mărețe în realitate, că poți face performanță dacă îți dorești cu adevărat, că poți să fii cel mai bun atunci când rezultatele sunt cele care te prezintă” a adăugat Florentina Tache.
Rezultate obținute în cadrul proiectului „Împreună pentru informarea, conștientizarea și promovarea egalității de șanse și gen”:
– Ghidul „Toți Egali” – pentru o bună înțelegere a principiului egalității și a importanței abordării integratoare, distribuit în cadrul instituțiilor publice;
– Implementarea a 22 de sesiuni de informare, 23 de conferințe de informare, 45 de acțiuni de voluntariat;
– Programe specifice de formare profesională (Formator, Comunicare în limba oficială, Manager de proiect, Expert achiziții, Manager vânzări, Manager de resurse umane), pentru creșterea și dezvoltarea aptitudinilor femeilor, furnizate gratuit. Beneficiarele cursurilor – 694 femei;
– Programe de formare profesională gratuite pentru 50 de experți și operatori mass-media (Comunicare în limba oficială);
– Campanii de informare și de creștere a conștientizării și schimb de bune practici, inclusiv în instituții de educație, prin organizarea a 85 acțiuni de informare și 35 sesiuni de informare;
– S-au incheiat 100 de parteneriate cu autoritățile publice, centrale și locale precum și cu partenerii sociali;
– Au fost create instrumente de comunicare online: 1 site informativ (www.totiegali.ro), 1 rețea socială (www.comunitate.totiegali.ro) și 1 forum (www.totiegali.ro/forum/);
– 15 personalități feminine implicate în campania media de promovare. Mediatizarea celor 15 spot-uri audio-video se va desfășura până la finele anului 2013, pe diverse canale media (tv, radio, online).