Grolsch, Proud Sponsor of the Experimentalist, intră în conversaţie. Acum şi în România.
Grolsch, berea premium olandeză, cunoscută ca „berea oficială a artelor contemporane” în Europa şi peste ocean, se lansează, diferit şi în acelaşi timp autentic, în România. Proud Sponsor of the Experimentalists susţine comunitatea creativă locală, pentru început, prin două colaborări originale cu mediul artistic contemporan.
O poveste născută în Olanda anului 1615, berea Grolsch este un simbol internaţional al libertăţii de gândire, al individualităţii şi originalităţii, lunga sa tradiţie nefiind decât o serie inepuizabilă de argumente. Recognoscibil datorită celebrului dop Swingtop, sticlei speciale, gustului distinct şi aromei bogate, Grolsch este mai ales un personaj puternic – cu trăsături „de caracter” definitorii, care-i explică anduranţa şi opţiunile curajoase: personalitatea puternică, atipică, atitudinea non-conformistă şi nevoia de a fi mereu diferit, dar în acelaşi timp autentic.
“Dincolo de a fi un produs de o calitate recunoscută de însăşi Familia Regală a Olandei şi o bere cu gust şi caracter unic, Grolsch îşi propune să fie un interlocutor pe măsura comunităţilor creative din Europa şi din lume – mereu apropiat acestui tip de public dinamic, plin de resurse, cu personalitate puternică, non-conformist şi exigent” afirmă Grant McKenzie, Marketing Vice-President Ursus Breweries.
„Grolsch nu s-a autoimpus ca berea oficială a artelor contemporane, ci şi-a câştigat titlul prin atitudinea şi prin colaborările cu mediul artistic şi creativ, devenite obişnuinţă”.
Venirea Grolsch, Proud Sponsor of the Experimentalists, în România are, prin urmare, legătură cu comunitatea creativă existentă aici – oameni independenţi, originali, exploratori prin definiţie, adevăraţi “experimentalişti”, indiferent de domeniul în care aceştia se exprimă. Strategia de promovare Grolsch pune, aşadar, accentul pe o comunicare non-conformistă, directă, menită să inspire şi să provoace originalitatea. Invitaţia de a experimenta adresată, cu fiecare proiect de comunicare, publicului din România vine din obişnuinţa de a inspira acte artistice şi din credinţa că doar aşa putem să susţinem mediul creativ.
Lansarea Grolsch în România începe discret, prin seria “handmade advertising” – două proiecte de publicitate stradală neconvenţională, concepute şi realizate pe parcursul a două luni, de către o echipă de artişti plastici coordonată de Daniel Divrician, Ionuţ Barbu şi Minerva Cubassa. Publicitatea stradală devine în această perioadă, datorită Grolsch, un veritabil experiment artistic: imaginea emblematicei sticle cu Swingtop Grolsch, va fi recreată de mână, la o scară impresionantă, prin două dintre cele mai complete forme de expresie artistică: mozaic şi pictură. În primul caz, o tehnică veche, cu tradiţie – ca şi berea Grolsch – este readusă în actualitate într-un proiect experimental de comunicare stradală. Cel de-al doilea proiect pune la lucru trei stiluri diferite de pictură – pointilism, cubism şi pop-art – pentru a reda evoluţia organică a sticlei Grolsch Swingtop.
Evenimentul oficial de lansare îi abordează cât mai personal şi mai relevant pe “experimentaliştii” de la noi. Echipa care s-a ocupat de lansarea acestui brand, atât de intim legat de comunitatea artistică şi creativă din Olanda şi de pretutindeni, a luat foarte în serios intenţia Grolsch de a se implica în sprijinirea mediului cultural şi artistic local. Au fost investigate idei şi colaborări diverse iar în final Proud Sponsor of the Experimentalists a ales să transforme în realitate una dintre dorinţele îndelung explorate în “lumea creativă”: The Real Underground Party – prima petrecere la metrou din România şi în acelaşi timp şi o inedită expoziţie de artă contemporană la metrou – se întâmplă, în sfârşit, în Bucureşti, în noaptea de 27 spre 28 mai. Vali Chincişan, Dan Miron, Kotki Visuals, Alexandru Ciubotariu aka Pisica Pătrată sunt câteva nume care vor “expune”, experimental, la metrou.
“Ne concentrăm pe experimente inovative pe care credem că publicul Grolsch le aşteaptă şi încercăm, în acelaşi timp, să dăm ocazia celor mai mai talentaţi dintre “experimentalişti” să se exprime şi să-şi pună ideile în aplicare în contextul proiectelor noastre” explică Renaud Thiers, Global Brands Director, Ursus Breweries, importator Grolsch în România. “Aşa se explică faptul că toate activităţile de comunicare au împrumutat din viziunea diverşilor non-conformişti şi “experimentalişti” pe care am ales să-i sprijinim pentru început” conchide Renaud Thiers.
Grolsch va fi prezent pe piaţa locală atât în celebra variantă Swingtop, cât şi draught în baruri, restaurante si puncte de vâzare premium, pentru a fi în acord cu profilul special al brandului. Pe parcursul anului, Grolsch va fi importată în variantele doză de 0.5 şi sticlă de 330 ml, non-returnabilă, cu capac şi va fi disponibilă în puncte de vânzare atent selectate.
{mosloadposition user10}